PracaGrupypl.praca.dyskusjeRysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej... › Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
  • Data: 2005-11-23 18:48:09
    Temat: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz 'BB' Trojanowski napisał(a):

    > A ja nie rozumiem Twojego oburzenia. Test Rorschacha też utajnisz?

    Jeśli chodzi o test Rorschacha, to ZTCW, jest on bardzo ściśle standaryzowany.
    Zdaje się to być posunięte na skraj absurdu, bo nie można np. sobie skserować
    fomularzy - tracą one wówczas autentyczność (nawet minimalna różnica w wyglądzie
    testu może wpływać na jego wynik)i zarazem test traci wiarygodność. Dyplomowany
    psycholog (tylko taki jest uparwniony do ich przeprowadzania) musi się wykazać
    posiadaniem oryginałów, które są produkowane przez matrycę "posiadającą
    certyfikat autentyczności" (sic!). I absolutnie nie można się nimi dzielić -
    jest to chyba prawnie usankcjonowane. I proszę mnie nie pytać o to, czy
    przypadkiem nie jest to zabieg tworzenia mitycznej otoczki wokół zawodu
    psychologa, która głównie służy podniesieniu prestiżu tego zawodu... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski