PracaGrupypl.praca.dyskusje › 14 dni urlopu w ciągu

  • 1. Data: 2007-08-10 01:36:24
    Temat: 14 dni urlopu w ciągu
    Od: ramirez <m...@o...pl>

    wiadomo że muszę wykorzystać część mojego urlopu wypoczynkowego w
    jednym ciągu (14 dni).
    czy jest możliwe abym tą właśnie część urlopu przysługującego mi za
    2007 rok wykorzystał w styczniu 2008 ?

  • 2. Data: 2007-08-10 04:24:16
    Temat: Re: 14 dni urlopu w ciągu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 09 Aug 2007 18:36:24 -0700, ramirez <m...@o...pl>
    zakodował:

    >czy jest możliwe abym tą właśnie część urlopu przysługującego mi za
    >2007 rok wykorzystał w styczniu 2008 ?

    Tak
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-08-10 06:57:52
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    ramirez pisze:
    > wiadomo że muszę wykorzystać część mojego urlopu wypoczynkowego w
    > jednym ciągu (14 dni).
    > czy jest możliwe abym tą właśnie część urlopu przysługującego mi za
    > 2007 rok wykorzystał w styczniu 2008 ?

    Sprawa wygląda tak że niewykorzystany urlop za poprzedni rok należy
    wykorzystać w pierwszym kwartale następnego roku: styczeń by się tu
    łapał. W KP nic nie pisze kiedy masz wziąć te 14 dni. Według mnie można
    tak zrobić.

  • 4. Data: 2007-08-10 09:23:54
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystać w pierwszym kwartale następnego roku: styczeń by się tu
    > łapał. W KP nic nie pisze kiedy masz wziąć te 14 dni. Według mnie można
    A czy jeśli potrzebuję wziąć w któryms momencie dłuższy urlop, odłożę sobie
    z poprzedniego roku dni, i pracodawca się zgodzi, to można coś takiego
    zrobić ? Ja w tej chwili wykorzystuję resztki urlopu z ubiegłego roku, a
    tegoroczny chce wykorzystac na początku przyszłego roku.

  • 5. Data: 2007-08-10 10:15:52
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    jaQbek [z pracy] pisze:

> [...]
    > zrobić ? Ja w tej chwili wykorzystuję resztki urlopu z ubiegłego roku, a
    > tegoroczny chce wykorzystac na początku przyszłego roku.

    Zgodnie z KP zaległy urlop powinieneś wykorzystać w pierwszym kwartale
    następnego roku. Jeżeli przydybią pracodawce na nieprawidłowościach to
    dostanie kare.

  • 6. Data: 2007-08-10 12:58:47
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Zgodnie z KP zaległy urlop powinieneś wykorzystać w pierwszym kwartale
    > następnego roku. Jeżeli przydybią pracodawce na nieprawidłowościach to
    > dostanie kare.

    Kodeks pracy mówi

    Art. 168.Urlopu nie wykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z art. 163
    należy pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego
    roku kalendarzowego;

    Jest napisane że "należy udzielić" A co wtedy gdy pracownik nie chce wykorzystać
    urlopu w tym terminie. Czy pracodawca może wysłać pracownika na urlop bez jego
    zgody?

  • 7. Data: 2007-08-10 13:20:26
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Gienek pisze:

    > Jest napisane że "należy udzielić" A co wtedy gdy pracownik nie chce
    > wykorzystać urlopu w tym terminie. Czy pracodawca może wysłać pracownika
    > na urlop bez jego zgody?

    Nie może go wysłać. No ale powiedzmy sobie szczerze że trzeba być
    człowiekiem czy jest sie pracodawcą czy pracownikiem i taką sprawę
    załatwić tak żeby wszystko było ok. Ale niestety trafiają się ^&%%@
    pracodawcy i pracownicy.

  • 8. Data: 2007-08-10 13:28:04
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > czy jest sie pracodawcą czy pracownikiem i taką sprawę załatwić tak żeby

    Czy nie ma możliwości załatwienia tego w sposób polubowny tak żeby pracodawca
    nie poniósł konsekwencji za niewykorzystany urlop pracownika i żeby pracownik
    nie musiał wykorzystywać urlopu w terminie który mu nie pasuje? Czy na przykład
    napisanie jakiegoś pisma do pracodawcy z prośbą o przesunięcie terminu urlopu na
    czas późniejszy nie załatwiłoby problemu przed PIP?

  • 9. Data: 2007-08-11 12:16:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9ho73$h0k$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Nie może go wysłać.
    Może.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-08-11 12:16:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9hdd1$c2e$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Zgodnie z KP zaległy urlop powinieneś wykorzystać w pierwszym kwartale
    > następnego roku.
    To nieprawda.
    Należy go wykorzystać _najpóźniej_ do końca 1 kwartału następnego roku po
    którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    --
    Jotte