PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-06 15:19:50
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@r...pl napisał(a):

    > jesli nie wplacal nic do ZUSu (on czy jego kopalnia to bez znaczenia -
    > w koncu to JEGO skladki) to nie powinien dostac emerytury z ZUSu,
    > a jakas zapomoge (jalmuzne) od panstwa.

    Zaskoczyłeś mnie - to twoim zdaniem wszyscy górnicy mają nie dostawać
    emerytur, tylko zasiłki. Ja mam jeszcze lepszy pomysł - najlepiej zatopić
    taką kopalnię z załogą - kłopot z głowy.

    > W kazdym razie tak sie dzieje z milionami *przedsiebiorcow* (dawniej:
    > badylarzy), ktoryz mimo, ze costam wplacaja, to maja z tego na starosc
    mniej...

    Jeśli masz myśli badylarzy z PRL, to różnica jest taka, że pieniądze mieli,
    a nie płacili. Nie opowiadaj mi, że dopłacali do swoich interesów - chyba,
    że na tej zasadzie jak w znanym żydowskim dowcipie.

    > zlituj sie nad tymi wszystkimi, ktorzy placa!!!
    >
    > gwoli scislosci nie chodzi mi o odbieranie czegokolwiek gornikom,
    > ktorzy pracowali w czasach jak nikt nie placil na sowje indywidulane konta.
    > Ale ile juz lat temu zaczely sie reformy ZUSu? I ile lat mozna _realnie_
    > pracowac na dole?

    Nowy system emerytalny wprowadzono bodaj 4 lata temu. ZUS istnieje od zawsze
    odkąd pamiętam.