PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skończona szkoła i co dalej .......

  • 1. Data: 2002-07-03 18:51:21
    Temat: Skończona szkoła i co dalej .......
    Od: "michał" <k...@p...onet.pl>

    Witam, to mój pierwszy post tutaj

    W zeszłym tygodniu skończyłem szkołę policealną i zamieram podjąć pracę :(

    Zamierzam udać się do urzędu pracy
    i mam kilka pytań

    -czy muszę zabrać ze sobą jakieś dokumenty poza świadectwem ukończenia
    szkoły i DO

    -czy jesst szansa że znajdą mi jakąś pracę (technik informatyk - Szczecin)

    -jeżeli mi jej nie znajdą to czy będzie mi przysługiwał jakiś zasiłek
    (jeszcze nigdzie nie pracowałem)

    -coś mi się obiło o uszy o programie "Pierwsza praca". Czy to już działa i
    co to wogóle jest?

    Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi to dawajcie - z przyjemnością przeczytam.

    Pozdrawia szukający pracy Michał

  • 2. Data: 2002-07-04 04:38:53
    Temat: Re: Skończona szkoła i co dalej .......
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > -czy muszę zabrać ze sobą jakieś dokumenty poza świadectwem ukończenia
    > szkoły i DO

    dowód osobisty :)

    > -czy jesst szansa że znajdą mi jakąś pracę (technik informatyk - Szczecin)

    Nie - jestem pewna, że żaden z urzędników paluchem nie ruszy, by pomóc Ci
    znaleźć pracę. Za to na pewno dadzą Ci odczuć jak niewiele, w
    przeciwieństwie do nich 'zatrudnionych', jesteś wart.
    Postoisz te parę godzin w kolejkach, zrozumiesz co mam na myśli.

    > -jeżeli mi jej nie znajdą to czy będzie mi przysługiwał jakiś zasiłek
    > (jeszcze nigdzie nie pracowałem)

    Nie, nic Ci nie przysługuje. Jak będziesz zarejestrowany, będziesz miał
    ubezpieczenie zdrowotne. Załapiesz się pewnie na 'program absolwent' czy
    inne barachło. Wiedz jednak, że niedawno kobieta z UP w Szczecinie
    potwierdziła publicznie, że bardzo często brakuje UP na zapłacenie ZUS-u za
    swoich pracowników.

    > -coś mi się obiło o uszy o programie "Pierwsza praca". Czy to już działa i
    > co to wogóle jest?
    Taaa, rozpoczęte z hukiem, ale zadzwoń do urzędu (dzwoniłam z
    dziennikarskiej ciekawości) i program jest, tylko pieniędzy na niego nie ma.

    > Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi to dawajcie - z przyjemnością
    przeczytam.

    Uruchom wszystkich znajomych. Znajomych znajomych. Znajomych rodziców,
    wszystkie ciotki, wójków i kto Ci jeszcze przyjdzie do głowy. IMHO to
    najlepszy sposób.

    Asmira

  • 3. Data: 2002-07-04 07:02:08
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > W zeszłym tygodniu skończyłem szkołę policealną i zamieram podjąć pracę :(
    >
    > Zamierzam udać się do urzędu pracy
    > i mam kilka pytań

    Koleżanka dała Ci pełna odpowiedz, podkreslę tylko : NIE LICZ NA URZAD
    pracy.
    Z programu absolwent mozesz dostac pozyczke teoretycznie, o ile masz jasny
    plan, jak rozwijac swoja forme ... tylko skad absolwent moze taki plan miec
    ?:P
    Szukaj pracy sam, gazety, ogloszenia w necie - i bez obciachu pytaj
    bliższych i dalszych zanjomych, bo to (zwłaszcza na początku) bardzo
    produktywny sposob szukania pracy.

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-07-04 09:10:21
    Od: "misiak" <m...@w...pl>

    Użytkownik "michał" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co to wogóle jest?
    >
    > Jeżeli macie jeszcze jakieś uwagi to dawajcie - z przyjemnością

    Sam widzisz jak jest z rynkiem pracy jeszcze rrok czy dwa lata temu było
    duuuuużo lepiej teraz jest tragicznie.
    rzeczywiście takie pragramy jak 1praca niewiele pomoga mogą jedynie w bardzo
    niewielkim stopniu pomóc tym co mają jakiś tam pomysł na działalność czy coś
    w tym rodzaju.
    Co do urzędu pracy to rzeczywiście urząd sam nie znajdzie Ci pracy może Ci
    jedynie przedstawić oferty jakimi dysponuje ...
    u nas są popularne staże - pieniądze żadne praktycznie ale :
    1. możliwość póżniejszego zatrudnienia w firmie
    2. zdobyte doświadczenie
    3. niektórzy pracodawcy mogą nawet coś dorzucić do tych marnych paru złotych
    (oczywiście nieoficjalnie)
    Moja siostra pracuje już 4 rok w firmie i zaczynała od stażu właśnie. trzeba
    tylko pokazać co się umie i wtedy może zatrudnią.
    Pozatym pozostają ogłoszenia w prasie, radiu, w internecie no i osobiste
    wizyty w firmach. Także jesli ktoś ma jakieś gdzieś znajomości to oczywiście
    można wykorzystać jakieś tego typu kontakty.

    Pozdrawia
    Misiek