PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-06 18:23:27
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: r...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Na pewno z twojej emerytury ? Jesteś przekonany, że twoja emerytura zależy
    > od dotacji dla górników. Zlituj się.

    gornicy w duzej czesci trafiaj na renty - placi je ZUS.
    duzo choruja i miewaja wypadki - placi za to ZUS.
    ida w ramach kolejnyc hrestrukturyzacji na wczesniejsze emerutury - plazi za
    to ZUS.

    a kopalnie do ZUSu nie wplacaja nic.

    jak ZUS tak placi _za nic_ to w koncu zbankrutuje.
    i ja choc do niego place, to emerytuty nie dostane.

    jak nawet nie zbankrutuje, to czesc emerytury jaka dostane z ZUSu
    bedzie zalezec od aktualnej kondycji finansowej ZUSu.
    pewnie dostane mniej niz moglbym dostac, gdyby na gornicze wyplaty
    z ZUSu kopalnie cos do ZUsu czasem wplacaly.

    teraz juz rozumiesz?

    wszystko co piszesz o tym ze przeksztalcanie gornictwa pod panstwowym
    parasolem ma jakies tam przyczyny (sensowne - nie przecze!) to prawda.
    Tylko jest jedno ale. To nie jest pierwsza restrukturyzacja, ktora
    ma sie zakonczyc ,,radykalna poprawa sytuacji''. Raz, drugi moglem
    wierzyc w to, ze to ma sens. Gruba krecha, zapominamy o dlugach
    i zaczynamy nowe, komercyjne zycie. Piekny farmazon. Tylko nikt
    go nie realizuje. Koszty osiaganych cwiercefektow sa
    _dla mine_ za duze. Kazde oddluzenie ma byc tym ostatnim. I co?
    I po 3 latach (gora) dlugi narastaja, problem wybucha, ktos zaczyna
    sprawdzac ZUS i sciagalnosc skladki, afera!
    pojawia sie kolejna restrukturyzajca.
    Powiedz mi jak w takiej sytuacji zarzad kopalni ma podejmowac
    radyklane (niepopularne!) kroki, po co zadzierac ze zwiazkami?
    Lepiej prezesowi brac 25000 w lapke co miesiac, nie unowoczesniac,
    nie zwlaniac, nie obnizac pensji, powoli wysylac na wczesniejsze emerytury
    tych, co sie kwalifikuja (na MOJ koszt), olewac ZUSy i podatki, a jak
    rzad chce dokrecic srobe, to poslac zwiazkowcow do stolicy po kolejne
    restrukturyzacje i oddluzenie. Nie zastanawia Cie dlaczwego gornicy
    jak maja cos przeciwko, to prawei zawsze przeciwko rzadowi a nie zarzadowi?

    250,000 ludzi odeszlo z gornictwa przez kilkanascie lat - duzo czy malo?
    1. czesc pracuje w firmach, ktore nie sa kopalniami i nadal pracuje na dole,
    czesc pracuje w firmach wydzielonych z kopalni i nadal robi to samo
    - takie kreatywne zarzadzanie personelem...
    2. kilkanascie lat to nie wiele krocej niz _relanie_ mozna na dole pracowac,
    czyli po prostu kadry sie w sposob naturalny wykruszaja...
    nikogo z branzy nie obchodzi unowoczesnianie. po co? skoro tak da sie trwac.

    za 2-3 ,,restrukturyzacje'' (za 10 lat) w sposob naturalny
    z gornictwa wykruszy sie jeszcze 50,000 ludzi - pojda na renty, wczesniejsze
    emerytury, czesc po prostu odejdzie na wlasne zyczenie.
    To nie sa restrukturyzacje, to pompoweanie kasy zeby siedzieli cicho
    i powoli sie wykruszali.
    I kto za to placi?
    Pan za to placi, ta pani za to placi, spoleczenstwo za to placi.

    pozdrawiam

    romekk