PracaGrupypl.praca.dyskusjeTest: failed › Re: Test: failed
    From: Herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Test: failed
    Date: Tue, 23 Jan 2007 14:08:57 +0100

    > A ja się poczułam zidiociała ;-) Naprawdę za licho nie mogę
    > pojąć jak oni się z tego utrzymują, nawet zakładając, że mają
    > kompa od rodziny, lewy soft i abo w sieci lokalnej za 30zł.
    > To są zlecenia przede wszystkim pracochłonne i czasochłonne.
    > Z tego drugiego wynika, że nie da się ich za dużo w ciągu np.
    > tygodnia czy miesiąca wykonać - nawet liczmy te 3 tygodniowo
    > po średniej 50 zł. Miesięcznie - 600 zł... Może i na piwo,
    > ale to nawet nie jest cena za wynajem mieszkania przecież.

    Nie do końca macie rację!
    Kiedyś polowałem na instalację oscommerców, min brałem 600 ale raz nawet 2k,
    zwykle jednak średnio jak se liczyłem 1200(brutto umowy o dzieło). Na końcu
    wręczałem ślicznie oprawioną licencję GPL(w kolorze z logiem...), czasem
    jeszcze zamówili jakieś staty albo lepszy mailing ale to na innych zupełnie
    warunkach i te fakty pominę.
    Niby tanio by się wydawało, ale instalowałem sklep podmieniałem kilka
    obrazków i kilka styli, zwykle max 3-4h na sklep mi wyszło, raz tylko mi
    wyszło 15h pracy, bo klient chciał jakieś porąbane wymagania, no ale
    załóżmy najbardziej pesymistyczny przypadek(który się jednak nie zdażył):
    wykonanie sklepy 600zł przy którym było 15h pracy. Wychodzi jak by nie było
    40zł/h, wtedy miałem jakieś pół roku doświadczenia w komercyjnym IT i taka
    kasa zarobiona na boku dla mnie była niezła. Teraz by mi się nie chciało
    zasuwać za 40/h, ale wtedy byłem bardzo zadowolony. Koszty kompa pominę,
    opragromowania w całości używałem opensource, żeby sprawdzić czy wszystko
    działa miałem wszystkie windowsy(i nie tylko ofisy,SQL sery VS ... etc.) za
    darmo (academic aliance - program bezpłatnych licencji microsoftu), ale i
    bez tego bym se poradził.

    Więc muszę stwierdzić, że stwierdzenie, że się nie opłaca jest nie tyle nie
    prawdziwe, co najwyraźniej błędne, trzeba tylko umieć z takich zleceń
    wyciągnąć kasiorę.