PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skanowanie odciskow palcow w firmie

  • 21. Data: 2007-05-08 20:12:13
    Temat: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1qkv6$lqe$1@bandai.magma-net.pl Mariusz Lotko
    <i...@w...pl> pisze:

    > Według mnie nie masz racji. Pracownika nie można zmusić, co oznacza, że
    > ma prawo się na to nie zgodzić "z zachowaniem okresu wypowiedzenia".
    > Czyli "skanujesz albo spadasz".
    Leszek _ma_ rację. Wg tego co ty piszesz, to mógłbyś również odmówić szefowi
    pobiegnięcia mu po fajki. Być może nawet "z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia".

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2007-05-08 21:03:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Mariusz Lotko <i...@w...pl> napisał(a):

    > Według mnie nie masz racji. Pracownika nie można zmusić, co oznacza, że
    > ma prawo się na to nie zgodzić "z zachowaniem okresu wypowiedzenia".
    > Czyli "skanujesz albo spadasz".

    A co mu wpiszą jako przyczynę wypowiedzenia - "bo się nie zgodził na
    skanowanie paluchów ...".

  • 23. Data: 2007-05-08 21:09:09
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Pomijając szczegóły, to jest to na pewno lepsze wyjście niż zaskakiwanie ludzi
    i straszenie odmową wypłaty pensji. Nikt nie lubi jak mu skanują paluchy,
    najlepiej najpierw ludzi przekonać do takiego rozwiązania i dopiero potem
    wdrażać. W przeciwnym razie firma wywali kasę na wdrożenie kosztownego systemu
    który będzie stosowany dla 25% pracowników co jest nonsensem. Chyba, że
    właścielem firmy wdrażającej jest kolega ze studiów prezesa firmy gdzie to
    będzie wdrażane, tez o czymś takim słyszałem.

  • 24. Data: 2007-05-09 04:42:16
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    entroper wrote:

    > Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci

    > A czy jest jakis praktyczny powód, dla którego taka procedura jest konieczna ?

    Zapewne chodzi o wygode i o trudnosc oszukania systemu. Sa niby te
    karty, ktore maja nadal byc, ale jesli nowy system odniesie sukces,
    pewnie sie je wycofa, bo stana sie nadmiarowe i zbedne, a jest z nimi
    zwiazany jakis koszt.

    Bardzo bym chciala, zeby moje mieszkanie otwieralo sie na przycisniecie
    kciuka :) nie musialabym pamietac o kluczach i miec czasem problemu, jak
    ich zapomne. A karty platnicze... Pieknie by bylo nie musiec nosic przy
    sobie tego calego plastiku. Mam nadzieje, ze do tego dojdzie i ze sie
    tego doczekam.

    > Wylaczajac oczywiscie widzimisie jakiegos idioty, który pewnie gdzies kiedys
    > uslyszal, ze ktos odbil nie swoja karte i postanowil z rozmachem rozwiazac
    > problem ("tanio"). Za chwile ten palant bedzie skanowac teczówki i
    > przeswietlac rentgenem, albo po prostu kaze ludziom powszczepiac
    > transpondery - i nie bedzie, jak to nazywasz, "praktycznego powodu", zeby tego
    > nie robic, bo to przeciez nie boli, szybko sie goi i potem wcale nie
    > przeszkadza...

    Chipy pozwalajace zidentyfikowac miejsce pobytu rowniez poza godzinami
    pracy to zupelnie inna historia i mieszanie tego z biernym "czytaniem"
    danych biometrycznych wtedy, gdy czlowiek dobrowolnie przyklada reke do
    skanera jest malo powazne.

    Skanowanie teczowki nie rozni sie od stosowania odciskow palcow,
    podobnie: majac skan czyjejs teczowki nie mozna nic groznego z tym zrobic.

