PracaGrupypl.praca.dyskusjeRysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej... › Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
  • Data: 2005-11-23 12:05:35
    Temat: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Kriss napisał(a):
    > Ale, gdzie jest problem w dostępności takich testów dla "ludu"?.
    W czterech barierach: 1. Zrobić studia psychologiczne. 2.Ukonczyć je z
    wynikiem pozytywnym. 3. Mieć uprawnienia do posługiwania się danym
    testem. 4. Nabyć test w PTP udowadniając trzy wcześniejsze.

    > Wiadomo, że do
    > przeprowadzenia takiego badania-testu najlepiej się nadaje lekarz-psycholog.
    A co to jest lekarz-psycholog? Nie ma takiego zawodu, służby czy tytułu
    jak lekarz-psycholog. Chyba,że chodzi Ci o np. o pediatrę, który zrobił
    dodatkowo studia psychologiczne. Ale nawet wowczas jest on lekarzem
    pediatrą i osobno psychologiem.

    > zrobienie samemu raczej jest nieszkodliwe. Dołka psychicznego dostają niektórzy
    > od przeczytania zwykłego horoskopu :-)
    Gratuluję horyzontow. W optyce to by się zwało: kąt ostry widzenia
    dążący do 0 st. Oprocz Ciebie i dołków psychicznych istnieją jeszcze:
    - domorośli spece od HR/psychologii,którzy na podstawie takich jak
    Twoja "publikacja" zaczną stawiać diagnozy kandydatom/pacjentom na
    własną rękę i po partyzancku,
    - psychopaci, schizofrenicy etc., którzy Bóg jeden wie co, wyciągną
    sobie z testu,
    - ludzie cierpiący na depresję, nerwice lękowe, wszyscy inni
    zauważający u siebie niepokojące symptomy i gwałtownie poszukujący
    pomocy - ciekawe jakiej sobie sami udzielą,
    - inni ludzie, różniący się od Ciebie, również Ci mądrzejsi i w
    temacie, którzy zadecydowali o postawieniu ograniczeń w dostępie (np.do
    leków psychotropowych albo testów).

    > Bo robiłem różne testy sam i ze znajomymi. Wynika był raczej brany "lekko" Nie
    > widzę skutków ubocznych.
    To przebadaj jeszcze jakieś 5000 ludzi. Wówczas będziesz mógł
    stwierdzić, czy są czy nie ma skutków ubocznych. Testy opracowuje się
    statystycznie - dobiera się próbę i na niej wykonuje badania.

    > "pozytywny wynik" - to mieszczący się w ustalonych normach. Sam pewnie wiesz
    > dokładnie o co chodzi :-)
    Nie wiem o co chodzi. Żaden test nie wprowadza pojęcia wynik
    pozytywny/negatywny. Ustalone normy to zakres skali testu. Nadania
    znaczenia wynikowi dokonuje psycholog lub psychiatra i bynajmniej nie
    tylko na podstawie testu. Test jest elementem dodatkowym badania. Osoba,
    która wierzy, że zdiagnozuje się sama jest naiwna. Osoba, która wierzy,
    że zrobi to dobrze - jest naiwna dubeltowo. Osoba, która wierzy, że
    wystarczy tylko zrobić sobie test - jest biedna, bo liczy na pomoc,
    której nigdy nie dostanie. Nie da się samemu wyciągnąć za kolnierz z bagna.

    > "pozytywny wynik" - kiedy testowany jest zadowolony z wyników.
    Np. psychopata zadowolony z wysokiego wyniku agresji albo schizofrenik
    zadowolony z wysokiego wyniku paranoidalnej podejrzliwości. Albo
    alkoholik zadowolony z zaawansowanej organiki etc.

    Pytanie tylko, na ile, idąc do lekarza oczekujesz zadowalającego wyniku
    a na ile wskazówek - jak leczyć chorobę. Bo np. informacja, że w
    organiźmie rozwija się nowotwór, ale nie zlośliwy i łatwy do usunięcia
    jest tylko połowicznie zadowalajaca. Zadowalajacy byłby chyba wynik:
    brak nowotworu. A to, że pacjent za kilka lat na niego zdechnie, to pal
    licho. Ważne jest dobre samopoczucie, prawda?