PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy na czas określony?

  • 1. Data: 2002-01-29 21:59:32
    Temat: Rozwiązanie umowy na czas określony?
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    Jeżeli umowa o prace jest podpisana na czas określony (np. 2 lata), to czy i
    jak pracodawca moze ją zerwać wcześniej?

    mangha

    Might as well go for a soda, done with your bones so done with the knives
    It's a good old time if you don't mind the smell and don't mind the flies!

  • 2. Data: 2002-01-30 07:17:08
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy na czas określony?
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Mangha de Luxe napisał(a):

> [...]
    > It's a good old time if you don't mind the smell and don't mind the flies!

    W przypadku umów na czas określony jej rozwiązanie może nastąpić z zachowaniem
    okresu wypowiedzenia np 2 tygodnie. I to wszystko. To że jest zawarta na okres
    2 lat nie oznacza, że nie można cię zwolnić przed upływem tego okresu.

  • 3. Data: 2002-01-30 08:48:58
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na okres
    > 2 lat nie oznacza, że nie można cię zwolnić przed upływem tego okresu.

    Pominąłeś bardzo ważny szczegół - w UMOWIE musi być zapis o możliwości
    jej wypowiedzenia z 2 tygodniowym okresem. Jeżeli go nie ma, to takie
    umowy NIE można wypowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 4. Data: 2002-01-30 09:42:47
    Od: "robertc" <c...@p...pl>

    Witam.
    A co w przypadku gdy w umowie jest zawarta mozliwosci jej wypowiedzenia,
    ale z innym okresem np. z 1 miesieczym wypowiedzeniem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-01-30 10:20:43
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "robertc" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > A co w przypadku gdy w umowie jest zawarta mozliwosci jej
    wypowiedzenia,
    > ale z innym okresem np. z 1 miesieczym wypowiedzeniem.

    IMO sytuacja problematyczna, ale raczej obowiązuje ten termin z umowy. W
    KP jest powiedziane, że postanowienia umowy nie mogą być gorsze
    (obiektywnie w momencie podpisywania umowy) niż postanowienia KP. IMHO
    gdyby sprawa trafiła do sądu, to najprawdopodobniej sąd orzekłby, iż
    termin miesięczny jest lepszy dla pracownika w momencie zawierania umowy
    niż 2 tygodnie i on obowiązuje, ale jak napisałem wszystko "IMHO".

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 6. Data: 2002-01-30 10:26:26
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    KP nie przewiduje takiej mozliwosci:
    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6
    miesięcy, strony mogą
    przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za
    dwutygodniowym
    wypowiedzeniem.

  • 7. Data: 2002-01-30 19:34:05
    Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał

    > Pominąłeś bardzo ważny szczegół - w UMOWIE musi być zapis o możliwości
    > jej wypowiedzenia z 2 tygodniowym okresem. Jeżeli go nie ma, to takie
    > umowy NIE można wypowiedzieć.
    Dokładnie o to mi chodzi. Jeśli nie ma zapisu, na jakiej zasadzie strony
    mogą ją wypowiedzieć?
    Doszły do mnie słuchy, że w takim przypadku pracownik może ją wypowiedzieć z
    wyprzedzeniem 2 tygodni, natomiast pracodawca - nie. Jak to jest tak
    naprawde?

    --
    mangha

    Ogień na skraju łąki. Kartofle w popiele. Szopa na brzegu morza. Krzyż
    Południa. Daleki Wschód. Daleka Północ. Dziki Zachód. Wielkie Jezioro
    Niedźwiedzie. Wyspa Triston de Cuna. Delta Mississipi. Stare domy
    Charotenbourga. Albert Camus. Światło poranka.

  • 8. Data: 2002-01-31 08:50:46
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Doszły do mnie słuchy, że w takim przypadku pracownik może ją wypowiedzieć
    > wyprzedzeniem 2 tygodni, natomiast pracodawca - nie. Jak to jest tak

    Naprawde jest tak że ani Pracodawca ani Pracownik nie może wypowiedzieć
    takiej umowy. Można ją rozwiązać wcześniej tylko w drodze porozumienia stron
    (rozwiązać a nie wypowiedzieć - to nie to samo).

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-01-31 08:58:33
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dokładnie o to mi chodzi. Jeśli nie ma zapisu, na jakiej zasadzie
    strony
    > mogą ją wypowiedzieć?

    Nie napisałem wystarczająco wyraźnie, że takie umowy w ogóle NIE można
    wypowiedzieć (żadna ze stron)?
    Pozostaje porozumienie albo rozwiązanie za naruszenie podstawowych
    obowiązków (pracodawcy albo pracownika).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz