PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace + umowa zlecenie

  • 1. Data: 2005-11-18 17:53:24
    Temat: Umowa o prace + umowa zlecenie
    Od: Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pracodawca oferuje mi nastepujacy uklad: umowa o prace na minimum +
    umowa zlecenie na pozostala kwote. Z tego co sie orientuje to nie przez
    to wiekszych roznic w skladkach i podatkach ani po mojej stronie ani po
    stronie pracodawcy. Dlaczego jest wiec to korzystne dla pracodawcy?

    Czy sa jakies minusy takiego ukladu dla pracownika?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Gdela.

  • 2. Data: 2005-11-18 18:09:16
    Temat: Re: Umowa o prace + umowa zlecenie
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > stronie pracodawcy. Dlaczego jest wiec to korzystne dla pracodawcy?
    >
    > Czy sa jakies minusy takiego ukladu dla pracownika?

    A jak wezmiesz urlop to umowa zlecenie juz Cie nie obejmuje i placi Ci tylko
    stawke z umowy o prace. Tak samo z chorobowym, przynajmniej tak mi sie
    wydaje.
    Jarod

  • 3. Data: 2005-11-18 18:28:14
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > A jak wezmiesz urlop to umowa zlecenie juz Cie nie obejmuje i placi Ci
    tylko
    > stawke z umowy o prace. Tak samo z chorobowym, przynajmniej tak mi sie
    > wydaje.
    do tego dodam jeszcze (tfu tfu przez lewe ramię) zwolnienie - masz wtedy
    płacone od najniższego wynagrodzenia a nie od rzeczywistej kasy jaką
    dostajesz od pracodawco-zleceniodawcy.
    swoją drogą to pracodawca musi być kuty na cztery rogi albo głupi, że się
    pakuje w podwójną umowę. bo urząd szybciutko moze mu się dobrać do skóry za
    tego typu rozwiązanie ...

  • 4. Data: 2005-11-18 19:36:26
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Gdela" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronie pracodawcy. Dlaczego jest wiec to korzystne dla pracodawcy?
    >
    > Czy sa jakies minusy takiego ukladu dla pracownika?

    Można powiedzieć, że, na krótką metę i kiedy zrdowie dopisuje, takie
    rozwiązanie jest korzystne dla obydwu stron. Pracodawca proponuje ci umowę o
    pracę na minimum i od tego minimum będzie płacił Twoje składki społeczne i
    zdrowotną. Natomiast z umowy zlecenia nie będzie musiał ich już odprowadzać.
    Przypuśćmy, że zawierasz umowę zlecenia na kwotę brutto 2.000 PLN - koszt
    pracodawcy to 2.000 PLN, bo zarówno zaliczka na podatek jak i dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne obciążają Ciebie. Netto dostaniesz 1 681, PLN. Jeśli
    zawrzecie umowę o pracę na te same 2.000 PLN, to koszt pracodawcy wynosi
    2.415,80 (brutto + składki opłacane przez pracodawcę). Ty dostaniesz
    1.386,21 PLN netto (brutto - składki - zaliczka na podatek).

    M.

  • 5. Data: 2005-11-18 20:28:19
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    ta umowa zlecenie prawdopodobnie będzie formalnie zawarta z inną firmą
    i nie będą od niej odprowadzane składki ZUS. Zysk wyłącznie dla
    pracodawcy.

    wa

  • 6. Data: 2005-11-18 20:43:01
    Od: Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    > 2.415,80 (brutto + składki opłacane przez pracodawcę). Ty dostaniesz
    > 1.386,21 PLN netto (brutto - składki - zaliczka na podatek).

    A jak to sie ma do tego tekstu:
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/57,umowa-zlecenie
    .html

    "[...] Tak samo rzecz się ma w przypadku ubezpieczeń społecznych i
    zdrowotnych. Czyli jeżeli umowa zostaje zawarta z podmiotem innym niż
    twój pracodawca (czy pracownik), to płacenie składek na te ubezpieczenia
    nie jest wymagane. Jeżeli natomiast strony umowy pozostają ze sobą w
    stosunku pracy to koniecznie powinniśmy ponieść koszty tyczące się
    ubezpieczeń. Inaczej mówiąc jeżeli jednak zawarliśmy umowę zlecenia z
    pracodawcą, z którym pozostajemy w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach
    tej umowy wykonujemy pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostajemy w
    stosunku pracy to w świetle ustawy o ubezpieczeniach społecznych uważani
    będziemy za pracownika i powstanie konieczność opłacania składek od
    łącznego przychodu z umowy o pracę i od przychodów z umowy zlecenia."

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Gdela.

  • 7. Data: 2005-11-19 11:29:46
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "wektor" <w...@i...pl> wrote in message
    > Witam,
    > ta umowa zlecenie prawdopodobnie będzie formalnie zawarta z inną firmą
    > i nie będą od niej odprowadzane składki ZUS. Zysk wyłącznie dla
    > pracodawcy.

    no czyli absolutnie niekorzystne dla Pracownika.
    w przypadku kiedy pracownik ma z tytulu obnizonego zusu jakies benefity - moze
    wybierac czy woli natychmiastowa wieksza kase ale i wieksze ryzyko w przypadku
    ciezkiej choroby, czy woli mniejsza kase ale wieksza stabilnosc....

    jezeli pracodawca nic w zamian pracownikowi nie oferuje - well... ja bym sie nie
    zgodzil przejsc na taki sposob rozliczania.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot