PracaGrupypl.praca.dyskusje › Technik informatyk a praca

  • 11. Data: 2007-08-10 21:18:41
    Temat: Re: Technik informatyk a praca
    Od: "lukasz" <n...@...nie.bedzie>

    >czyli w praktyce helpdesk - jesli tylko interesuje Cie praca za max
    >1.5-2.5k i bez zadnych perspektyw rozwoju...

    Nie koniecznie. Zalezy do jakiej firmy sie trafi.
    Znam przypadek. Gosc ma wyzsze nie pelne techniczne, ale nie informatyczne.

    Zaczal jako helpdesk (prawdziwy wymiatacz z windowsa).

    W czasie swoich obowiazkow mial stycznosc z Active Directory, Exchange,
    poslali go na kurs z oracla, dostal pare mniej istotnych linuksow pod opieke.

    Zatem helpdesk to nie taka furtka bez wyjscia. W firmie gdzie mozliwy jest rozwoj
    naturalna droga dla helpdeska jest stanie sie administratorem. I tutaj tez jest
    sciezka.
    Mozna specjalizowac sie w administracji bazami, sieciami, linuksami, windowsami.

    Teraz czas na ale:
    - trzeba naprawde to czuc i lubic
    - trafic na firme, gdzie bedzie faktyczna stycznosc z madrzejszymi od siebie, a nie
    siedziec na sluchawce, czy
    przeklikiwac zgloszenia w systemie.

    Wspominalas tez o niepelnosprawnosci. Pomijajac ze czesc rzeczy faktycznie mozna
    zrobic na telefonie i przejmujac pulpit
    to czasami jest tak ze trzeba zrobic nurka pod biurko zobaczyc czy kable lacza,
    przeniesc komputer z miejsca na miejsce,
    wymienic jakas czesc. Dostac sie do serwerowni zobaczyc co tam na konsoli sie dzieje,
    przepiac jakies kable.

    --
    lukasz

  • 12. Data: 2007-08-11 10:02:25
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 21:19:14 +0200, "Waldek M." <w...@l...localdomain>
    wklepał(-a):

    >O czasie 2007-08-10 10:33, taki ktos jak ADi napisac raczyl:
    >[...]
    >
    >Póki piszesz na na grupę w hierarchii pl.*, żaden z Ciebie
    >developer, a programista.

    Och, och, jakąż nobilitacją jest pisanie w obcym języku na grupy dyskusyjne! Już
    wszyscy tam pędzą, żeby zostać developerami pełną gębą...

  • 13. Data: 2007-08-12 06:19:15
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 09 Aug 2007 20:58:13 +0000, Krzysztof Stokłosa
    wrote:

    > Czy jest praca dla technika informatyka? Z powodów zdrowotnych muszę sie
    > przekwalifikowac i pomyslałem o dwu letniej szkole policealnej na kierunku
    > informatyka ( administrator sieci lub grafika).

    jak wiesz czego chcesz to spoko, ale uczyć się tego wszystkiego od podstaw
    to zdecydowanie nie polecam bo to sensu nie ma

    dobry programista zaczyna sam, szkoła potem jest, albo nie jest, owszem
    przydaje się ale czy to ma jakiś sens skoro się nic nie wie ?

    ehm

    --
    futszaK
    0601061867

  • 14. Data: 2007-08-14 08:06:16
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    ujemne bezrobocie zarowno w pl jak i zagranica. Oczywiscie, wymagane
    sa predyspozycje i doswiadczenie, ale to jest do zdobycia.

    Jak można zdobyć predyspozycje? jestem zainteresowany

  • 15. Data: 2007-08-14 08:09:25
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9k8gi.2k8.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
> [...]
    > dyskusyjne! Już
    > wszyscy tam pędzą, żeby zostać developerami pełną gębą...

    To programiści budują nowe osiedla?

  • 16. Data: 2007-08-14 12:48:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2007 10:09:25 +0200, "wc net aktywator"
    <s...@s...smierdzi> wklepał(-a):

    >To programiści budują nowe osiedla?

    Teraz wszyscy budują. ;) Tak jak kiedyś firmy obuwnicze chciały zajmować się
    internetem.

  • 17. Data: 2007-08-17 08:31:18
    Od: "Krzysztof " <k...@W...gazeta.pl>

    Troche wiecej szczegółów:
    O przekwalifikowaniu powiedziałem poniewaz z wykształcenia jestem technikiem
    energetykiem, a obecnie przygotowywałem sie na prace jako kierowca. Jednak
    podczas badan lekarskich okazało sie ze nie mam widzenia obuocznego i w
    zwiazku z tym nie wolno mi jezdzic samochodami na kategorii C, C+E i D, nie
    moge pracowac na wysokosci ( powyzej 2 metrow) przy maszynach wirujacych (
    takarki itp), a grupe inwalidzka mam własnie na brak widzenia na lewe oko.
    Do jazdy samochodem na kat. B musze mies okularym(-0,5)a do normalneog
    chodzenia ich nie uzywam. W zwiazku z tym podjąłem decyzje o zmianie zawodu
    na informatyka, z powodów finansowych odpadły studia a została tylko szkoła
    policealna. Jakis tam kontakt z informatyka mam, w obecnej pracy zajmuje
    sie "lekką" naprawa i modernizacja komputerów, obróbka zdjec i filmów z
    kamery cyfrowej. Złozyłem juz kilka komputerów, ale to nie jest nic trudnego.
    Do szkoły juz sie zapisałem, specjalnosc sieci i bazy danych, zobaczymy jak
    bedzie. Grafika odpadła, bo 1) mozna sie tego samemu nauczyc, 2) nie mam
    zdolnosci plastycznych. Tworzenie stron, bo 1) mozna sie tego samemu
    nauczyc, 2) podobno ze nie da sie z tego wyzyc. Tak sie zostały sieci, po 1)
    bardzo mi to pasuje bo przyda mi sie w obecnej pracy, 2) w ogłoszeniach
    czesto potrzebuja programistów i administratorów sieci, 3) na tej
    specjalosci mam w ramach czesnego mozliwosc zdobycia certyfikatu Cisco

  • 18. Data: 2007-08-17 09:34:42
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Krzysztof nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > okularym(-0,5)a do normalneog chodzenia ich nie uzywam. W zwiazku z tym
    > podjąłem decyzje o zmianie zawodu na informatyka, z powodów finansowych

    Tak ku przestrodze. Sprawdź, czy na tego informatyka dostaniesz
    zaswiadczenie lekarskie. Mój brat ma chyba tą samą wadę co ty i na
    informatyka (jak jeszcze szkołę wybierał) nie dali mu badań, bo 'praca przy
    monitorze'. Ostatnio nawet miał problemy w obecnej pracy, bo musi jeździć
    autkiem (B) 'prywatnie pan możę, w pracy nie', a i dołów kopać nawet nie
    może, malować na drabinie też nie (bo poniżej/powyżej 1m), przy maszynach w
    ruchu też nie... właściwie to tylko stanowisko dyrektora by pasowało...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 19. Data: 2007-08-17 17:46:35
    Od: "lukasz" <n...@...nie.bedzie>

> [...]
    > czesto potrzebuja programistów i administratorów sieci, 3) na tej
    > specjalosci mam w ramach czesnego mozliwosc zdobycia certyfikatu Cisco

    Sieci i bazy danych - duzy rostrzal, a i tak namiasta to jest
    albo programisty baz danych, albo administratora baz danych, albo administratora
    sieci/systemow.

    Mysle ze na tych sieciach bedziesz sie linuksami bawil (mniejsze koszty dla szkoly),
    chyba ze szkola jest prezna i
    pobawisz sie w Active Directory.

    Co do sieci, to dobrze ze cisco bedziesz mial, na poziomie CCNA
    poznasz jak dzialaja sieci i z czym to sie je.

    Co ja bym radzil.
    Dobry helpdesk ma rozpykanego windowsa. Myki z rejestrem, myki z wiersza polecen,
    myki z konsola odzyskiwania, myki z
    uprawnieniami (np sprawic aby program ktory dziala tylko na prawach admina, rowniez
    poszedl na koncie ograniczonym).

    To jest wstep.
    Dobrze jak bedziesz wlasnie rozumial sieci/linuksy wtedy pracodawca zobaczy w tobie
    potencjal.

    Polecem nauke linuksa (najpopularniejszy to red hat (gratisowy klon to centos) lub
    gratisowa fedora). A co w tym
    linuksie: najpopularniejsze uslugi postfix, squid, apache, samba, iptables, routing,
    skrypty, perl, snmp, lixnij
    tripwire, openvpn, nmap.

    Zerknij w temacie vmware (za darmo vmware server) tam masz mnosto gotowych maszyn i
    mozesz sobie wirutalne sieci robic

    Przed toba duzo pracy, powodzenia

    --
    lukasz

  • 20. Data: 2007-08-17 19:13:17
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 14 Sie, 10:06, "wc net aktywator"
    <s...@s...smierdzi> wrote:
> [...]
    >
    > Jak można zdobyć predyspozycje? jestem zainteresowany

    (....) SA predyspozycje i doswiadczenie, ale TO jest do zdobycia.

    glos