PracaGrupypl.praca.dyskusje › STUDIA A PRACA

  • 11. Data: 2002-01-26 05:49:21
    Temat: Re: STUDIA A PRACA
    Od: "Vas" <v...@a...raz>

    > A jak myślicie, jak odbierają to studenci dzienni ? Czują się lepsi ???

    Niesadze zeby sie tak czuli. Bylem studentem dziennego trybu teraz jestem
    zaocznym. I niepatrzy sie na mnie ze to dziennie a to zaocznie (tak mi sie
    wydaje). Sytacja zmusila mnie do zmieny trybu.

    Zreszta zalezy to na jakich kierunkach np. w ASP jest tak ze na
    projektowaniu graficznym o wiele wyzszy poziom reprezentuja zaoczni.
    POniewaz maja oni juz dosiwadcznieie w zawodzie np. W grafice projektowej i
    sa juz zawodowcami a chca tylko "uzyskac papier" totez ich prace sa duzo
    lepsze od dziennych i bardziej dojrzale w formie i w tresci. To oczywiscie
    nie regula ale tak bywa (wyjatek potwierdza regule).

    Vas..

  • 12. Data: 2002-01-27 04:02:53
    Od: k...@v...iem.pw.edu.pl (Krzysztof Waszkiewicz - Iwan)

    On 25 Jan 2002 12:28:23 +0100, p...@p...onet.pl wrote:

    >W rzeczywistości jest troszke na odwrót. Wiele ludzi sytuacja zmusza do pracy i
    >przez to niemogą sobie pozwolić na dużo łatwiejszy tryb jakim są studia dzienne.

    Sytuacja zmusza do pracy... Jaka sytuacja? Ja też utrzymuję się sam.
    Nie miałem wakacji od początku studiów (bo w wakacje pracuję).

    Wiesz jak łatwo pogodzić pracę ze studiami dziennymi? Wiesz jak łatwo
    znaleźć taką pracę w której na słowo "dzienne" mówi się do widzenia (bo
    wiadomo, że nie będę dyspozycyjny w takim stopniu jak ktoś ze studiów
    zaocznych)?

    W którym miejscu jest łatwiej? Bo chyba nie na studiach. Porównując pytania
    na egzaminach... Przejdź się na sesję dla zaocznych na egzaminy a potem
    przyjdź do nas... Zobaczysz różnicę.

    Kiedyś moi koledzy wymyślili sposób na jednego profesora u którego mało kto
    zaliczał. Poszli na egzama do zaocznych. Napisali, dostali 5. Jak przyszło
    do wpisywania ocen do indexu i powiedzieli że są z dziennych to piatki
    zamienily sie w 3... (i tak dobrze że ich nie odesłał)
    No comments.

    >Na nich trzeba lylko być i troszke powkuwać,

    tylko być - nie wziąłeś pod uwagę tego, żę to tylko być to praktycznie 8h/d
    na pierwszych latach? Tobie za pracę płacą - ja studiuję dla porządnego
    dyplomu, Ty masz dyplom gorszy (wiem co piszę). Gdyby tak nie było to kto
    szedł by na studia dzienne (no tak - małpy)? Jaka będzie Twoja wiedza
    po tych Twoich studiach? Bedziesz wiedział tylko to co się pokrywa z
    tym co robisz w pracy.

    > zaś na zaocznych trzeba już z
    >reguły samemu się nauczyć

    Na studiach dziennych nie? Kurcze nie wiem jak Ty sobie wyobrażasz studia
    dzienne.
    Wiem jak to jest bo mam w domu doktora który prowadzi zajęcia na pewnej
    uczelni zajęcia zarówno na studiach dziennych, jak i na zaocznych.
    Jak zadawałem pytanie jakie studia wybrać - nie było żadnych wątpliwości -
    dzienne - bo jedynie one coś Ci dadzą oprócz dyplomu.
    Patrzę na ich kolosy i różnicę w ocenach (czasem łapię się za głowę jak
    student zaoczny może pewnych podstawowych rzeczy nie wiedzieć - takich które
    ja wiem a studiuję na zupełnie innym kierunku studiów). Są oczywiście
    wymiatacze ale jest ich zdecywdowanie mniej.
    Opinia jest taka - studia dzienne są po to żeby wyrabiać prestiż uczelni,
    zaoczne po to żeby zarabiać...
    Nic dodać nic ująć. Brutalna prawda. Ze studiów dziennych wyrzuca się
    studentów bo się nic na tym ni traci. Z zaocznych wiąże się to z pewną kwotą
    której uczelnia przecież nie chce tracić.

