PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: camel <g...@f...gotdns.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Mon, 28 Nov 2005 20:33:53 +0100

    On 2005-11-28 18:40:35 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > Oczywiscie ze powinna.
    >
    > Natomiast socjalisci twierdza ze lepszy jeden zarabiajacy 900zl i dwoje
    > bezrobotnych, niz trzech zarabiajacych po 300zl kazdy.
    >
    > A to dlatego ze bezrobotni sa tradycyjnym elektoratem lewicy.
    >
    > Kazdy socjalista tez wie lepiej co Ty chcesz, a czego nie chcesz.
    >
    > Wie od jakich nieszczesc musisz sie ubezpieczyc, kiedy bedziesz chcial
    > przejsc na emeryture i ile tej emerytury bedziesz chcial dostawac,
    > gdzie, na jakich warunkach i za ile bedziesz chcial pracowac.
    >
    > Ty nie masz o tym zielonego pojecia i moglbys sobie zrobic krzywde, a
> [...]

    To trochę nie tak. Zwyczajnie dysponujemy półanalfabetycznym
    społeczeństwem, które w swej masie przejadłoby te Twoje trzy stówy
    (przy dzisiejszych cenach dziwisz się?) i nic by nie miało, jako
    zabezpieczenie na starość. Byłaby narodowa tragedia i masowy głód wśród
    "emerytów". Gdyby nie przymus ubezpieczeń (np. OC), to mało kto by
    płacił. Mieliśmy przykład po powodziach: wszyscy chłopi beczeli i
    patrzeli za jałmużną, bo nikt nie był ubezpieczony. A Cimoszkę, który o
    tym powiedział, prawie ukamieniowano. Poza rzadkimi przypadkami zawsze
    pracobiorca miał i ma nieskończenie słabszą pozycję od pracodawcy. KP
    służy choć niewielkiemu wyrównaniu. Ale jak wiele praw w Bolandii, to
    też jest martwe - pracowników traktuje się jak mierzwę, robi z nimi co
    chce, płaci kiedy chce, bo kodeks pracy dotyczy tylko niektórych,
    dużych firm. Większość tych mniejszych ma go głęboko w...

    Zresztą, pomijając głupawe etykietki, to zachodnioeuropejski socjal
    rozpoczęty przez Bismarcka pobudował dzisiejsze bogate i dostatnie
    społeczeństwa. Przykładowo Philips w latach 60-ych i 70-ych to
    przypadek takiego "komunizmu", którego byś nawet w ZSRR nie znalazł, a
    i teraz nie za bardzo się "udrapieżniła".

    A że każdy rodzimy "pan na zieleniaku" chce być księciem udzielnym i
    właścicielem niewolników, i klnie na KP i "socjalistów" to już tylko
    brak wykształcenia i ucywilizowania... nie ma czego komentować.

    Pewnie Ty i jeszcze 5% reszty dobrze by zarządziło swoimi dochodami i
    życiem i przy malutkich podatkach i braku przymusu do tego i owego
    uwiliby sobie dostatnie i bezpieczne gniazdka. Ale 95% - nie. Oni
    ciężko pracują i państwo ma dać, ma zadbać, ma "zabezpieczyć", bo jak
    nie to z kilofami na Warsiawkę :) Przykład miałeś, kiedy podostawali po
    kilkadziesiąt tysięcy odpraw. Tylko nieliczni coś z tym zrobili. Reszta
    przepiła i dawaj jęczeć "nie mamy za co żyć, dajcie więcej,
    pomóżcie...". Wywalenie tych wszystkich tak krytykowanych praw, to
    prosta droga do rozruchów, głodu, biedy, narodowej tragedii :((

    camel[OT]

    PS. Nie jestem socjalistą, mam własną firmę - ale namawiam do patrzenia
    dalej, poza czubek własnego noska :)