PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60
    proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Date: Fri, 23 Feb 2007 16:55:06 +0100

    > Kwestia cały czas jest jedna - na co idą moje podatki.
    Na masło dla Gierka. Gierek je wykupuje i ma a reszta ludzi nie :)

    >Dostałem ostatnio pita i jestem bardzo, ale to bardzo zły z zawartości
    >komórek innych niż
    >przychód.
    Jak by to powiedziano w wojsku: zamelduj koniowi.
    Nikt przecież nie każe Ci być Polakiem i utrzymywać tego państwa. Zawsze
    możesz głosować na inną opcję licząc naiwnie że w kwetsii zachłanności
    Państwa coś się zmieni. Albo wyjechać.

    > Tia, napiszę tę straszliwą nazwę: Halemba.
    > Tam to się na bezpieczeństwie nie oszczędzało, prawda?

    Pomyśl co by było gdyby to było prywatne...

    jednak w pewnies sposób tak. Chcą podwyżek i jednym z elementów ich
    uzyskania są aktualnie naciski związków zawodowych na zarządy
    przedsiębiorstw wydobywczych aby podnieść cenę węgla, a kolejnym krokiem
    będzie pewnie lobbowanie aby zablokowac import taniego węgla z zewnątrz

    > Myśląc tokiem przeciwnym pakuje się kazyliony waluty aby utrzymać
    > bezsensowny status quo, a nie outsourceuje się zaopatrzenia, a za
    > zaoszczędzone pieniądze zmniejsza się zapotrzebowania.

    Niezależności nie kupisz. Za wszystko inne zapłacisz kartą MasteCard :)

    > Taa, w pytę samowystarczalną. Za wyjątkiem metali ziem rzadkich
    > (porównanie jakości pancerzy niemieckich czołgów przez okres wojny), i
    > zaopatrzenia w ropę naftową (w końcu ktoś wymyslił i wdrożył technologię
    > robienia benzyny z węgla, o której niedawno się trąbiło).

    Nie wszystko da się zastąpić czym innym, ale kombinowali. Słabsze pancerze
    zabezpieczno zimmeritem i działało. Benzynę produkowano syntetyczną w
    Oświęcimiu (Buna Werke). Obóz w oświęcimiu był zapleczem m.in dla tych
    zakładów. Ruscy wszystko wywieźli. Gdyby nie to i decyje polityczne,
    moglibyśmy być potentatem paliw syntetycznych kosztem Niemców.

    > Pierwszym z brzegu przykłądem są górnośląskie szpitale.
    jedne z najlepszych w całym kraju.

    > Jak państwo chce, to niech państwo płaci od razu, a nie leci w kulki.
    To taka gra w negocjacje, opóźnienia plus trochę kiełbasy wyborczej.

    > Wywiad zapobiega stratom.
    Chyba stratom posad.
    > To wtedy te kilka kopalń, które utrzymają konkurencyjne wydobycie
    > zwiekszy zatrudnienie i wydobycie.

    Ale już teraz zostało tylko te "kilka kopalń"

    > Wiesz, najwyższy czas zacząć wdrażać technologie energooszczędne.

    Proszę. Pan piewszy. Wdrażajmy, ale są jeszcze tzw skutki społeczne co
    zrobisz z tysiącami górników bez pracy ? Może mają zdechnąć? Albo stać się
    specjalistami od wyższych technologii ? Wiem. Nikt im nie kazał byc
    górnikami. Ale są i z tego tytułu zarówno oni jak i my mamy problem.

    więcej mi się nie chce..