PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Wed, 6 Aug 2003 15:44:19 +0200

    leszek wrote:

    > Oczywiście że można zredukować. Tylko koszt zamknięcie jednej kopalni
    > to minimum 100 mln złotych - z kieszenie podatnika.
    Ale to kasa wydana jednorazowo i koniec doplat a nie co kilka lat po
    kilkadziesiat milionow w kazda kopalnie i stoi sie w miejscu, albo zapada
    jeszcze nizej

    > Potem musisz
    > płacić zasiłek sla bezrobotnych - razem z ZUSem - też z kieszeni
    > podatnika. W górnictwie pracuje 150 tysięcy ludzi - jak zamkniesz
    > kopalnie, to musisz coś im płacić.
    Chyba oszalales do konca ! Dlaczego MUSISZ im placic ? Straciles jedna prace
    idziesz szukasz innej To jest juz norma naszych czasow. Nie ma pracy dla
    gornika, to moze jest potrzeba posprzatac Katowice, postrozowac na parkingu
    etc Kto powiedzial, ze ludzie zwolnieni z jednej pracy (nie koniecznie
    gornicy) nie moga podjac innej pracy -przebranzowic sie ? To jest
    koniecznosc jak chcesz miec co wlozyc do gara i miec do wciagnac na grzbiet.

    > Jeśli uwzględnisz rodziny (często
    > górnik to jedyna osoba pracująca w rodzinie), cały kawałek przemysły
    > żyjący z górnictwa to możesz to liczbę sobie pomnożyć. Jak skończą
    > się zasiłki, to będziesz musiał zatrudnic kilkanaście tysięcy
    > policjantów żeby pilnowali porządku - wiesz kilkaset tysięcy głodnych
    > i zdesperowanych ludzi na niewielkim obszarze - to sam rozumiesz. I
    > to wszystko z kieszeni podatnika.
    Pisalem wyzej Panstwo nie ma obowiazku zaoferowania pracy ! Czlowiek ma
    prawo do pracy a zycie go do tego zmusi, albo czlowiek zginie.

    > Do kopalń dopłaca się około 10 mld
    > złotych rocznie, ale wpłacają do budżetu z tytułu podatków około 12
    > milardów.
    <LOL> to dlaczego spieramy sie o jakies umorzenia skoro kopalnie sa
    rentowne ? Moze EOT ???
    Gdyby tak bylo to nie powstalby ten watek. Prosiles o zaprzestanie z
    propaganda a sam to robisz Przyznajesz, ze panstwo doplaca do gornictwa a
    tutaj smarujesz liczby, ktore swiadcza o tym , ze kopanie przynosza ZYSK ?
    Okresl sie prosze.
    10mld rocznie doplat pozwoli wg wczesniejszej twojej tezy na zakniecie 100
    kopaln tak czy nie ? (10mld pln/ 100mln na zamkniecie jednej kopalni = 100)
    Czyli rocznie zamykamy 100 kopaln i za 10 lat po oplaceniu nawet przez jakis
    czas socjala z mojej (i innych Polakow) kieszeni mamy problem gornikow z
    glowy.
    Lesiu podaj to pod rozwage kolegom przy zlobie ! Zrobcie to i wreszcie w PL
    zacznie byc dobrze a Ty zostaniesz przyjacielem milionow pracujacych za/na
    darmo Polakow !!!

    Jesli zaszlosc ma dla Ciebie 2 lata to masz calkowita racje !

    > Patrz wyżej. Raczej wątpliwe oszczędności.
    Patrz wyzej OGROMNE oszczednosci

    > Poza tym na świecie zużycie węgla rośnie i będzie rosnąć.
    To trzeba to wydobywac z rentownych kopaln i sprzedawac w swiat - robic na
    weglu kase a nie strate !

    > Piszesz nielogicznie. Opłaca się kupować, gdy importowany jest tańszy
    > niż koszty wydobycia teraz. Czy jest tańszy - każdy pisze co innego.
    > Pewnie wyjdzie taniej dla elektrowni na wybrzeżu, dla elektrowni w
    > głebi kraju bardzo drogi jest transport.
    Kupujac ogromne ilosci (bo mln ton rocznie to ogromne ilosci) wegla
    znajdziesz wielu dostawcow pod sama elektrownie, nawet jesli beda musieli w
    tym celu wybudowac kawal prywatnego "asfaltu", bo ktos w normalnym kraju
    (tak Lesiu sa takie) umie liczyc i to chetnie zrobi.

    > Bardzo możliwe, że jest
    > rozsądne jakąś część węgla importować - nawet producenci tak robią.
    > Ale w całości opierać się na imporcie mając ogromne własne złoża i
    > gospodarkę prawie w całości oparta na energii z węgla - ekonomiczny
    > absurd.
    Pewnie !!! mniejszym absurdem jest wydobyc wegiel wart 30PLN kosztem 100PLN
    ! To jest ekonomicznie uzasadnione i jak najbardziej logiczne.

    > Co to znaczy opłaciło się. Kosztowało gigantyczne pieniądze. Poza tym
    > WB w dalszym ciągu wydobywa węgiel.
    Ale kopalnie sa rentowne, a angole do nich juz od dawna nie dolozyli ani
    funta! I o tym piszemy od kilku dni

    > E tam...
    BTW. Panowie moze maly quiz ?
    KIM JEST LESIU ?
    - obecny aparat rzadzacy
    - czlowiek z zamierzchlych czasow, majacy przed soba Trybune Ludu z 1979 ?
    - czlonek Samoobrony
    - "pokrzywdzony" gornik
    - czlonek w pelnym tego slowa znaczeniu Zwiazku "S"
    - czlowiek w kaftaniku z zadlugimi rekawkami ?
    - BETON ?????

    Sorry, wylaczam sie z tego watku ze wzgledu na Lesia

    Maniek
    GG: 2220373