PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60
    proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Date: Fri, 23 Feb 2007 13:29:30 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 12:12:14 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ermi1s$ckf$1@news.interia.pl> napisał:

    > Chłopie. Za przeproszeniem- pieprzysz.
    > Górnicy pracują w przediśebiorstwach i to one wypłacają im wynagrodzenia.
    > Ich sprawa (tych przedsiębiorstw) jaka jest wysokość i struktura tych
    > wynagrodzeń.

    Kupa prawda. Przedsiebiorstwo zatrudniające górników, ma chwilowo zyski,
    bo jest koniunktura na węgiel.
    Jak koniunktura się skończy, to co robi przedsiębiostwo zatrudniające
    górników?
    Jezeli ktoś myśli, że zwalnia, to się lekko zdziwi. Owo przedsiębiorstwo
    robi długi.
    I te długi później spłacapaństwo, ono dopłaca również do wcześniejszych
    górniczych emerytur i odpraw, jak juz nie da się dopłacić do
    czegośinnego.

    > Najwyżej podniosą cenę węgla tak że albo będziesz mieć zimno w domu albo za
    > prąd i ogrzewanie będziesz płacił 3/4 swoich miesiecznych zarobków. Nie
    > kupisz ? A co zrobisz ?

    Na szczęście górnicy nie dyktującem za ogrzewanie.
    Ciepłownia kupi węgiel od kangurów - podawałem już na tej grupie link do
    artykułu na temat cen węgla kupowanego od Australijczyków albo
    Południowych Afrykańczyków. Cen wliczając transport do portu w Europie.

    > Jeszcze jedno. Gdyby Śląsk był autonomiczny - doskonale prosperowałby bez
    > reszty Polski. Gospodarczo i politycznie bo ludzie tutaj są w sprawach

    Między innymi dlatego, że do tej pory wpompowano w niego kazyliony
    złotych. (O to akurat nie mam pretensji, mam pretensję o to, że robi się
    to cały czas.)
    I nie Śląsk, a Górny Śląsk. :-P

    > lokalnych raczej jednomyślni. Reszta Polski bez Śląska - raczej nie bałdzo.
    >
    > A kto nie rozumie żądań górników _wobec_swoich_pracodawców_, temu gorąco
    > polecam aby udał się do kopalni na wycieczkę i zobaczył w jakich warunkach i
    > w jakim narażeniu pracują ludzie, a potem zestawił to z ich zarobkami i
    > stopniem utraty zdrowia. Niestety każdy widzi tylko jedną stronę medalu-
    > żądania górników.

    Niktimkurwaniekaże być górnikami.

    > Wbijcie sobie w końcu w te Wasze zakute główki że nikt z Was górników nie
    > utrzymuje ani do nich nie dopłaca, zaś bez nich płacilibyscie kosmiczne
    > rachunki za energię i ogrzewanie. Znacznie bardziej kosmiczne niż teraz
    > płacicie.

    O, tu jest ślad po mojej łezce.
    Uwierzę, jak zobaczę ile kosztuje tona węgla dostarczona ze Śląska, a
    ile tona węgla dostarczona z Południowej Afryki do elektrociepłowni we
    Wrocławiu.

    A rura zmieknie zupełnie, jak jakimś cudem w końcu powstanie elektrownia
    nuklearna.

    > A jeśli ktos nie wie gdzie zobaczyć kopalnię od środka to polecam:
    > Kopalnia w Nowej Rudzie koło Wałbrzycha - jedna z najtruniejszych i do
    > niedawna najbardziej niebezpieczna kopalnia w Polsce
    > Kopalnia "Królowa Luiza" w Zabrzu
    > lub chociażby kopalnia zabytkowa w Tarnowskich Górach, z tym że tam niczego
    > z realnych warunków pracy nie zobaczycie, ale i tak warto.

    Niktnikomukurwaniekaże pracować w takich warunkach.

    [ ... ]
    > No i teraz zadajcie sobie pytanie czy pracowalibyście w takich warunkach za
    > 2-3 tys netto. Jeżeli odpowiedź brzmi "nie" to przestańcie się dziwić
    > żądaniom górników. Oni nie chcą tego od Was tylko od swych pracodawców.

    Napiszę powoli i wielkimi literami:

    W DUPIE MAM ŻĄDANIA GÓRNIKÓW, BO NIKT IM NIE KAŻE BYĆ GÓRNIKAMI.

    Tak samo jak nikt mi nie kazał być programistą, sam chciałem, a jak to
    się przestanie opłacać, to pójdę na budowę, a nie dymić o przywileje.

    ja czyli jakub
    Revoke.