PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkanowanie odciskow palcow w firmie › Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Date: Wed, 09 May 2007 16:42:16 +1200

    entroper wrote:

    > Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci

    > A czy jest jakis praktyczny powód, dla którego taka procedura jest konieczna ?

    Zapewne chodzi o wygode i o trudnosc oszukania systemu. Sa niby te
    karty, ktore maja nadal byc, ale jesli nowy system odniesie sukces,
    pewnie sie je wycofa, bo stana sie nadmiarowe i zbedne, a jest z nimi
    zwiazany jakis koszt.

    Bardzo bym chciala, zeby moje mieszkanie otwieralo sie na przycisniecie
    kciuka :) nie musialabym pamietac o kluczach i miec czasem problemu, jak
    ich zapomne. A karty platnicze... Pieknie by bylo nie musiec nosic przy
    sobie tego calego plastiku. Mam nadzieje, ze do tego dojdzie i ze sie
    tego doczekam.

    > Wylaczajac oczywiscie widzimisie jakiegos idioty, który pewnie gdzies kiedys
    > uslyszal, ze ktos odbil nie swoja karte i postanowil z rozmachem rozwiazac
    > problem ("tanio"). Za chwile ten palant bedzie skanowac teczówki i
    > przeswietlac rentgenem, albo po prostu kaze ludziom powszczepiac
    > transpondery - i nie bedzie, jak to nazywasz, "praktycznego powodu", zeby tego
    > nie robic, bo to przeciez nie boli, szybko sie goi i potem wcale nie
    > przeszkadza...

    Chipy pozwalajace zidentyfikowac miejsce pobytu rowniez poza godzinami
    pracy to zupelnie inna historia i mieszanie tego z biernym "czytaniem"
    danych biometrycznych wtedy, gdy czlowiek dobrowolnie przyklada reke do
    skanera jest malo powazne.

    Skanowanie teczowki nie rozni sie od stosowania odciskow palcow,
    podobnie: majac skan czyjejs teczowki nie mozna nic groznego z tym zrobic.

    Jestem w stanie zrozumiec opor psychiczny wynikajacy ze skojarzen z
    pobieraniem odciskow palcow od przestepcow, ale w bardziej rozwinietych
    krajach juz od jakiegos czasu wykorzystuje sie biometrie do szeregu
    rzeczy nie zwiazanych z traktowaniem kogos jak przestepcy. W wielu z
    tych krajow z kolei pomysl dowodu osobistego jest traktowany jak zamach
    na wolnosc i godnosc jednostki.

    Zastanowilabym sie wiec, czy te odciski to cos, o co warto sie klocic.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533