PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
  • Data: 2005-11-28 23:44:11
    Temat: Re: Swoboda zawierania umow!
    Od: "Jarek" <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla mnie narodowa tragedia to to, ze ktos kto przez 40lat pracy oddaje
    > polowe swoich dochodow na ubezpieczenie spoleczne, na ostatnie lata
    > (statystycznie niecale 10 lat) zycia zamiast dostac 2x wiecej niz zarabial
    > przez tamte lata to dostaje 2x mniej.
    > Sprawnosc systemu wynosi 25%.

    Oddajemy przez 40 lat 50% bierzemy przez 5 lat 25% - sprawnosc systemu tak
    na oko 6%.

    Gdybym mial wolny wybor co do sposobu oszczedzania ale przymus by oszczedzac
    niewazne gdzie to:

    -25% dochodow inwestuje w zloto, platyne, kamienie.
    -25% np w akcje obligacje i inne papierki

    Po 40 latach takiego oszczedzania srednia emerytura powinna wynosic ze 20
    tys a jak dobrze pojdzie na papierach to sporo wiecej.

    Wiec nniech :Homo sowieticusy" sie schowaja ze swoimi pomyslami i emerytura
    co na leki nie starczy.