PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skutki zwolnienia dyscyplinarnego

  • 1. Data: 2006-07-24 09:48:55
    Temat: Skutki zwolnienia dyscyplinarnego
    Od: "Aoshi" <a...@x...wp.pl>

    Zastanawiam się na porzuceniem pracy jako sposobem na uniknięcie
    okresu wypowiedzenia. Jakie będą skutki, jeżeli pracodawca zwolni
    mnie wtedy za ciężkie naruszenie obowiązków (nie przyjście do
    pracy) ?
    W szczególności interesuje mnie:
    - Czy przy zatrudnianiu się u nowego pracodawcy będę musiał
    poinformować go o moim wcześniejszym zwolnieniu dyscyplinarnym?
    (Przypuszczam że potrzeba podania tej informacji może wyniknąć np.
    przy wypełnianiu papierów dotyczących poprzedniej pracy, potrzebnych
    pracodawcy żeby wiedział jak płacić składki podatek i ZUS.)
    - Czy tracę prawo do emerytury za okres przepracowany przed tym
    zwolnieniem? Za całość czy tylko jakiś fragment?
    - Czy mój urlop znowu zacznie się od 20 dni rocznie, jeżeli obecnie
    mam już 26 ?

  • 2. Data: 2006-07-24 10:06:32
    Temat: Re: Skutki zwolnienia dyscyplinarnego
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Aoshi napisał(a):
> [...]
    > okresu wypowiedzenia. Jakie będą skutki, jeżeli pracodawca zwolni
    > mnie wtedy za ciężkie naruszenie obowiązków (nie przyjście do

    Sprobuj rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Zawsze mozesz
    powiedziec, ze jestes chory i w innym przypadku caly okres
    wypowiedzenia bedziesz na zwolnieniu.

> [...]
    > przy wypełnianiu papierów dotyczących poprzedniej pracy, potrzebnych
    > pracodawcy żeby wiedział jak płacić składki podatek i ZUS.)

    Nastepnemu pracodawcy dajesz swiadectwo pracy, na ktorym jest napisane
    w jaki sposob zostala rozwiazana umowa.

    > - Czy tracę prawo do emerytury za okres przepracowany przed tym
    > zwolnieniem? Za całość czy tylko jakiś fragment?

    Nie, to byl normalny okres skladkowy.

    > - Czy mój urlop znowu zacznie się od 20 dni rocznie, jeżeli obecnie
    > mam już 26 ?

    Wydaje mi sie, ze nie. Przepracowales ten okres. Zrobiles tylko
    swinstwo pracodawcy. A to z tego co wiem, nie wplywa na wymiar urlopu
    czy emerytury.

    Jednak posiadanie swiadectwa pracy z dyscyplinarka moze Ci niezle
    zaszkodzic... Sa pracodawcy, ktorzy nie zatrudniaja osob, ktore maja
    takie rzeczy w papierach. Postaraj sie zalatwic to w normalny sposob -
    najlepiej porozumienie stron.

    Blondi

  • 3. Data: 2006-07-24 10:08:38
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Aoshi" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]
    ***

    nie wierze ze nic sie nie znajdzie co umozliwiloby Ci odejscioe od reki. Np.
    zmuszanie do pracy po godzinach, w upale, mobbing itd...
    Jezeli masz mocne nerwy spisz dwie wersje rozwiazania umoey, za porozumieniem
    stron i Twoje, jednostronne - do wyboru dla pracodawcy. ;)
    Choc znajac zycie, pracodawcy rzadko robia schody bo ewntualny konfilkt i tak
    odbija sie na nich, no chyba ze sa czysci jak lza ;)

  • 4. Data: 2006-07-24 15:34:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 24 Jul 2006 02:48:55 -0700, "Aoshi" <a...@x...wp.pl>
    zakodował:

    >Zastanawiam się na porzuceniem pracy jako sposobem na uniknięcie
    >okresu wypowiedzenia.

    Jak przestaniesz przychodzić do pracy - to ciężko naruszysz swoje
    podstawowe obowiązki. Nie stanowi to jednak automatycznie zerwania
    umowy - upowżania tylko (ale nie zobowiązuje) pracodawcę, do
    rozwiązania umowy bez wypowiedzenia. Oznacza to, że jak Cię nie zwolni
    a jego straty będą rosły, to i od Ciebie może domagać się coraz
    większego odszkodowania.

    >- Czy przy zatrudnianiu się u nowego pracodawcy będę musiał
    >poinformować go o moim wcześniejszym zwolnieniu dyscyplinarnym?

    Nie. Możesz wymazać z życiorysu ten okres.

