PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
  • Data: 2005-03-28 12:53:14
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d28loi$ngi$1@news.dialog.net.pl...

    > My zarabiamy na nim!!?? No nie, tak księżycowych teorii to ja już nie
    > zdzierżę. Zaraz przeczytam, że tzw. pracodawcy to w zasadzie filantropi,
    > dobroczyńcy, a pracownicy pasożytniczo z nich korzystają

    Jesli mam jablka warte nominalnie 10 zl, a wole gruszki, a ktos inny ma
    gruszki warte nominalnie tez 10 zl, ale woli jablka, to zamieniajac sie
    oboje zyskujemy, choc bez uwzglednienia czynnika subiektywnej preferencji
    moze sie wydawac, ze obie strony wychodza na zero.
    Obopolny zysk w przypadku swiadczenia pracy zachodzi wtedy, gdy dla
    pracodawcy zysk z wykonywania pracy przez pracownika jest wiekszy niz to, co
    mu placi, a dla pracownika otrzymywana pensja ma wieksza wartosc niz jego
    inwestycja w postaci wysilku (np. robi cos, co lubi i subiektywnie wysilek
    nie jest wielki lub ten "psychologiczny zysk" mozliwosci utrzymania rodziny
    jest niezwykle wielki). Taki uklad jest mozliwy dlatego, ze subiektywnie
    odczuwana wartosc dwoch "towarow": pieniedzy i wykonania okreslonych zadan
    jest rozna dla obu stron uczestniczacych w transakcji.

    I.