PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co po powrocie z UK

  • 1. Data: 2007-08-09 18:50:10
    Temat: Co po powrocie z UK
    Od: g...@a...pl

    Witam

    Krótko po skończeniu studiów (matematyka)wyjechałem do UK.
    Teraz po 2,5 roku planuje wrócić i myślę o studiach podyplomowych, ale co tu wybrać
    żeby być atrakcyjnym na rynku pracy ? Po czym najłatwiej znaleźć przyzwoite
    zajęcie. Osobiście myślałem o Inżynierii Finansowej , Bazach Danych lub
    Zarządzaniu Produkcją ( każdy z tych tematów w pewien sposób jest dal mnie
    ciekawy )
    Co o tym myślicie ?

  • 2. Data: 2007-08-09 19:35:58
    Temat: Re: Co po powrocie z UK
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Jak podyplomowe to zgodne z tym co robiles te 2.5 roku w UK. Masz 2.5 roku
    doswiadczenia. Z reguly doswiadczenie bardziej sie liczy niz jedna lub
    wiecej podyplomowek nie popartych doswiadczeniem.

    Marcin

  • 3. Data: 2007-08-09 21:09:38
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 9 Aug 2007 20:50:10 +0200, wrote:

> [...]
    >Zarządzaniu Produkcją ( każdy z tych tematów w pewien sposób jest dal mnie

    Mi od razu nasunęło się pytanie - dlaczego nie chcesz zrobić tych
    studiów lub doktoratu w UK? W Polsce podyplomówki nie robiłem tylko
    zwykłego magistra, ale porównując przygotowanie większości wykładowców
    do zajęć i ich podejście do studentów w Polsce i Wielkiej Brytanii, to
    wydaje mi się, że lepiej robić te studia na Wyspach.

    Jeśli chodzi Ci nie o kwit, a o wiedzę i umięjętności, to może lepiej
    uderzyć do jakiejś instytucji finansowej? Fundusze inwestycyjne w
    mieście mają ciekawą ofertę dla swoich pracowników. Z tego co się
    orientowałem, to na początku przechodzi się kilkutygodniowe szkolenie
    w czasie którego omawiane są rzeczy związane z finansami (rodzaje
    funduszy, wymogi prawne ich funkcjonowania w różnych rejonach świata
    (tam gdzie są klienci), szkolenie z baz danych itp.).
    Oprócz tego tego typu firmy często umożliwiają pracownikom zrobienie
    certyfikatów branżowych.
    Żeby się tam dostać na techniczne stanowisko najczęściej należy po
    prostu zaliczyć raczej standardowe testy z SQL obejmujące zakresem
    materiału: zagnieżdżony select, join, group by, klucze obce i kilka
    podstawowych funkcji (max, min, count, avg). Do tego dochodzi coś
    związanego z transakcjami w Oracle i to raczej wsio (żadnych tam
    wyzwalaczy czy procedur). Jeśli miałeś wcześniej do czynienia z sql,
    to wystarczy jeden wieczór na szybką powtórkę, jeśli nie, to
    maksymalnie tydzień nauki (proponuję obejrzeć stronę
    http://sqlzoo.net/).

    Co do zarządzania produkcją, to nie interesowałem się tym, więc nie
    pomogę, ale jeśli chodzi o inne oferty pracy dla matematyków, to
    kojarzę, że natknąłem się w sieci na oferty dla ludzi znających się na
    modelowaniu procesów w Matlabie, czy implementacji jakiś wymiodzonych
    algorytmów. W jednym z ogłoszeń było napisane, że trza znać całki i
    pochodne, a z tego co kojarzę to w Polsce ludzie na matmie robili
    jakieś cuda na kiju związane z teorią chaosu, czy przestrzeniami
    wielowymiarowymi, więc nie powinieneś mieć problemu. Niestety
    ogłoszenia mówiące o "top tier" lub "redbrick university" w naszym
    przypadku trzeba pominąć.

    Sądzę, że w Twoim wypadku chyba lepiej przypatrzyć się ofertom ze
    słowami "graduate" i "trainee" w nazwie stanowiska niż iść na studia
    podyplomowe, szczególnie że sam napisałeś, że zależy Ci na byciu
    atrakcyjnym na rynku pracy. Co prawda na początku kasa jest nędzna
    (<30k pa), ale po roku-dwóch powinieneś wyciągnąć normalniejsze
    pieniądze.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 4. Data: 2007-08-10 13:57:01
    Od: "rzemyk" <p...@r...com>

    Użytkownik "Marcin" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak podyplomowe to zgodne z tym co robiles te 2.5 roku w UK. Masz 2.5
    > roku doswiadczenia. Z reguly doswiadczenie bardziej sie liczy niz
    > jedna lub wiecej podyplomowek nie popartych doswiadczeniem.

