PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
  • Data: 2005-11-29 08:12:46
    Temat: Re: Swoboda zawierania umow!
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:38a2.00000256.438b6311@newsgate.onet.pl...
    > Kodeks karny jest aktem prawnym, który rażąco narusza zasadę równowagi

    > pomiędzy istotami żyjącymi w przyrodzie a także narzuca im pewne rozwiązania

    > często dobra dla obu stron.

    > Czy życie nie powinno być poddane naturalnemu prawu dżungl

    Ok podajcie przyklady dobroczynnego dzialaniai ograniczen KP:

    bo mi przychodza na mysl same negatywy:

    ochrona kobiet w ciazy - male szanse na zatrudnienie kobiety w wieku rozrodczym
    szczegolnie na czas nieokreslony

    brak mozliwosci zwolnienia pracownika na umowie na czas nieokreslony bez podania
    przyczyny- firmy ktore nawet potrzebuja ludzi ze wzgledu na wzrost obrotow wola
    inwestowac w park maszynowy niz w ludzi i zmuszaja swoich pracownikow do pracy w
    nadgodzinach bo boja sie, ze jak obroty spadna nie bedzie jak pozbyc sie nadwyzki
    sily roboczej.

    zasilki chorobowe - (potrzebne) ale w sensownej formie - przy dzisiejszej
    nieszczelnosci systemu powoduja wzrost kosztow pracy i sa metoda ucieczki przed
    wypowiedzeniem dla nieuczciwych pracownikow ( czesto dla urzednikow).

    płaca minimalna - po pierwsze zawiera sugestie dla pracodawcy wiec mysle ze tak
    naprawde obniza zarobki, a nawet tam gdzie zawyza - to po prostu likwiduje miejsca
    pracy, za ktore pracodawca jest gotow zaplacic mniej. (wiem, ze zaraz mnie
    napadniecie, ze praca za 400 zl to kpina - ale pamietajcie, ze nikt ludzi do
    przyjecia tej pracy nie zmusza - a po drugie jezeli pracodawca nie moze zaplacic
    mniej np. sprzataczce w malej firmie to po prostu kaze sprzatac innym pracownikom -
    a tego miejsca pracy po prostu nie bedzie
    pozdrawiam