PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w 2 powiązanych firmach po pół etatu

  • 1. Data: 2005-07-08 12:56:48
    Temat: Praca w 2 powiązanych firmach po pół etatu
    Od: jurson <g...@p...fm>

    Witam,

    Spotkałem się z sytuację następującą. Są dwie firmy, ścisle związane ze
    sobą (spółka produkcyjna i spółka montująca to co pierwsza produkuje) i
    zatrudniają pracowników (akurat tutaj księgowi i inni biurowi) w ten
    sposób, że każdy ma po pół etatu w jednej i pół etatu w drugiej.
    Realizowana praca wiąże się z obsługą obu firm.

    Po szybkim rozeznaniu wśród znajomych okazało się, że jest to dość
    powszechny sposób zatrudniania.

    Czy ma to związek jedynie z faktem obsługi obu spółek? W sensie takim,
    że obie spółki nie chcą sztywno dzielić pracowników między sobą, aby
    mogli realizować pracę "legalnie" dla obu w zależności od
    zapotrzebowania. Czy też są jeszcze jakieś inne powody natury
    podatkowo/czasowo/organizacyjnej powodujące taki podział etatów?

    pozdrawiam
    jurson

  • 2. Data: 2005-07-08 21:43:50
    Temat: Re: Praca w 2 powiązanych firmach po pół etatu
    Od: "mystek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jurson" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposób, że każdy ma po pół etatu w jednej i pół etatu w drugiej.
    > Realizowana praca wiąże się z obsługą obu firm.
    CIACH

    Hej
    ja pracuje w ten sposob (tzn. 1/4 i 3/4) w dwoch spolkach powiazanych.
    Wlasciwie nie ma chyba zadnej roznicy, chociaz np. zle mi wyliczyli zaliczki
    na podatek w tamtym roku i musialem doplacic pare stowek. Ale poza tym to
    nie widze zadnych niedogodnosci z tym zwiazanych. Nie wiem natomiast jak to
    jest oceniane np. w przypadku brania roznego rodzaju kredytow itp.
    pozdrowienia

  • 3. Data: 2005-07-09 07:27:54
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    mystek napisał(a):

> [...]
    > poza tym to nie widze zadnych niedogodnosci z tym zwiazanych. Nie wiem
    > natomiast jak to jest oceniane np. w przypadku brania roznego rodzaju

    wyliczyli ci dobrze, bo 1/4 i 1/2 etatu nie płaci się praktycznie
    zaliczek na podatek dochodowy, a potem przy wyższych zarobkach wychodzi
    niedopłata podatku

    Pozdrawiam M.