PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60
    proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Date: Fri, 23 Feb 2007 16:34:54 +0100

    Jak to sobie czytam to mam wrażenie że macie superpomysły na utrzymanie i
    kierowanie państwem i sektorami jego gospodarki. Pomysły proste, skuteczne i
    co najważniejsze tanie.
    Kochani, dlaczego nie zostaniecie politykami i nie pokierujecie państwem w
    sposób "taki, jak się to powinno robić". Marnujecie się.
    Odnoszę wrażenie że polakom doszła kolejna dziedzina wiedzy na której
    wszyscy się doskonale znają. Do medycyny i informatyki dołącza sztuka
    zarządzania państwem.
    Szkoda tylko że w każdej radzie mówiącej "jak powinno być" ja dostrzegam
    jakoś patrzenie tylko przez pryzmat własnego interesu i/lub grupy zawodowej
    do której się akurat należy.
    Niestety, polityka i państwo są zestawami naczyń połączonych. Trzeba umiec
    dostrzec wszystko i wszystkich, trzeba umieć budować kompromisy, trzeba
    umieć zarządzać poprzez pryzmat barzo szerokiego interesu i prognozowania
    odległych skutków.
    Patrzenie poprzez szkiełko: mój podatek idzie na górników lub moje składki
    ZUS idą na zasiłek chorobowy dla kobiety w ciąży która wzięła L4 dobre jest
    do uprawiania demagogii, ale nie wnosi nic do oceny sytuacji.
    Momentalnie zmienia się sens gdy zamiast "moje" wstawimy słowo "nasze" - od
    razu inna perspektywa. Zarządzanie na poziomie makro to naprawdę trudna i
    ciężka sztuka. Zawsze są niezadowoleni, zawsze jest ktoś pokrzywdzony, a
    państwo nie zabiera tylko mi, ale NAM. I nie ja ale MY coś z tego mamy.
    A jak mi nie pasuje że państwo MI zabiera to kombinuję tak aby MOJE straty
    były jak najmniejsze, ale sorry nie udzielam już wtedy mądrych rad "jak
    powinno być" tylko siedzę cicho i cieszę się z tego co uskrobałem i nie
    poszło do wspólnego wora. Wtedy JA mam, i JA decyduję co z tym zrobię. Na
    poziomie ogółu niestety JA się nie liczy- są grupy którym się zabiera i są
    grupy którym się daje. Jak się człowiek chce ustawić, może dołączyć do
    jednej z tych grup, ale nigdy nie będzie tak że wszystkim będzie dobrze i
    równo. Juz tak próbowano ale nie wyszło, a szkoda bo w teorii to było
    całkiem sympatyczne, tylko nie przystawało właśnie do jednostkowego
    myślenia. Po to m.in. jest demokracja. Nie robimy tak jak myślę tylko ja -
    to jest prywata. Nie robimy tak jak myśli ktoś, w celu uszczęśliwienia nas -
    to jest socjalizm albo tyrania. Robimy tak jk myśli statystyczna większość,
    która wybrała swych reprezentantów - to jest demokracja i na to się
    godzimy. A jak się nie godzimy to w następnych wyborach inaczej głosujemy
    licząc że się coś zmieni, albo kandydujemy sami licząc że zmeini się jeszcze
    więcej, tylko jak widać w sprawach strategicznych i problemach w skali makro
    niezależnie od opcji pewne rzeczy się nie zmieniają albo zmieniają się
    bardzo powoli - wręcz niedostrzegalnie. Podatki zawsze są i raczej rosną,
    koszty zawse są i raczej rosną, przychody niezawsze są i rosną raczej
    wolniej niż koszty a założenia strategiczne dotyczące gospodarki,
    państwowości etz raczej się nie zmieniają. Tak już jest, a jeżeli ktoś chce
    to rach-ciach pozmieniać, to się to wtedy nazywa rewolucja i w gruncie
    rzeczy też nikomu specjalnie nie służy a na pewno nie zwykłym szarakom takim
    jak my.
    Dla lepszego samopoczucia powiem że dobrze jest przyswoić sobie taką prawdę,
    że "lepiej to już było" i w aspekcie ciężarów utrzymania państwa raczej
    lepiej nie będzie.
    --
    Jackare