    A jak on pracował na przysłowiowym zmywaku?

  • 5. Data: 2007-08-10 20:17:40
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    Użytkownik <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub
    > Zarządzaniu Produkcją ( każdy z tych tematów w pewien sposób jest dal

    W dalszym ciągu jedyne co się opłaca to wstąpić do jakiejś partii,
    zapisz się szybko, niedługo znów wybory...

  • 6. Data: 2007-08-11 09:34:29
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

> [...]
    > to wystarczy jeden wieczór na szybką powtórkę, jeśli nie, to
    > maksymalnie tydzień nauki (proponuję obejrzeć stronę

    Nie no trzymajcie mnie. Wystarczy jakiś tam sql, trochę kluczy obcych,
    funkcje min, max i wsio :). Tego to możesz w szkole uczyć ale nie myśl
    że będziesz specjalistą od baz danych - np oracla.

  • 7. Data: 2007-08-11 09:48:28
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    O czasie 2007-08-11 11:34, taki ktos jak Piotr napisac raczyl:
    [...]
    > Nie no trzymajcie mnie. Wystarczy jakiś tam sql, trochę kluczy obcych,
    > funkcje min, max i wsio :). Tego to możesz w szkole uczyć ale nie myśl
    > że będziesz specjalistą od baz danych - np oracla.

    Tego... a co to miało być to:

    > <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    > <HTML><HEAD><LINK href=3D"C:\Prg\OEQuoteFix\styles.css" =
    > rel=3Dstylesheet>

    ?

    Po pierwsze nie cytuj całego maila, bo nikt tego czytać
    nie będzie, a po drugie - nie pisz, proszę, w HTMLu.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 8. Data: 2007-08-12 11:46:10
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sat, 11 Aug 2007 11:34:29 +0200, "Piotr" wrote:

    >Nie no trzymajcie mnie. Wystarczy jakiś tam sql, trochę kluczy obcych,
    >funkcje min, max i wsio :). Tego to możesz w szkole uczyć ale nie myśl
    >że będziesz specjalistą od baz danych - np oracla.

    Wystarczy żeby dostać się na staż, w czasie którego człowiek zostanie
    przeszkolony w zakresie podstawowej obsługi baz danych, pozna podstawy
    prawne działania funduszy i zdobędzie trochę wiedzy z zarządzania
    projektami. Wydaje mi się że po kilku miesiącach praktyki będzie miał
    większe umiejętności niż po studiach podyplomowych. Uważam też, że
    pracując w takim funduszu będzie miał większe możliwości zostania
    specem od baz danych niż na studiach podyplomowych.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 9. Data: 2007-08-12 13:51:58
    Od: "wc net aktywator" <s...@s...smierdzi>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracując w takim funduszu będzie miał większe możliwości zostania
    > specem od baz danych niż na studiach podyplomowych.

    a ja dalej uwazam ze facet robil fizycznie, lub w innej gownianej pracy
    w UK i pyta na jakie isc studia, zeby dostac robote niefizyczne w
    Polsce, a wy pieprzycie od rzeczy
    sam znam magistra inzyniera co po polibudzie sprząta na wyspach i tak
    juz od roku, niby kasa jest, ale na jego miejscu czulbym sie jak debil

  • 10. Data: 2007-08-12 14:57:36
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sun, 12 Aug 2007 15:51:58 +0200, "wc net aktywator" wrote:

    >a ja dalej uwazam ze facet robil fizycznie, lub w innej gownianej pracy
    >w UK i pyta na jakie isc studia, zeby dostac robote niefizyczne w
    >Polsce,

    A co to ma do rzeczy, że robił fizycznie? To jakaś ujma jest? Albo
    obowiązek pracowania fizycznie do końca życia, czy co?

    >a wy pieprzycie od rzeczy
    >sam znam magistra inzyniera co po polibudzie sprząta na wyspach

    Super.

    >i tak
    >juz od roku, niby kasa jest, ale na jego miejscu czulbym sie jak debil

    Widocznie jemu z tym dobrze. Jego życie i jego sprawa. Tutaj natomiast
    człowiek zapytał się co grupowicze myślą o jego pomyśle podjęcia
    studiów podyplomowych w Polsce celem stania się atrakcyjnym na rynku
    pracy. Na swoje pytanie otrzymał trzy konkretne odpowiedzi: wstąpić do
    jakiejś partii, podjąć studia zgodne z tym co robił przez 2,5 roku w
    UK i poszukać stażu/pracy w instytucji finansowej na Wyspach -
    przydatność porad oceni sobie sam.

    --
    pozdrawiam
    Bremse