PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    From: "Efendi" <f...@r...di>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Date: Tue, 6 Sep 2005 13:24:31 +0200

    Użytkownik <a...@n...pl> napisał :
    > Zgadzam się z Tobą że lepsze byłoby milczenie.
    > Ja osobiście nigdy nie pytam dlaczego mnie nie przyjęto.
    > W ciemno przyjmuję, że przyczyny są dwie możliwe:
    > - albo za duże mam oczekiwania finansowe

    Za wysokie oczekiwania finansowe to nie jest sensowna przyczyna udzielenia
    odmowy. Jeśli firma chce kogoś zatrudnić to sama proponuje zarobki. Przecież
    proces rekrutacji jest rodzajem negocjacji...

    > - albo dlatego że jestem kobietą.
    Dyskryminacja ze względu na płeć jest zakazana. Można nie przyjąć kobiety
    tam, gdzie stanowi to zagrożenie dla jej zdrowia. Dokładnie nie znam
    przepisów. Ostatnio studiowałem przepisy pod kątem dyskryminacji
    niepełnosprawnych.
    Znalazłem np. przepisy UE:

    Karta Praw Unii Europejskiej (link złamany):
    http://ue.eu.int/uedocs/cms_data/docs/2004/4/29/Char
    ter%20of%20fundemental%2
    0rights%20of%20the%20European%20Union.pdf
    A tam:

    Article 21
    Non-discrimination
    1. Any discrimination based on any ground such as sex, race, colour, ethnic
    or social origin, genetic features, language, religion or belief, political
    or any other opinion, membership of a national minority, property, birth,
    disability, age or sexual orientation shall be prohibited.

    Artykuł 21:
    Zakazana jest jakakolwiek dyskryminacja oparta na jakichkolwiek podstawach w
    rodzaju: płeć, rasa, kolor skóry, etniczne lub społeczne pochodzenie, cechy
    genetyczne, język, religia lub wierzenia, poglądy polityczne lub
    jakiekolwiek inne, członkostwo mniejszości narodowej, własność, urodzenie,
    niepełnosprawność, wiek lub orientacja seksualna.

    > Ani pośrednik ani pracodawca nie odpowie Ci szczerze nawet jak zapytasz
    więc
    > po co pytać.

    Właśnie, mam gdzieś podawanie powodów, jeśli mają one służyć jedynie zbyciu
    kandydata, czyli potraktowaniu go w sposób niepoważny.
    Pozdrowienia
    Grzegorz