    >tam ludzie są już bardziej samodzielni i
    >inteligentniejsi

    To jest śmieszne - jak można tak generalizować? Skąd wiesz, że nie ma na
    studiach dziennych ludzi bardziej samodzielnych i inteligentniejszych od
    Ciebie. Z resztą co się będę produkował na ten temat - zapytaj na
    najbliższym zjeździe (albo po egzamie) jakiegoś profesora których studentów
    uważa za mądrzejszych i bardziej samodzielnych? Jeszcze się nie spotkałem z
    opinią, że zaoczni są lepsi... U nas na wydziale profesorowie często
    wypowiadają się na temat różnic programowych (zaoczni mają o wiele mniej do
    "zgłębiania") jak i szybkości czajenia - niestety na zaocznych nie zdarzają
    się studenci którzy by ich zachwycali...

    > ponieważ im niepodaje się wiedzy na tacy jak małpom co nic
    >nie rozumieją a tylko wkują na pamięć

    Nam się podaje???
    Małpom które nic nie rozumieją???

    Człowieku co Ty piszesz? Masz jakiś kompleks do nas bo studiujemy na
    dziennych? Może nie zdałeś egzama i musiałeś pójść na zaoczne?

    > lecz już sami muszą tą wiedze zgłębić i
    >od nich już się tylko wymaga.

    Od nas się też wymaga - ale nie tak jak od zaocznych - okrojonej
    partii materiału - tylko wszystkiego!
    To co mamy wiedzieć musimy wiedzieć. Dlatego nigdy nie
    postawię znaku równości pomiędzy studiami zaocznymi a dziennymi.

    Z mojej klasy w LO na zaoczne poszli ludzie którzy nie zdali egzamów tam
    gdzie chcieli, lub wiedzieli ze nie maja szans dostac sie na WAT,UW lub PW.

    >Jest to powód dlaczego w naszej firmie niezatrudnia się ludzi po studiach
    >dziennych i uważajcie bo takich firm jest coraz więcej ( mam na myśli firmy
    >liczące się na rynku )

    To chyba niezbyt dobrze wróży waszej firmie. Współczuję takiej gospodarki
    HR...

    W paru miejscach przegiąłem ale wkurza mnie jak ktoś pisze takie bzdury
    komuś kto zadaje pytanie w celu uzyskania obiekywnej oceny...

    Jestem studentem 4 roku studiów dziennych.

    P.S. Właśnie przejrzałem ogłoszenia na pl.praca.oferowana
    w jednym z ogłoszeń w wymaganiach mamy:
    Wykształcenie wyższe (studia dzienne)
    Ciekawe po co napisali w nawiasie że dzienne a nie zaoczne?
    Można wyciągnąć wnioski - pewnie to jakaś mało licząca się firma szuka
    małpy :))

    --
    <i...@v...iem.pw.edu.pl>
    PW - Dom Studencki Bratniak

  • 13. Data: 2002-01-27 21:32:29
    Od: "The_EaGle" <t...@t...pl>

    "GrzegorzG" <e...@p...onet.pl> wrote in

    > Z mojego doswiadczenia wynika, ze od studiujacych w trybie zaocznym
    > wymaga sie, ale nmiej. Jak widzialem testy dla zaocznych i dla
    > dziennych to roznica byla ewidentna.

    Studiuje na dziennych na PW i pracuje. Kiedys poprawiajac kolokwium bylem u
    mojego prowadzacego na takim samym kolokwium w grupie zaocznej. Po
    podytktowaniu pytan dla nich podszedl do mnie i dal mi 2 razy trudniejsze
    zadania bo jestem na dziennych.
    Zatem jezeli ktos pisze ze na zaocznych jest trudniej albo ze maja
    dokladnie te same wymagania to musial pisac o jakies nie znanej mi
    rzeczywistosci, na PW ludzie na zaocznych maja zdecydowanie latwiej. Na
    dziennych sa egzaminy po ktorych ze 180 studentow przystepujacych zdaja 3
    osoby a kolejne 3 do odpytania. Kto nie wierzy niech przyjdzie, zapraszam
    wlasnie sie sesja zaczyna.

    --
    Best regards
    The EaGle

  • 14. Data: 2002-01-27 21:39:11
    Od: "The_EaGle" <t...@t...pl>

    k...@v...iem.pw.edu.pl (Krzysztof Waszkiewicz - Iwan) wrote in

    Po pierwsze witam kolege z roku i wydzialu :-)
    Po drugie calkowicie sie zgadzam z argumentami....

    --
    Best regards
    The EaGle

  • 15. Data: 2002-01-28 08:31:08
    Temat: Odp: STUDIA A PRACA
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    Ja tez sie zgadzam. Moze sam material porownawczy nie jest najlepszy, ale
    studiuje dwa kierunki, jeden na dzinnych, drugi na zaocznych. I widze, ze
    roznica jest naprawde ogromna! I dziwie sie ludziom, ktorzy studiuja
    zaocznie i nie pracuja, jest to troche pasozytnictwo, prawda?
    Joan

    Użytkownik Krzysztof Waszkiewicz - Iwan <k...@v...iem.pw.edu.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@v...iem.pw.edu.pl.
    ..

  • 16. Data: 2002-01-28 13:22:48
    Od: "glaca" <g...@w...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    1...
> [...]
    > osoby a kolejne 3 do odpytania. Kto nie wierzy niech przyjdzie, zapraszam

    Popieram! na PWr jest podobnie :)
    Widzialem zadania dla zaocznych (elektronika) i jak czytam to co teraz
    niektorzy tu wypisuja to
    chce mi sie smiac. Nie jestem uprzedzony do zaocznych, nawet sam sie
    zastanawiam czy nie przejsc na nie
    i nie poszukac jakiejs pracy, ale badzcie obiektywni. Zaoczni nie sa w
    stanie zrobic tego samego co
    dzienni, z prostego powodu - nie maja na to czasu

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2002-01-28 17:29:11
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On 27 Jan 2002 21:32:29 GMT, "The_EaGle" <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    >mojego prowadzacego na takim samym kolokwium w grupie zaocznej. Po
    >podytktowaniu pytan dla nich podszedl do mnie i dal mi 2 razy trudniejsze
    Niestety jest to prawda, mialem przyjemnosc studiowania w obu trybach
    tzn dziennym i zaocznym (USM) a wlasciwie wieczorowym bo te roznice
    wynikaja z niczego innego jak ilosci godzin wykladowych. Na zaocznych
    jest i bedzie latwiej a to ze faktycznie ida na nie ludzie mniej
    zdolni (a moze sa bardziej pracowici), ze nauka jest po poludniu a w
    wiekszosci wypadkach pod wieczor po pracy kiedy dzienni zastanawiaja
    sie skad skolowac pieniadze na kolejna imprezke, ze tych wspomnianych
    godzin jest mniej a takze dlatego ze i wykladowcy sa juz lekko
    skolowani po 12 godzinach pracy.
    Nie oznacza to jednak tego ze ich wiedza jest gorsza bo jak mawial
    jeden z moich wykladowcow "Na studiach nie uczy sie materialu jak w
    szkole ale tutaj naucza sie jak ma sie studiowac" (dla
    nierozgarnietych jak sie samemu nauczyc). Tony materialu tak
    przerzucane przez umysly maja nas nauczyc wlasnie tego. Zreszta z
    praktyki wiadomo ze niektore partie materialu nie pamieta sie juz
    nazajutrz po egzaminie (zasada 3 Z) wiec jak sie to ma do fachowosci
    jednych czy drugich?
    Dlatego wybierajac studia dzienne lub zaoczne decydujesz sie na te czy
    inna sciezke swego zycia i zadna z nich nie jest latwiejsza lub
    trudniejsza.

    Pzdr
    Limfo

  • 18. Data: 2002-01-28 17:39:46
    Temat: Re: Re: STUDIA A PRACA
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Mon, 28 Jan 2002 09:31:08 +0100, "Joanna" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >roznica jest naprawde ogromna! I dziwie sie ludziom, ktorzy studiuja
    >zaocznie i nie pracuja, jest to troche pasozytnictwo, prawda?

    Me too.
    Na co tacy czekaja jesli wyksztalcenie jest wedle pracodawcow
    posledniejszego gatunku to powinni nadrabiac to chocby doswiadczeniem.
    Na marginesie jaki jest twoj kierunek zaocznych ???

    Pzdr
    Limfo

  • 19. Data: 2002-01-29 07:28:58
    Temat: Odp: Re: STUDIA A PRACA
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    Zaocznie studiuje na AE: Zastosowania informatyki w ekonomii. Drugi rok. I
    stanowczo za malowymagajace sa te studia. Wiem, ze jesli bede chciec miec
    cos do czynienia z informatyka, to przede wszystkim sama bede sie musiala o
    to postarac, bo papierek niczego nie zalatwi.
    Pozdrawiam
    Joan

    Użytkownik Limfo <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

  • 20. Data: 2002-01-29 09:55:31
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo) writes:

> [...]
    > sie skad skolowac pieniadze na kolejna imprezke, ze tych wspomnianych
    > godzin jest mniej a takze dlatego ze i wykladowcy sa juz lekko

    Studia zaoczne są z zasady łatwiejsze, bo:

    * jest mniej czasu
    * studenci mają z reguły więcej zajęć (praca) niż dzienni i mniej czasu
    * nie można wszystkich wywalić z zaocznych, bo uczelnia nie zarobi

    To prawda, że na studia zaoczne (mowa o uczelniach państwowych) idzie sporo
    różnych kołków, ale jest też sporo normalnych ludzi. W większości
    starszych, wiedzących, czego chcą, z dobrą pracą itd.

    Ale nauczyć można się tyle samo, przynajmniej jeśli chodzi o
    informatykę, w której zasadniczą rolę odgrywa praktyka, a nie to, co powie
    profesor na wykładzie.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/