PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
  • Data: 2007-02-23 16:04:39
    Temat: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 16:55:06 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ern2k7$uv6$1@news.interia.pl> napisał:

    [ ... ]

    > Pomyśl co by było gdyby to było prywatne...

    Albo by wprowadzili mocniejsze zasady bezpieczeństwa,albo nikt przy
    zdrowych zmysłach by tam nie pracował.
    BTW - wyglądasz na zorientowanego w temacie - śledztwo coś wykazało, czy
    to jednak była rutyna, przy której 'nie wyszło'?

    > jednak w pewnies sposób tak. Chcą podwyżek i jednym z elementów ich
    > uzyskania są aktualnie naciski związków zawodowych na zarządy
    > przedsiębiorstw wydobywczych aby podnieść cenę węgla, a kolejnym krokiem
    > będzie pewnie lobbowanie aby zablokowac import taniego węgla z zewnątrz

    No to za kilka lat okaże się, że zmarznięta większość zagłosuje za
    wywaleniem górników z roboty i otwarciem rynku dla taniego węgla i
    zbudowaniem sobie reaktora albo pięciu.

    [ ... ]

    > Nie wszystko da się zastąpić czym innym, ale kombinowali. Słabsze pancerze

    No to byli samowystarczalni, czy tylko kombinowali?

    > jedne z najlepszych w całym kraju.

    Z racji kasy w nie wpakowanej.

    > Ale już teraz zostało tylko te "kilka kopalń"

    O 'kilka'/2 za dużo najwyraźniej.

    > Proszę. Pan piewszy. Wdrażajmy, ale są jeszcze tzw skutki społeczne co
    > zrobisz z tysiącami górników bez pracy ? Może mają zdechnąć? Albo stać się
    > specjalistami od wyższych technologii ? Wiem. Nikt im nie kazał byc
    > górnikami. Ale są i z tego tytułu zarówno oni jak i my mamy problem.

    Znajdą se inną albo wyjadą, albo zapiją siędenaturatem albo innym tanim
    winem.
    Jakoś nikt nie pochyla się z litością nad tysiącami pielęgniarek bez
    pracy, albo programistów.

    Ba, jest śmieszniej - z jednej strony mamy marudzenie, że ludzie
    wykształceni wyjeżdżają, a z drugiej mamy stada wczorajszych patriotów
    których należy utrzymywać przy pomocy środków zabranych tym, którzy
    nieszczególnie chca być jutrzejszymi patriotami.
    Ja na przykład nie chcę. Chciałbym być normalnym człowiekiem.

    ja czyli jakub
    Revoke.