PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
  • Data: 2005-11-29 07:40:18
    Temat: Re: Swoboda zawierania umow!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek napisał(a):

    > Oddajemy przez 40 lat 50% bierzemy przez 5 lat 25% - sprawnosc systemu tak
    > na oko 6%.

    Oj juz nie jest tak zle, ze bierzemy przez 5.
    Przecietny mezczyzna zyje 75lat, a kobieta 80.
    Kobiety sa wiec 20 lat na emeryturze, a mezczyzni 10.

    > Gdybym mial wolny wybor co do sposobu oszczedzania ale przymus by oszczedzac
    > niewazne gdzie to:
    >
    > -25% dochodow inwestuje w zloto, platyne, kamienie.
    > -25% np w akcje obligacje i inne papierki
    >
    > Po 40 latach takiego oszczedzania srednia emerytura powinna wynosic ze 20
    > tys a jak dobrze pojdzie na papierach to sporo wiecej.

    Wystarczy policzyc ile wyniesie emerytura przy zwyklej lokacie bankowej,
    czy jakimkolwiek sensownym funduszu inwestycyjnym.

    Natomiast socjalisci zaraz Ci odpowiedza "a jak do Twojej emerytury
    wymyslona zostanie tania metoda syntezy kruszcow, a akcje, obligacje i
    inne papierki w ramach jakiegos kryzysu straca zupelnie wartosc to co?" :>