PracaGrupypl.praca.dyskusjeTechnik informatyk a praca › Re: Technik informatyk a praca
    From: "lukasz" <n...@...nie.bedzie>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Technik informatyk a praca
    Date: Fri, 17 Aug 2007 19:46:35 +0200

    > Do szkoły juz sie zapisałem, specjalnosc sieci i bazy danych, zobaczymy jak
    > bedzie. Grafika odpadła, bo 1) mozna sie tego samemu nauczyc, 2) nie mam
    > zdolnosci plastycznych. Tworzenie stron, bo 1) mozna sie tego samemu
    > nauczyc, 2) podobno ze nie da sie z tego wyzyc. Tak sie zostały sieci, po 1)
    > bardzo mi to pasuje bo przyda mi sie w obecnej pracy, 2) w ogłoszeniach
    > czesto potrzebuja programistów i administratorów sieci, 3) na tej
    > specjalosci mam w ramach czesnego mozliwosc zdobycia certyfikatu Cisco

    Sieci i bazy danych - duzy rostrzal, a i tak namiasta to jest
    albo programisty baz danych, albo administratora baz danych, albo administratora
    sieci/systemow.

    Mysle ze na tych sieciach bedziesz sie linuksami bawil (mniejsze koszty dla szkoly),
    chyba ze szkola jest prezna i
    pobawisz sie w Active Directory.

    Co do sieci, to dobrze ze cisco bedziesz mial, na poziomie CCNA
    poznasz jak dzialaja sieci i z czym to sie je.

    Co ja bym radzil.
    Dobry helpdesk ma rozpykanego windowsa. Myki z rejestrem, myki z wiersza polecen,
    myki z konsola odzyskiwania, myki z
    uprawnieniami (np sprawic aby program ktory dziala tylko na prawach admina, rowniez
    poszedl na koncie ograniczonym).

    To jest wstep.
    Dobrze jak bedziesz wlasnie rozumial sieci/linuksy wtedy pracodawca zobaczy w tobie
    potencjal.

    Polecem nauke linuksa (najpopularniejszy to red hat (gratisowy klon to centos) lub
    gratisowa fedora). A co w tym
    linuksie: najpopularniejsze uslugi postfix, squid, apache, samba, iptables, routing,
    skrypty, perl, snmp, lixnij
    tripwire, openvpn, nmap.

    Zerknij w temacie vmware (za darmo vmware server) tam masz mnosto gotowych maszyn i
    mozesz sobie wirutalne sieci robic

    Przed toba duzo pracy, powodzenia

    --
    lukasz