PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-06 19:01:30
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: r...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież jest oczywiste, że wydobycie węgla w Polsce trzeba ograniczyć,
    > zatrudnienie zmniejszyć, koszty ograniczyć. Tylko z tym ograniczeniem
    > kosztów jest tak, że same się nie ograniczą - trzeba zainwestować i to dużo.
    jesli pespektywicznie zbednym kosztem sa (nie wszyscy!!!) ludzie,
    to sie ich zwlania.
    Jak firm anie ma kasy, to ograniczxa zatrudnieni, wyadki (pensje).
    Na inwestycje to trzeb alabo miec, albo najpierw zarobic.
    Inwestowac w zamykanie interesu? (czy tez ograniczanie). Absurd.
    Wszelkie firmy (komercyjne) w jakich pracowalem miewaly rozne kryzysy.
    Zawsze w ciezkich czasach zwalnialo sie osoby zbedne, ograniczalo dochody
    neutralnym i zwiekszalo osobom kluczowym.
    Nie lecialo sie do rzadu po doplaty.

    Inwestycja ma sluzyc rozwojowi, a gornictwo powinno sie nieco zwinac.
    Zwijanie jest duzo prostsze i znacznie mniej kosztowne niz rozwijanie.
    Kopalnie na kiepskich zlozach, drogie trzeb zatrzymac - smutne, ale
    prawdziwe. Nie czkeac, az sie same zatrzymaja.

    > kilofami. A jak zamierza się unowocześnić kopalnie bez wykwalifikowanych
    > specjalistów - o takim cudzie nie słyszałem.
    placac tym jak sam pisze w sumie zbednym ludziom?
    a moze inwestujac w AGH, w ciekawe granty naukowe na pomysly na gornictwo itd?

    > Opowieści o imporcie, jakieś innych źródłach energi to basnie. Zawsze taniej
    > jest mieć węgiel na miejscu, zaś inne źródła energi to fajna zabawa, ale
    > kosztowna.
    nie zawsze taniej.
    ale u nas na pewno mozna taniej.
    ale nie w warunkach socjalizmu relanego w jakim wciaz tkwia kopalnie.

    > Twoim zdaniem ma nie dostawać tej renty, czy jak ? Sformułuj jakiś wniosek,
    > a nie biadolenie.
    tak, ktos nie placi skladek nie korzysta z ubezpieczenia.
    moze liczyc co najwyzej na jalmuzne.

    > Przecież pisałem wielokrotnie: z 400 tysięcy zatrudnionych zjechano do 150
    > tysięcy itp itd. W innych krajach podobne efekty osiągnięto dużo większymi
    > kosztami - inna sprawa, stac ich na to.
    wlasnie. STAC ICH a nas nie.

    > Sorrym, ale co to ma wspólnego z górnikami i hutnikami. Jak oskarżą cię w
    > sądzie o kradzież, to nikogo nie interesuje że inni też kradną.
    ma to tyle wspolnego, ze to MNIE okradaja, a ktos mowi, ze IM wolno.
    ja nie chce, zeby przedsiebiorcom umarzac dlugi.
    ja chce, zeby je egzekwowac od wszyskich na tych samych prawach.
    nie odwracaj kota ogonem. Bo to moje podatki zmiast isc na
    podwyzke dla pielegniarek (budzetowke ponad wszelka watpliwosci)
    ida na 13tki dla gornikow (ponoc nie budzetowke).
    Bo ja musze placic na WOSP, zeby szpital mial wyposazenie, bo kasa
    z podatkow zamiast isc na sluzbe zdrowia idzie na doplaty do kopalni.
    Nie starcza tych podatkow na wiecej etatow dla policji i dlatego
    nie czuje sie bezpiecznie w moim domu.
    nie starcza na roboty publiczne dla bezrobotnych, wiec mam na osiedlu
    brudno.

    > Nie znam chorób zawodowych informatyków. Takie dolegliwości dotyczą
    > wszystkich ludzi prowadzących siedzący tryb życia - więc zdecydowanej
    > większości.
    czyli praca gornika (bo to nie jest praca siedzaca) ma taki _pozytywny_
    efekt, ze nie dotyka ich TA choroba cywilizacyjna. Zawsze to cos.
    Za to maja pylice.

    > wszystkim co piszesz się zgadzam, nie zgadzam się tylko z wnioskiem, że
    > wsyzstkiemu są winne dotacje do górnictwa.
    nie wszystkiemu i nie tylko dotacje do gornictwa.
    konserwowanie socjalizmu realnego jest temu winne.
    bieda jest temu winna.
    40 lat komunizmu.
    gierkowski pomysl na lepsze hmm wczoraj na koszt dzisiaj
    pakt ribbentrop-molotow oraz jalta, poczdam, Roosevelt, Trumman i Churchill

    mnostwo rzeczy sie na to sklada, ale tu akurat mowimy o relikcie
    socjalizmu czyli polskim przemysle wydobywczym wegla kamiennego.
    KGHM jakos sie potrafil znalesc w nowych czasach...

    (socjalistyczna) kroplowka do gornictwa wysysa cala fure pieniedzy
    z moich podatkow na cos, czego nie popieram i nie podoba mi sie to.
    nie co do zasady. ale w naszej krajowej realizacji czyli N razy sztuka,
    az sie uda.

    pozdrawiam

    romekk