PracaGrupypl.praca.dyskusje › STUDIA A PRACA

  • 21. Data: 2002-01-29 10:54:55
    Temat: Re: STUDIA A PRACA
    Od: "The_EaGle" <t...@t...pl>

    Michal Jeczalik <s...@s...eu.org> wrote in
    news:m34rl5o50s.fsf@localhost.localdomain:

    > Studia zaoczne są z zasady latwiejsze, bo:
    >
    > * jest mniej czasu
    > * studenci mają z reguly wiecej zajec (praca) niz dzienni i mniej czasu
    > * nie mozna wszystkich wywalic z zaocznych, bo uczelnia nie zarobi
    Warto do tego dodac, ze na studiach dziennych za studentow uczelnia takze
    dostaje pienadze z MENu za kazdego studiujacego . Najwieksze pienadze o ile
    sie nie myle sa za przyjecie studenta na pierwszy rok, dlatego np PW czesto
    przyjmuje mase ludzi z ktorych juz tylko 60% jest na II roku, 50 na III a
    konczy je okolo 40% z tych ktorzy zaczeli.

    > To prawda, ze na studia zaoczne (mowa o uczelniach panstwowych) idzie
    > sporo róznych kolków, ale jest tez sporo normalnych ludzi. W wiekszości
    > starszych, wiedzących, czego chcą, z dobrą pracą itd.
    Dokladnie, znam wielu ludzi na dziennych ktorzy maja cos nie tak z glowa
    ;-) a takze znam wielu na zaocznych ktorzy sa jak najbardziej normalni i
    normalnie sie ucza. Moim zdaniem jezeli juz ktos chce studiowac na
    zaocznych to warto aby to robil na renomowanej uczelni a na jakies tam typu
    " Ekologia z informatyka i zarzadzaniem" :-) bo jak widac po nazwie ta
    uczelnia tak naprawde niczego nie nauczy.

    > Ale nauczyc mozna sie tyle samo, przynajmniej jeśli chodzi o
    > informatyke, w której zasadniczą role odgrywa praktyka, a nie to, co
    > powie profesor na wykladzie.

    To zalezy od konkretnej osoby, np ja niecierpie lazic na wiekszosc wykladow
    i sluchac nudnych przemowien ktore sa zwykle tak usypiajace jak bym ogladal
    nowele wenezuelska.Zdecydowanie wole poczytac sobie, czasem w wolnej chwili
    ksiazke i cos z tego wyniose.
    Natomiast sa ludzie ktorzy sie potrafia z tych wykladow na tyle nauczyc ze
    pozniej w sesji maja o wiele latwiej.
    Co do informatyki to osobiscie uwazam ze np wyklad z C czy OSow to
    nieporozumienie. Jak mozna kogos nauczyc programowania mowiac do niego na
    wykladzie, to jakby uczyc plywac siedzac na pustyni i sluchajac jak sie to
    robi.

    --
    Best regards
    The EaGle

  • 22. Data: 2002-01-29 13:03:47
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    The_EaGle <t...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wykladzie, to jakby uczyc plywac siedzac na pustyni i sluchajac jak sie to
    nie zupelnie, jest masa rzeczy ktore mozna wykladac z C i OSow.
    tylko pozostaje druga kwestia czy nie mozna tego czasu lepiej wykorzystac.
    Lukasz

    --
    "... byc zagadka ktorej nikt nie zdazy zgadnac nim minie czas..."
    Perfect "Niepokonani"

  • 23. Data: 2002-01-29 13:54:20
    Od: "The_EaGle" <t...@t...pl>

    Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl> wrote in

    > nie zupelnie, jest masa rzeczy ktore mozna wykladac z C i OSow.
    > tylko pozostaje druga kwestia czy nie mozna tego czasu lepiej
    > wykorzystac. Lukasz

    Na mnie taki wyklad dzialal niezwykle sennie a jak sie sam za to wziolem w
    domu to mi sie spodobalo, widac albo wykladowca byl niezbyt frapujacy albo
    ja nie lubie jak ktos do mnie mowi dluzej niz kilka minut ;-)

    --
    Best regards
    The EaGle

  • 24. Data: 2002-01-29 19:44:57
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On 29 Jan 2002 10:54:55 GMT, "The_EaGle" <t...@t...pl> wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >wykladzie, to jakby uczyc plywac siedzac na pustyni i sluchajac jak sie to
    Jepp swiete slowa :) W naszej branzy grunt to praktyka.