    Jestem w stanie zrozumiec opor psychiczny wynikajacy ze skojarzen z
    pobieraniem odciskow palcow od przestepcow, ale w bardziej rozwinietych
    krajach juz od jakiegos czasu wykorzystuje sie biometrie do szeregu
    rzeczy nie zwiazanych z traktowaniem kogos jak przestepcy. W wielu z
    tych krajow z kolei pomysl dowodu osobistego jest traktowany jak zamach
    na wolnosc i godnosc jednostki.

    Zastanowilabym sie wiec, czy te odciski to cos, o co warto sie klocic.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 25. Data: 2007-05-09 05:35:00
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > no i teraz moje pytania - czy pracodawca moze mnie zmusic do przekazania
    > mu moich odciskow palcow pod rygorem braku wyplaty?

    Tak to czytam i nie mogę uwierzyć, co Ci zależy na jakimś odcisku, kurka
    wodna, jakiś poszukiwany jesteś czy co? Jak Ci pracodawca nie odpowiada to
    zmień pracę!

  • 26. Data: 2007-05-09 05:47:00
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Cyb wrote a message concerning to following matters on 2007-05-08 21:03:

    > aha, znaczy sie ksero nie pomoze, tylko zelatyna ;-)

    moze zelki dadza rade .. :P
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 27. Data: 2007-05-09 05:50:02
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Immona wrote a message concerning to following matters on 2007-05-09 06:42:
    > Zastanowilabym sie wiec, czy te odciski to cos, o co warto sie klocic.

    wiesz, tak naprawde to wszystko rozbija sie o bezpieczenstwo tych pobranych
    danych .. u nas zawsze tak jest ze niby wszystko jest bezpieczne, sa procedury,
    itd. a potem calkowitym przypadkiem ktos wysyla liste peseli, czy liste z
    pensjami do wszystkich ...

  • 28. Data: 2007-05-09 05:51:52
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    leszek wrote a message concerning to following matters on 2007-05-08 23:03:

    > A co mu wpiszą jako przyczynę wypowiedzenia - "bo się nie zgodził na
    > skanowanie paluchów ...".

    jak chcesz kogos zwolnic to zawsze sie znajdzie powod - lepszy lub gorszy. :/

  • 29. Data: 2007-05-09 05:55:09
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Herakles wrote a message concerning to following matters on 2007-05-09 07:35:

    > Tak to czytam i nie mogę uwierzyć, co Ci zależy na jakimś odcisku, kurka
    > wodna, jakiś poszukiwany jesteś czy co? Jak Ci pracodawca nie odpowiada to
    > zmień pracę!

    nie chodzi mi o to, ze sie temu nie poddam, bo i tak sie pewnie poddam, tylko
    tekst w stylu, ze wymagane jest podpisanie dobrowolnego oswiadczenia na
    przekazanie swoich odciskow palcow pod rygorem braku danych do naliczania
    wyplaty jest dla mnie taki troche dziwny - szczegolnie chodzi mi o "dobrowolne
    oswiadczenie". jak dobrowolne to nie ma rygoru, prawda?

  • 30. Data: 2007-05-09 06:59:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Tue, 08 May 2007 22:03:15 +0200, Mariusz Lotko napisał(a):

    > Według mnie nie masz racji. Pracownika nie można zmusić, co oznacza, że
    > ma prawo się na to nie zgodzić "z zachowaniem okresu wypowiedzenia".
    > Czyli "skanujesz albo spadasz".

    Jak doskonale wiadomo Amerykanie wykorzystują biometrię do identyfikacji
    ludzi przyjeżdżających do USA. W konsulatach USA zbierane są odciski palców
    przy ubieganiu się o wizę. Kto odcisków nie da... wizy nie dostaje... do
    USA nie jedzie.

    ale tak jak w poście Immona: figurowanie odcisków w firmowej bazie to już
    jest jakiś ślad dla ewentualnych słuzb sledczych i ciekawe czy policja
    gdyby znalazła jakieś odciski palców na miejscu przestepstwa, jeśli nie
    byłoby tych odcisków w policyjnej bazie to czy zwracaliby się do iluśtam
    tysięcy zakładów pracy o udostepnienie baz odcisków...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net