PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-06 11:37:21
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości
    news:dfjtth$jgs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Po polskim oddziale amerykanskiej firmy, który zatrudnia tutaj 3000 ludzi
    > spodziewałem się właśnie kultury. Po rozmowie kwalifikacyjnej poproszono
    > mnie o dosłanie orzeczenia o niepełnosprawności i udzielono odmowy na tej
    > podstawie. To zakrawa na dyskryminację i niechęć. Dodam, że moja
    > niepełnosprawność wynika z tego że kilkanaście lat temu miałem załamanie
    > nerwowe i byłem w szpitalu. Potem przez 7 lat miałem rentę i nie
    pracowałem.

    Szczerze mowiac to im sie nie dziwie.

    Sa takie rodzaje prac, ktore dany rodzaj niepelnosprawnosci moze utrudniac.
    Np. osoba glucha moze spokojnie programowac lub przepisywac dane do
    komputera, ale na telemarketera sie nie nadaje. I przy aplikacji na
    telemarketera by ja "zdyskryminowali ze wzgledu na niepelnosprawnosc".
    Twoj rodzaj niepelnosprawnosci dyskwalifikuje Cie IMHO na wszystkie
    stanowiska 1) samodzielne 2) grozace firmie duzymi stratami w przypadku
    zawalenia czegos przez pracownika 3) zwiazane z chocby umiarkowanym stresem.
    Fachowcem od zalaman nerwowych nie jestem, ale np. w przypadku depresji jej
    wystapienie oznacza zwiekszone prawdopodobienstwo jej ponownego wystapienia,
    nawet przy zaleczeniu pierwszego wystapienia. Jesli w przypadku zalaman
    nerwowych na taka skale jest podobnie, to przyjecie Cie jest wielkim
    ryzykiem dla firmy. Pewnie mysla: "jesli byl zalamany 7 lat tak, ze nie byl
    w stanie pracowac, to od kazdej bzdety sie zalamie i zawali robote". Jesli
    zle mysla, to trzeba im to wyraznie powiedziec.

    I.