PracaGrupypl.praca.dyskusje › STUDIA A PRACA

  • 1. Data: 2002-01-23 13:56:57
    Temat: STUDIA A PRACA
    Od: "agnese" <a...@g...pl>

    Jak myślicie, czy ludzie którzy studiują zaocznie i jednicześnie pracują
    robią dobrze czy nie ??? Hmm, jestem ciekawa jakie są wasze opinie na ten
    temat. Tak zwane prestiżowe firmy zatrudniają ludzi którzy mają dyplom
    dziennych studiów renomowanej uczelni i do tego z najlepszymi ocenami, ale z
    drugiej strony pracując i studiując równocześnie zdobywa się doświadczenie
    co przy obecnej sytuacji an rynku pracy jest na pewno niemałym atutem. Czy
    ludzie którzy kończą studia zaoczne będą mieli w przyszłości gorzej ? Czy
    będą mniej opłacani, będą mogli zapomnieć o niektorych firmach, etc. ???
    Czekam na Wasze opinie
    Pozdrawiam, agnese

  • 2. Data: 2002-01-23 14:07:47
    Temat: Re: STUDIA A PRACA
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    jesli bedziesz NAJLEPSZA to mozesz isc smialo na dzienne na jakas dobra
    uczelnie, ja studiowalem zaocznie (ale zaczne dziennie moze ;) i jednoczesnie
    pracowalem i nie zaluje. chodzi mi o to ze jak nie jest sie najlepszym na
    studiach to wtedy doswiadczenie staje sie wazniejsze (z wlasnych obserwacji)
    Lukasz

    --
    "... byc zagadka ktorej nikt nie zdazy zgadnac nim minie czas..."
    Perfect "Niepokonani"

  • 3. Data: 2002-01-23 15:13:07
    Od: "Andrzej Kuś" <K...@b...gnet.pl>

    Ja studiuje zaocznie i pracuje a w obecne sytuacji na rynku pracy to sądzę,
    że liczą się umiejętności i doświadczenia. Przez 4 lata studiów nie
    nauczyłem się tak dużo jak przez 1,5 roku pracy.

    Andrzej

  • 4. Data: 2002-01-23 15:54:37
    Od: "agnese" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz Wojtow" <l...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowalem i nie zaluje. chodzi mi o to ze jak nie jest sie najlepszym na
    > studiach to wtedy doswiadczenie staje sie wazniejsze (z wlasnych

    też studiuję i pracuję. Na studiach jestem jedną z lepszych, ale czasem mam
    "kompleksy" wobec studiujących dziennie. Nie wiem czy słusznie. Ale wydaje
    mi się ze na zawsze mogę się pożegnać na przykład z uczeniem w szkołach,
    pracą w prestiżowej firmie, no i na zawsze ów "kompleks zaocznego" mi
    pozostanie

  • 5. Data: 2002-01-23 18:11:59
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Wed, 23 Jan 2002 16:54:37 +0100, "agnese" <a...@g...pl> wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >mi się ze na zawsze mogę się pożegnać na przykład z uczeniem w szkołach,
    >pracą w prestiżowej firmie, no i na zawsze ów "kompleks zaocznego" mi

    Nie przejmuj sie studiami zaocznymi. W jaki sposob masz zdobyc 5cio
    letnie doswiadczenie skonczone studia i miec max 25 lat ??? Tylko tak.
    Nie zeby studia dzienne byly gorsze - po prostu na nich jest duzo
    wiecej godzin na przerobienie tego samego tematu ktory ty albo wkujesz
    albo przelecisz po lepkach albo zrozumiesz zalezy to od ciebie. A w CV
    napisz jakie studia a nie w jakim trybie je ukonczylas.

    Pzdr
    Limfo

  • 6. Data: 2002-01-24 09:32:49
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    "Andrzej Kuś" <K...@b...gnet.pl> wrote:
    > Ja studiuje zaocznie i pracuje a w obecne sytuacji na rynku pracy to s?dz?,
    > ?e licz? si? umiej?tno?ci i do?wiadczenia. Przez 4 lata studi?w nie
    > nauczy?em si? tak du?o jak przez 1,5 roku pracy.
    dokladnie,
    ale sa firmy ktore szukaja najlepszych i najzdolniejszych studentow z
    najlepszych uczelni. jesli do nich nie nalezysz to idz na zaoczne i licz na
    zdobyte (moze) doswiadczenie. ja mialem szanse i przez pierwsze 3 miesiace
    pracy nauczylem sie wiecej niz przez dwa lata (wtedy) studiow.
    Lukasz

  • 7. Data: 2002-01-25 11:28:23
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > będą mniej opłacani, będą mogli zapomnieć o niektorych firmach, etc. ???

    W rzeczywistości jest troszke na odwrót. Wiele ludzi sytuacja zmusza do pracy i
    przez to niemogą sobie pozwolić na dużo łatwiejszy tryb jakim są studia dzienne.
    Na nich trzeba lylko być i troszke powkuwać, zaś na zaocznych trzeba już z
    reguły samemu się nauczyć, tam ludzie są już bardziej samodzielni i
    inteligentniejsi, ponieważ im niepodaje się wiedzy na tacy jak małpom co nic
    nie rozumieją a tylko wkują na pamięć lecz już sami muszą tą wiedze zgłębić i
    od nich już się tylko wymaga.
    Jest to powód dlaczego w naszej firmie niezatrudnia się ludzi po studiach
    dziennych i uważajcie bo takich firm jest coraz więcej ( mam na myśli firmy
    liczące się na rynku )

  • 8. Data: 2002-01-25 12:42:05
    Od: "Maja" <m...@p...onet.pl>

    > W rzeczywistości jest troszke na odwrót. Wiele ludzi sytuacja zmusza do
    pracy i
    > przez to niemogą sobie pozwolić na dużo łatwiejszy tryb jakim są studia
    dzienne.

    tu się zgodzę.
    [częsciowo - bo czasem zaocznie studiują Ci, co studiują dziennie inny
    kierunek]

    > Na nich trzeba lylko być i troszke powkuwać, zaś na zaocznych trzeba już z
    > reguły samemu się nauczyć,

    też się zgodzę.

> [...]
    nic
    > nie rozumieją a tylko wkują na pamięć lecz już sami muszą tą wiedze

    a tego już ni cholery nie rozumiem...
    co Ty za głupoty wypisujesz???
    po pierwsze - skąd wniosek, że idą ludzie bardziej inteligentni?????
    Tu nie ma żadnej zalezności!!!
    inteligentni są i tu i tu tak samo jak i Ci mniej inteligentni...
    co do małp... wiesz... dlaczego akurat tacy studenci Twoi mzdaniem są na
    dziennych?

    sama studiuję zaocznie... ale.. widzę też, jak często na takie studia
    przychgodzą [dot. meżcyzzn] Ci, któzy chcą po prostu uniknąć wojska.. i ew.
    mieć jakis papierek.. a wiaodmo 'na zaocznych łątwiej'
    - w cudzysłowiu - bo to oczywiście tak się tylko mówi..
    niemniej jednak musz eCi powiedzieć, że bardzo mi się Twoje uogólnienia nie
    podobały. Nie są [bo nie mogą być] poparte żadnymi danymi.
    Fakt. Ci, którzy chcą połączyć pracę i uczelnię muszą stać się bardziej
    systematyczni, zorganizowani.. ale to jedyne cechy, o jakich możesz
    wnioskować.
    intelekt - to cos zupełnie innego.

    > Jest to powód dlaczego w naszej firmie niezatrudnia się ludzi po studiach
    > dziennych i uważajcie bo takich firm jest coraz więcej ( mam na myśli
    firmy
    > liczące się na rynku )

    nie chciałabym pracować w Waszej firmie zatem.
    taka selekcja jest podobna do takiej, jak odrzucenie [z dowcipu wzięte]
    połowy [na chybił-trafił] cv na jakieś stanowisko argumentujac tpo tym, że
    'pechowców nie potrzebujemy'.

    sorrry, ales mnie, kolego wkurzył...

    ja.

  • 9. Data: 2002-01-25 14:10:39
    Od: "agnese" <a...@g...pl>

    Kochani, bardzo Wam dziękuję za Wasze opinie !!! No i czekam na więcej ;-)
    Piszę pracę na ten temat i bardzo mi się Wasze głosy przydadzą !

    A jak myślicie, jak odbierają to studenci dzienni ? Czują się lepsi ???

  • 10. Data: 2002-01-26 03:28:25
    Od: "GrzegorzG" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    nic
    > nie rozumieją a tylko wkują na pamięć lecz już sami muszą tą wiedze

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze od studiujacych w trybie zaocznym wymaga
    sie, ale nmiej. Jak widzialem testy dla zaocznych i dla dziennych to roznica
    byla ewidentna.

    pozdrowka
    Grzegorz