PracaGrupypl.praca.dyskusje › Równoważny czas pracy - czy tak?

  • 1. Data: 2005-07-08 12:46:48
    Temat: Równoważny czas pracy - czy tak?
    Od: DwaSkrzydła <d...@o...pl>

    Witam
    Sytauacja wygląda tak: pracodawca robi "dni wolne od pracy" i stosuje
    system równoważnego czasu pracy,
    Czy równoważny czas pracy odnosi sie do sytuacji kiedy zakład zostaje
    zamkniety (na polecenie pracodawcy) na dzień roboczy i kolejne dni wolne
    od pracy (np. przed świętami) a ten dzień przymusowego urlopu musi
    zostać odpracowany w inny np. sobotę lub niedzielę?
    Z związku z tym mam jeszcze pytanie czy 1 godz. tego przymusowego urlopu
    musi zostać odpracowana 1 godziną i czy taka praktyka odpracowywania
    jest OK?
    Pdr.Mariusz

  • 2. Data: 2005-07-08 12:56:09
    Temat: Re: Równoważny czas pracy - czy tak?
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    > od pracy (np. przed świętami) a ten dzień przymusowego urlopu musi
    > zostać odpracowany w inny np. sobotę lub niedzielę?

    kiedy dowiadujesz sie o tych zmianach? przed ulozeniem harmonogramu czasu
    pracy na dany miesiac?

    > Z związku z tym mam jeszcze pytanie czy 1 godz. tego przymusowego urlopu
    > musi zostać odpracowana 1 godziną i czy taka praktyka odpracowywania
    > jest OK?

    nie ma czegos takiego jak przymusowy urlop 1 godz... jezeli pracodawca kaze
    Ci isc do domu godzine wczesniej to wtedy nie ma prawa zadac od Ciebie
    odpracowania jej.. po prostu pracodawca jest wtedy w plecy o ta 1 godzine..
    pracodawca po prostu ma zapewnic Ci prace w ciagu x godzin tyle ile masz w
    grafiku

    pytaj jakby co

  • 3. Data: 2005-07-08 14:41:17
    Od: DwaSkrzydła <d...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedz

    candina wrote:

    > kiedy dowiadujesz sie o tych zmianach? przed ulozeniem harmonogramu czasu
    > pracy na dany miesiac?

    Dowiaduję się na rok z góry, że w te i te dni nie będziemy pracowali mimo iz są
    to normalne dni robocze. ( będziemy mieli 23 dni robocze wolne od pracy, czyli
    -23 dni x 8 godz., które musimy odpracować w soboty lub niedziele kiedy zakład
    pracuje)

> [...]
    > pracodawca po prostu ma zapewnic Ci prace w ciagu x godzin tyle ile masz w

    Tu chodzi a całe dni, tylko pamiętam taki artykuł prasowy, (poświęcony czasowi
    pracy) który mówił, że odpracowywując w ten sposób "przymusowe wolne dni" to 2
    godzina pracodawcy = 1 odpracowywana przez pracownika w innym czasie.

    > pytaj jakby co

    :-)
    Pdr.