    Pzdr
    Limfo

  • 25. Data: 2002-01-29 20:18:00
    Temat: Re: Re: Re: STUDIA A PRACA
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Tue, 29 Jan 2002 08:28:58 +0100, "Joanna" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zaocznie studiuje na AE: Zastosowania informatyki w ekonomii. Drugi rok. I
    >stanowczo za malowymagajace sa te studia. Wiem, ze jesli bede chciec miec
    >cos do czynienia z informatyka, to przede wszystkim sama bede sie musiala o
    >to postarac, bo papierek niczego nie zalatwi.
    Jesli to AE w Katowicach to mniej wiecej znam sytuacje - fabryka
    pieniedzy dla profesores. Nie twierdze ze ktos sie tam nie uczy - po
    prostu takie jest traktowanie studentow przez caly ten aparat.

    Pzdr
    Limfo

  • 26. Data: 2002-01-29 21:28:05
    Temat: Odp: Re: Re: STUDIA A PRACA
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    Krakow, ale mysle, ze to tak samo, tylko moze bardziej dyskretnie. W kazdym
    razie jestem rozczarowana, za bardzo sie przyzwyczailam do relacji:
    student-mistrz, a nie: student-?
    I niestety lekcewazacy stosunek do studentow zaocznych daje sie czasem
    odczuc:-(

    Joan

    Użytkownik Limfo <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

  • 27. Data: 2002-01-30 19:01:57
    Od: "mdrok" <m...@g...pl>

    A moze ktos sie wypowiedziec o poziomie nauki
    w WSINF w lodzi trybie zaocznym ?

  • 28. Data: 2002-01-30 23:11:57
    Temat: Re: Re: Re: Re: STUDIA A PRACA
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Tue, 29 Jan 2002 22:28:05 +0100, "Joanna" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >student-mistrz, a nie: student-?
    >I niestety lekcewazacy stosunek do studentow zaocznych daje sie czasem
    Hehehe tez znam - troche lepiej (traktuja) ale tylko troche - i jesli
    jestes spoza Krakowa to jest to (studiowanie) troche ciezkie.

    W jednym Krakow wynagradza - knajpy :))))))))))

    Pzdr
    Limfo

  • 29. Data: 2002-01-31 09:58:29
    Temat: Odp: Re: Re: Re: STUDIA A PRACA
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > Hehehe tez znam - troche lepiej (traktuja) ale tylko troche - i jesli
    > jestes spoza Krakowa to jest to (studiowanie) troche ciezkie.
    >
    > W jednym Krakow wynagradza - knajpy :))))))))))

    To fakt, knajpy sa super, czego o Katowicach chyba powiedziec nie mozna.
    Kiedys szukalam w Katowicach miejsca gdzie by mozna bylo posiedziec przy
    piwku i pogadac ze znajoma i sie zalamalam, nie bylo nic kompletnie. W
    Krakowie nawet jak nie chcesz, to co jakis czas wleziesz do fajnej
    knajpy;-).
    Niby jestem spoza Krakowa, ale studiuje tu tez dziennie, wiec juz zapuscilam
    korzenie. Faktycznie zal mi tych ludzi, ktorzy musza na zajecia dojezdzac co
    drugi weekend, nawet chyba nie zdaja sobie sprawy z tego, w jakim tak
    naprawde miescie studiuja...

    Pozdrawiam
    Joan