PracaGrupypl.praca.dyskusje › Telepraca ?? Pic na wode fotomontaż

  • 1. Data: 2002-01-23 10:10:22
    Temat: Telepraca ?? Pic na wode fotomontaż
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Przeczytałem kilka peanów pochwalnych o tym jakim dobrodziejstwem jest tkz
    telepraca !!! Moim zdaniem "zabawa" się skończyła zanim dobrze się rozpoczeła !
    Na zachodzie po przećwiczeniu - od tego odchodzą (okazało sie że w dłuższym
    okresie czasu po prostu wydajność spada , pracownicy ztrudnieni na stałe
    zaczynają krótko mówiąc obijać się).Moim zdaniem telepraca ma szanse jedynie
    wtedy gdy system płatności ściśle jest związany z wynikami - i co najważniejsze
    bez dodatkowych obciązeń polskich typu zus i inne pierdołki.Sam co prawda
    u3muję się z sieci szukając partnerów handlowych i doradzając w sprawie
    marketingu netowego ale czarno widzę typową teleprace internetową
    oczywiście.Moim zdaniem w polskich realiach i z takim prawodastwem jakim mamy
    można spokojnie zapomnieć o telepracy w polsce!!(pomijam fakt jakości łączy i
    sieci szkieletowej oraz ceny za dostęp)
    Pozdrawiam wszytkich optymistów !!!

  • 2. Data: 2002-01-23 11:20:04
    Temat: Re: Telepraca ?? Pic na wode fotomontaż
    Od: "Adam" <a...@n...pl>

    witam!
    niezupełnie sie z tobą zgadzam (chodzi o sam temat) choć w niektórych
    punktach trudno się nie zgodzić. jeśli ktoś liczy że będzie sobie w domciu
    bumelował, a kasiorka sama na konto będzie wpływać to jest naiwny, ale jeśli
    ktoś chce pracować i spodziewa się wyłącznie dochodów z tytułu wykonanej
    pracy, sam sobie opłaci ZUS i inne koszty związane z jego działalnością to
    dlaczego nie? jeśli wywiązuje sie z terminów to dlaczego nie? o swoje trzeba
    walczyć bo nikt nikomu nic za darmoche nie zrobi, nie ułatwi życia.
    na partnerskich zasadach można żyć, ale jeśli ktoś (obojętnie która strona
    wykonawca czy zleceniodawca) zakłada robienie kogoś w trąbę to taki układ
    długo się nie utrzyma. jeśli ktoś komuś oferuje wielkie G.. to moze sie
    spodziewać tego samego.
    pozdrawiam!
    Adam

  • 3. Data: 2002-01-23 12:13:39
    Od: "Andrzej Dmoch" <A...@b...com>

    Sorry, ale Twoje stwierdzenie brzmi tak samo glupio, jak nawolywania
    optymistow. Pomysl o niepelnosprawnych ludziach, pomysl o mozliwosci
    pojawiania sie w pracy 2-3 razy w tyg. zamiast 5, pomysl wreszcie o
    zmniejszeniu kosztow za wynajecie pomieszczen biurowych.

  • 4. Data: 2002-01-23 12:16:19
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > Pozdrawiam wszytkich optymistów !!!

    Baaardzo jednostronne: tylek rozbolal od siedzenia ?!

    Telepraca jest dobra w niektorych profesjach i dla pewnego rodzaju
    mentalnosci. W Polsce, gdzie kazdy musi miec wszystko od razu, i gdzie
    ludzie po dwoch miesiacach od zlapania "fuchy zycia" sie do niej
    zniechecaja, rzeczywiscie ciezko "telepracowac" : natura bierze gore,
    czlowiek zamiast pracowac wlacza telewizor, a potem placz na koniec
    miesiaca - nie ma kasy ...

    Wspolczuje marketingu internetowego, to rzeczywiscie slepa uliczka. Za to
    znam tlumaczy, ktorzy od lat sie utrzymuja pracujac na odleglosc, i nie ma z
    tym najmniejszego problemu. Tylko zeby zyc z tlumaczen na zasadzie
    telepracy, trzeba najpierw moc zyc z tlumaczen bez telepracy: tu co chwile
    pojawiaja sie ogloszenia "szukam telepracy". To tak, jak szukanie pracy za
    biurkiem. "Kazda prace za biurkiem przyjme".

    A zusy itp akurat nic do tego nie maja. Naturalnie lepiej na telepracy
    wychodza osoby z dzialalnoscia gospodarcza (koszty), ale nawet pracodawcy
    taniej oplacic stale lacze internetowe dla pracownika niz wynajmowac dla
    niego iles m2, z kosztami sprzatania itp. Pod warunkiem, ze pracownik nie
    wpasuje sie w polski model kombinatora i obiboka, ale to juz inna kwestia

    MM