PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace + umowa zlecenie › Re: Umowa o prace + umowa zlecenie
    From: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace + umowa zlecenie
    Date: Fri, 18 Nov 2005 20:36:26 +0100

    Użytkownik "Wojciech Gdela" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dll4dj$l7b$1@bandai.magma-net.pl...
    > Witam,
    >
    > Pracodawca oferuje mi nastepujacy uklad: umowa o prace na minimum +
    > umowa zlecenie na pozostala kwote. Z tego co sie orientuje to nie przez
    > to wiekszych roznic w skladkach i podatkach ani po mojej stronie ani po
    > stronie pracodawcy. Dlaczego jest wiec to korzystne dla pracodawcy?
    >
    > Czy sa jakies minusy takiego ukladu dla pracownika?

    Można powiedzieć, że, na krótką metę i kiedy zrdowie dopisuje, takie
    rozwiązanie jest korzystne dla obydwu stron. Pracodawca proponuje ci umowę o
    pracę na minimum i od tego minimum będzie płacił Twoje składki społeczne i
    zdrowotną. Natomiast z umowy zlecenia nie będzie musiał ich już odprowadzać.
    Przypuśćmy, że zawierasz umowę zlecenia na kwotę brutto 2.000 PLN - koszt
    pracodawcy to 2.000 PLN, bo zarówno zaliczka na podatek jak i dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne obciążają Ciebie. Netto dostaniesz 1 681, PLN. Jeśli
    zawrzecie umowę o pracę na te same 2.000 PLN, to koszt pracodawcy wynosi
    2.415,80 (brutto + składki opłacane przez pracodawcę). Ty dostaniesz
    1.386,21 PLN netto (brutto - składki - zaliczka na podatek).

    M.