PracaGrupypl.praca.dyskusje › Klauzula tajnosci

  • 1. Data: 2005-07-08 07:57:28
    Temat: Klauzula tajnosci
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    Witam,
    Czy ktos moglby mi napisac na temat kluazuli tajnosci?
    To znaczy mam podpisac umowe zawierajaca taka klauzule, ale nie mam pojecia
    na razie wogole jakie beda tego konsekwencje? co to jest wogole?
    Czy sa jakies "kruczki" z tym zwiazane?

    Mateusz

  • 2. Data: 2005-07-08 08:28:03
    Temat: Re: Klauzula tajnosci
    Od: "Maverick" <m...@g...pl>

    Ogólnie chodzi o to, że jak będziesz rogzadywał co robisz, to mogą się
    przyczepic i nałożyć na Ciebie karę. Jak nie działasz na szkodę firmy to
    taka klauzula ma raczej wymiar "papierka" i nie ma się nią co przejmować.

    Oto przykład takiej klauzuli

    Umowa o zachowaniu tajemnicy

    Zawarta w dniu ......../........./2005r w Warszawie pomiędzy Stronami:

    *****

    1..
    legitymującym się Dowodem Osobistym nr

    Pesel: ...........................................

    Zamieszkałym:

    Zwanym dalej "Zobowiązanym"

    Zważywszy, że Zobowiązany wykonuje czynności i świadczy usługi
    na rzecz ****strony postanowiły:

    § 1

    Zobowiązany zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy i nie
    ujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji dotyczących wszelkich
    prac wykonywanych przez **** w szczególności danych dotyczących prac
    przeprowadzanych na rzecz klientów firmy *****, tj. pomysłu, zasad,
    sposobu przeprowadzania akcji promocyjnych jak i technicznego sposobu ich
    realizacji. Zobowiązany deklaruje się nie ujawniać: cenników, projektów,
    planów, stanu personalnego, wielkości i rodzaju zabezpieczenia technicznego
    **** bez zgody wyrażonej na piśmie przez ******

    § 2

    Zobowiązany niniejszym potwierdza, że wszelkie informacje
    otrzymane w czasie wykonywania czynności na rzecz ****** będą
    wykorzystywane tylko i wyłącznie do wykonywania prac zleconych przez ****

    § 3

    Wszelkie dokumenty, akta, projekty, rysunki, wzory,
    oprogramowanie komputerowe oraz inne materiały zostaną zwrócone **** na
    każde żądanie najpóźniej w terminie 5 dni licząc od dnia zakończenia
    czynności i prac zlecanych przez *******.

    § 4

    Zobowiązany niniejszym zobowiązuje się nie informować osób
    trzecich o wykonywaniu czynności i usług związanych z pracami wykonywanymi
    na rzecz ******.

    § 5

    Zobowiązany niniejszą umową zobowiązuje się nie udostępniać żadnych
    informacji dotyczących, jakichkolwiek projektów osobom, które nie mają
    upoważnienia, nie współpracują z ******, nie realizują projektów itd.

    Powyższy paragraf obowiązuje również członków rodziny, najbliższych
    przyjaciół.

    § 6

    Zobowiązany niniejszą umową oświadcza, iż ma pełną świadomość, że
    jakiekolwiek przekazanie informacji osobom nieupoważnionym może narazić na
    straty lub na utratę dobrego imienia, firmę ******, bądź jej
    zleceniodawców. W związku z tym w swoich działaniach i kontaktach,
    ograniczał się będzie wyłącznie do przekazywania informacji na które uzyskał
    zgodę.

    § 7

    Strony ustalają, że w przypadku jeżeli Zobowiązany nie wykona swoich
    zobowiązań wynikających z niniejszej umowy i / lub w jakikolwiek sposób
    naruszy postanowienia niniejszej umowy, to Zobowiązany zapłaci **** karę
    umowną stanowiącą równowartość w złotych polskich kwoty:

    a.. promotorzy - 5.000 EURO (pięć tysięcy euro)
    b.. pracownicy etatowi - 20.000 EURO (dwadzieścia tysięcy euro)

    § 8

    Wszelkie zobowiązania wynikające z niniejszej umowy wygasają z chwilą
    pisemnego zawiadomienia przez *****, że takie informacje nie są objęte
    obowiązkiem zachowania tajemnicy.

    § 9

    Niniejsza umowa podlega prawu Rzeczpospolitej Polskiej. W sprawach nie
    uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

    § 10

    Niniejsza umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym
    dla każdej ze Stron.

    ****
    Zobowiązany

  • 3. Data: 2005-07-08 08:41:45
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > mogą się przyczepic i nałożyć na Ciebie karę.

    A jak to sie ma do sytuacji, gdybym chcial kiedys odejsc z firmy z ktora
    podpisalem taka klauzule?

    --------------
    Mateusz

  • 4. Data: 2005-07-08 12:46:52
    Od: "Maverick" <m...@g...pl>

    Najczęściej jest jakiś zapis - albo bezpośrednio w umowie, albo podpisujesz
    aneks do niej przy wypowiedzeniu - że przez xxx czasu nie możesz pracować
    dla konkurencji oraz przez xxx czasu musisz zachowywać tajność informacji o
    firmie.

    Wszystko zależy w jakiej firmie pracujesz - moze znasz kogoś kto odszedł z
    pracy w tej firmie a pracował na podobnym stanowisku? Wtedy do niego uderz z
    tym pytaniem

    Pozdrawiam
    Maverick

  • 5. Data: 2005-07-08 12:54:07
    Od: "Marek HAGA" <d...@k...ru>

    Użytkownik "Maverick" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Najczęściej jest jakiś zapis - albo bezpośrednio w umowie, albo
    > podpisujesz aneks do niej przy wypowiedzeniu - że przez xxx czasu nie
    > możesz pracować dla konkurencji
    [...]

    A czy to jest zgodne z prawem? Pracodawca chyba nie
    może zakazać komuś pracy w swoim zawodzie np. przez
    rok po rozwiązaniu umowy? Przecież to nonsens...

    MS

  • 6. Data: 2005-07-08 13:16:10
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    > A czy to jest zgodne z prawem? Pracodawca chyba nie
    > może zakazać komuś pracy w swoim zawodzie np. przez
    > rok po rozwiązaniu umowy? Przecież to nonsens...

    Nie za bardzo sie znam na tego typu sprawch ale na przyklad Tomasz Lis
    (prezenter swego czasu na TVN) nie mogl pracowac przez pol roku w innej
    stacji. Dlatego dopiero po tym czasie pojawil sie w Polsacie, mimo iz z
    checia zatrudniliby go wczesniej.

    pozdrawiam
    mb

  • 7. Data: 2005-07-08 13:21:51
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marek HAGA" <d...@k...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > może zakazać komuś pracy w swoim zawodzie np. przez
    > rok po rozwiązaniu umowy? Przecież to nonsens...

    To jest zgodne z prawem i reguluje to art. 101 (1) i kolejne kodeksu
    pracy.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 8. Data: 2005-07-08 13:55:51
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > Przecież to nonsens...

    No nie tak do konca, bo w tym czasie pracodawca od ktorego odchodzisz musi
    ci placic w czasie kiedy nie pracujesz nie jestem pewny ale chyba cos kolo
    80% wynagrodzenia twojego.

    Mateusz

  • 9. Data: 2005-07-08 16:07:20
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mr V" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    odchodzisz musi
    > ci placic w czasie kiedy nie pracujesz nie jestem pewny ale chyba

    Minimum 25%, maksimum - tyle ile się umówicie.

    L.