    >- Czy tracę prawo do emerytury za okres przepracowany przed tym
    >zwolnieniem? Za całość czy tylko jakiś fragment?

    Nie

    >- Czy mój urlop znowu zacznie się od 20 dni rocznie, jeżeli obecnie
    >mam już 26 ?

    Jeżeli nie przyznanie się do tego ostatniego pracodawcy sprawi, że nie
    będziesz miał wystarczającego stażu - to tak. Chyba, że pokażesz
    jednak takie świadectwo (przy założeniu, że poprzedni pracodawca Cię
    zwolni i wyda świadectwo) - wtedy staż liczy się normalnie.

    Do tego odszkodowanie:
    KP
    Art. 114. Pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego
    wykonania obowiązków pracowniczych ze swej winy wyrządził pracodawcy
    szkodę, ponosi odpowiedzialność materialną według zasad określonych w
    przepisach niniejszego rozdziału.

    Art. 115. Pracownik ponosi odpowiedzialność za szkodę w granicach
    rzeczywistej straty poniesionej przez pracodawcę i tylko za normalne
    następstwa działania lub zaniechania, z którego wynikła szkoda.

    [...]

    Art. 122. Jeżeli pracownik umyślnie wyrządził szkodę, jest obowiązany
    do jej naprawienia w pełnej wysokości.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-07-24 21:54:40
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

[...]

    Przynoś L4 tak po 2 tyg i cię zwolnią. Bierz za porozumieniem stron jak
    możesz. Napiszesz podanie o zwolnienie - ktoś ci podbije i za 2 tyg jesteś
    wolny.

  • 6. Data: 2006-07-24 23:37:37
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "blondi" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Sprobuj rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Zawsze mozesz
    >powiedziec, ze jestes chory i w innym przypadku caly okres
    >wypowiedzenia bedziesz na zwolnieniu.

    Ciekawi mnie, z jaka lekkoscia w Polsce mozna proponowac
    rozwiazania nielegalne. Bo stac sie chorym, bedac zdrowym
    to jak mniemam lapoweczka u znajomego lekarza.

    Ale syf...

    pozdrawiam
    gslabs

  • 7. Data: 2006-07-24 23:40:23
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Michał" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przynoś L4 tak po 2 tyg i cię zwolnią. Bierz za porozumieniem stron jak
    > możesz. Napiszesz podanie o zwolnienie - ktoś ci podbije i za 2 tyg jesteś
    > wolny.

    Vide moj post wyzej. A skad L4 u zdrowego czlowieka?
    Zastanowcie sie nad tym co piszecie!!!!!!!!

    gslabs

  • 8. Data: 2006-07-25 02:12:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    gslabs napisał(a):
> [...]
    > rozwiazania nielegalne. Bo stac sie chorym, bedac zdrowym
    > to jak mniemam lapoweczka u znajomego lekarza.

    Ale dlaczego od razu łapóweczka, to już wśród znajomych nie ma
    nieodpłatnych przysług?

    p. m.

  • 9. Data: 2006-07-25 07:10:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    gslabs wrote:
> [...]
    > rozwiazania nielegalne. Bo stac sie chorym, bedac zdrowym
    > to jak mniemam lapoweczka u znajomego lekarza.

    Coz to jest odreagowanie tego, ze jak chcesz podwyzki to dostajesz
    informacje "Jak ci sie nie podoba, to na twoje miejsce jest 10", a jak
    chcesz sie zwolnic, to rzuca klody pod nogi....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2006-07-25 10:00:47
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    blondi napisał(a):
    > Sprobuj rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Zawsze mozesz
    > powiedziec, ze jestes chory i w innym przypadku caly okres
    > wypowiedzenia bedziesz na zwolnieniu.

    I co to da, ze pojdzie na zwolnienie? Nowy pracodawca, w momencie gdyby
    zdecydowal sie na zatrudnienie takiego pracownika, od razu musialby
    zaczac placic z wlasnych funduszy za jego zwolnienie lekarskie (ja juz
    zrezygnowalbym z takiego pracownika na dzien dobry). Po drugie
    pracodawca (nowy) moglby miec takze problemy z ZUSem (zatrudnianie osoby
    niezdolnej do pracy)
    Okres wypowiedzenia jest po to, aby chronic *OBIE* strony umowy. Jezeli
    obie strony chca z niego zrezygnowac/skrocic go to od tego jest
    porozumienie stron.

    PS strasznie glupio wyglada swiadectwo pracy, na ktorym jest wykazane,
    ze prace zakonczyla osoba bedaca na zwolnieniu lekarskim...