PracaGrupypl.praca.dyskusjeSłabe strony co powiedzieć ??? › Re: Słabe strony co powiedzieć ?? ?
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Słabe strony co powiedzieć ?? ?
    Date: Thu, 15 Dec 2005 10:12:50 +0100

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    news:dnpe5e$f3c$1@inews.gazeta.pl...
    > Raczej to drugie. To bardzo rozpowszechniona cecha w tym zawodzie.
    > No bo jeśli np. w najemnych firmach head huntingowych, studentka czwartego
    > roku psychologii rekrutuje dyrektora operacyjnego, to co ma niby wiedzieć
    > na temat jego kompetencji?

    No wlasnie. I kto do tego daje studentki czwartego roku?
    Ja nie odwazylabym sie byc rekrutantem/head hunterem na stanowiska wyzsze od
    tych, na ktore ja sama moglabym spokojnie aplikowac - lub z nie znanej mi
    branzy. IMHO wiedza o tym, o czym sie mowi jest w tym przypadku kluczowa.
    Najpierw trzeba stwierdzic obecnosc kwalifikacji, a w przypadku ich
    stwierdzenia mozna sie bawic w ocene psychologiczna jako drugie sito.
    Nie jestem programista, ale zapewniam Cie, ze dzieki dlugiej i bliskiej
    stycznosci z tym srodowiskiem potrafilabym zamacic w glowie niekompetentnemu
    w tej dziedzinie HR-owi - o ile nie uzylby testow merytorycznych, tylko
    wywiadu. (Chyba, ze testy bylyby na poziomie tego, co sie robi na pierwszych
    latach studiow lub do rozwiazania na logike, a nie na znajomosc kruczkow
    formalistycznych typu subtelnosci skladni danego jezyka - a wiem, ze wiele
    testow ma te wade). Oczywiscie robic tego nie zamierzam i nie mialoby to
    sensu, ale potencjalna podatnosc na cos takiego stanowi w mojej opinii
    powazna wade procesu rekrutacyjnego. Wade czesto wystepujaca w przypadku
    outsourcingowania procesu rekrutacji na stanowiska specjalistyczne.

    I.