PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    From: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Date: Mon, 28 Mar 2005 13:17:55 +0200
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    news:d28loi$ngi$1@news.dialog.net.pl...

    > to jest odczuwanie przez pracowników skutków złego zarządzania firmą.

    Takie odczuwanie jest i bedzie zawsze. Podobnie jak odczuwamy skutki złej
    pogody.
    Ja cały czas pisze o odczuwaniu skutków tylko WŁASNYCH decyzji na WŁASNYM
    majątku.

    > Naszych starań - to znaczy czyich?

    To gdzie i za ile pracownik pracuje zależy w 99% od niego samego.

    > My zarabiamy na nim!!?? No nie, tak księżycowych teorii to ja już nie
    > zdzierżę. Zaraz przeczytam, że tzw. pracodawcy to w zasadzie filantropi,
    > dobroczyńcy, a pracownicy pasożytniczo z nich korzystają

    Ja rozumiem, że jako związkowiec znasz pasożytowanie z autopsji i tylko taka
    "współpracę" potrafisz sobie wyobrazić, ale w zdrowym układzie obydwie
    strony dobrowolnej umowy zyskują na współpracy. Ja pisałem właśnie o takich
    wolnych podmiotach, które przerywaja wspolpracę, gdy ich juz nie zadowala.

    > BTW zrozum, że tzw. wolny rynek nie jest jedynym sposobem na wszystko ani
    > cudownym lekiem na wszelkie bolączki. Takich lekarstw nie ma. Spójrz na
    jego
    > (w. rynku) mechanizmy chłodnym okiem, a nie z bezkrytycznym zachwytem
    > "wyznawcy".

    Podasz mi jakiś jeden prosty przykład, gdzie wolny rynek szkodzi bardziej
    niż jego brak?
    Wydaje mi się, że można sie obejść bez wolnego rynku tam, gdzie nie działają
    prawa matematyki. Znasz takie miejsca?

    > Czemu chcesz tylko jeden? Choćby w trzech dotychczasowych komisjach
    > sejmowych przewinęło się kilka bardzo ładnych przykładów... ;)
    > A z takich mniej znanych - np. Bank Zachodni.

    Która konkretnie decyzja właścicieli "Banku Zachodniego" była/może być
    obojętna dla ich kieszeni?

    vertret