PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:56:39 +0000 (UTC)

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przyznaj sie jaka dzialalnosc prowadzisz ? Moze masz przypadkiem spichrze
    na
    > zboza ? A moze wlasnie siedzisz w jakies kopalni i dlatego nigdy nie
    > zalegasz ?

    Nie siedzę w kopalni i nie prowadzę spichrza. Pomimo tego nie zalegam -
    takie to dziwne ?

    > Nie czlowiek podaje Ci juz po raz nasty przyklad, ze malego "prywaciarza"
    > sie zamyka a duzemu molochowi sie daruje - kiedy wreszcie to skumasz ?

    Ale co ma z tego kumania wynikać ? Może sformułuj jakiś logiczny wniosek.

    > Ale wszyscy za to dostaja rachunki - zgadza sie Czy to jest za free, bo
    > jesli tak to za co place co dwa miesiace po prawie 150plnow ??

    I uważasz że z tych rachunków w czarodziejski sposób robi się prąd. Ktoś
    jeszcze musi ten prąd wyprodukować.

    > A dlaczego by nie W Elblagu byla sobie firma ktora ciagnela wegiel setkami
    > ton tygodniowo i ktos madry zmienil przepisy - facio splajtowal w pol roku

    W Rosji jest tanio, bo jest dotowany przez państwo w większym stopniu niż u
    nas. Co do facia z Elbląga - sprawa bardziej skomplikowana - poszukaj sobie
    w guglu.

    > :(
    > Dlaczego nie mozemy kupowac w Rosji ? Rozsadek i rynkowe podejscie nakazuje
    > szukac najtanszego zaopatrzenia w surowce, nawet jesli ten wegiel beda
    kopac
    > pod Tokio, ale z dostawa do PL bedzie tanszy niz "nasz" patriotycznie
    > wykopany, ochrzczony potem polskiego gornika to ja chce ten spod tokio, bo
    > zaplace za niego mniej oplacajac rachunek za energie elektryczna i mniej mi
    > zapierd... z mojej przyszlej emerytury darujac dlugi nieoplacalnym
    molochom.

    Na pewno z twojej emerytury ? Jesteś przekonany, że twoja emerytura zależy
    od dotacji dla górników. Zlituj się.

    > Oczywiscie wszyscy na swiecie handluja weglem kupuja/sprzedaja , ale jak
    > Polak chce kupic to kazdy kraj odpowiada - u nas nie ma wegla, a jak jest
    > nie wiemy ile kosztuje ? <rotfl>

    Cena na światowych rynkachj jest ustalona, ale opłacalnośc w polskich
    realiach zależy od kosztów wydobycia w Polsce. Cięzko pojąc.

    > Jesli wiemy, ze rocznie elektrownie w PL zuzywaja X wegla, huty - Y i
    > ludnosc Z to suma X+Y+Z = M czyli zapotrzebowanie roczne na wegiel.
    > Wtedy liczymy, ze kopalnie A, B i C sa w stanie wydobyc prawie M wegla, to
    > oznacza, ze uruchomimy jeszcze kopalnie D i bedziemy u niej miec rezerwe a
    > reszte od E do K zamkniemy, bo to tylko koszta. W czy widzisz problem ? Na
    > pewno nie da rady zrobic tego jeden czy dwoch ludzi, ale mamy cale sztaby
    > analitykow z mozliwosciami i wyposazeniem pozwalajacym oszacowac potrzeby
    co
    > do tysiaca ton.

    Przecież to są rzeczy wiadome - potrzeby są rzędu 80-100 milionów ton, zaś
    wydobycie około 115 milionów. Nie ulega wątpliwości, że wydobycie trzeba
    zmniejszyć, częśc kopalń zamknąc (a czy wiesz na przykład, że w tej chwili
    jest likwidowanych 6 czy 8 kopalń - słyszałeś o tym ?), zaś zatrudnienie
    ograniczyć. Z tym zatrudnieniem jest tylko taki problem, że górnictwie jest
    nadpodaż robotników z podstawowym wykształceniem, natomiast rozpaczliwie
    brakuje wykwalifikowanych inżynierów, gdyż na fali zmian zamknięto szkoły -
    słyszałeś o czymś takim ?

> [...]
    sa
    > najwazniejsze ! ;(
    >
    > I podazajac tym tokiem myslenia zawsze w PL bedzie bieda z nedza. Chociaz
    > jest nadzieje , ze za jakies 200 -300 lat wyczerpia sie zasoby wegla i
    wtedy
    > kopalnie nie beda mialy sensu bytu , ale wtedy moze znajdzie sie Lesiu(2) i
    > wpadnie na pomysl kupowania wegla za granica, wrzucania go do pustych
    > sztolni i znowu gornicy beda mogli fedrowac a inni Maniek(2), Web(2) beda
    > oddawac 40% swoich dochodow na umarzanie im ZUS (wtedy to juz Prokomu ;) -

    Naprawdę jesteś przekonany, że dopłaty i dotacje do górnictwa obniżają twoją
    stopę życiową ? Nie widzisz innych przyczyn tylko tą jedną ?