PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Wed, 6 Aug 2003 15:13:12 +0000 (UTC)

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ogladales "Dzien Swira" To masz cytat: ".. nie pierd... synu.."
    > Piszesz jak potluczony, wegiel mozna kupic w wielu miejscach na swiecie.
    > Jest wiele gospodarek, ktore nie maja skad wydobyc wegla a jednak swieca u
    > nich swiatla (a nie maja elektrowni wiatrowych, atomowych etc). Bredzisz w
    > tym watku tak jak bys byl jednym z kolesi przy zlobie i bronisz ich
    > zaciekle, az glupio :( Dochodze do wniosku, ze nie martwisz sie o swoja
    > emeryturke, bo masz juz zaklepane odpowiednio wysokie swiadczenia i Cie to
    > "bimba" ??

    Pomyśl logicznie: w Polsce energia produkowana jest prawie w całości z
    węgla. Mamy ogromne, udokumentowanie zasoby węgla, kopalnie, górników,
    ogromne know-how w tym zakresie.

    A ty uważasz, że trzeba zamknąć kopalnie i oprzeć się na imporcie.

    Tym bardziej, że zapotrzebowanie na węgiel w świecie rośnie - przypuszcza
    się, że ciągu najbliższych 20 lat wzrośnie około 20 %.

    Nie sądzisz, że to jakaś totalna bzdura (mam na myśli import0 ?

    Może jednak prościej podejść do tematu ekonomicznie i racjonalnie.
    Zmniejszyć produkcję - w tej chwili jest około 115 milionów ton, optymalnie
    jets rzędu 80-100 milionów, ograniczyć zatrudnie - czy lepiej uracjonalnić
    zatrudnienie. W tej chwili w górnictwie jest nadpodaż robotników w
    wykształceniem podstawowym, a rozpaczliwie brakuje wykwalifikowanych
    inżynierów. Ograniczyć koszty wydobycia i unowocześnić kopalnie - często
    metody zarządzania nie zmieniły się od casów Gierka.

    Przecież w Polsce produkcja energi jest oparta na węglu i wcale nie jest to
    takie złe, bo energia z węgla jest tania. Zawsze taniej będzie wykorzystywać
    węgiel na miejscu, niż sprowadzać z Australii. Mówiąc szczerze, to mam
    wrażenie, ze produkcja węgla to w Polsce niezły interes, jakbym miał kasę,
    to bym nawet w to wszedł.

    Zgodzis się ze mną ?

    Wybacz, że nie będę komentował pozostałych uwag.