PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re:Informatycy

  • 31. Data: 2002-08-26 18:21:51
    Temat: Re: Informatycy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Daniel Podlejski pisująca spod adresu
    <u...@u...eu.org> napisała:

    > Xena napisał(a):
    > [...]
    >
    > IMHO to nie masz pojęcia o pracy admina, a tylko wyładowujesz jakiś
    > frustracje.

    Mam pojęcie. Frustracji nie zwykłam była wyładowywać akurat na tej
    grupie ;-)
    Cóż w pracy admina jest takiego, czego nie można nauczyć?
    Zresztą pisał mgr historii, który nie ukończył informatyki, że jest
    adminem.
    Teraz to chyba Ty wyładowujesz frustracje ;-)

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 32. Data: 2002-08-26 18:22:11
    Temat: Re: Anegdotka
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako jerzu pisująca spod adresu

    Siakieś wnioski?

  • 33. Data: 2002-08-26 18:22:40
    Temat: Re: Re:Informatycy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Przemysław Maciuszko pisująca spod

    IMHO nie.
    To już zresztą pisałam wcześniej.

  • 34. Data: 2002-08-26 19:09:26
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

    [...]
> [...]
    >zatrudniaja najlepszych tylko):
    >" siedzi Polak oglada monitorki, gfdgfbvhxcj awaria. Nie ma paniki wlacza
    >uklad awaryjny i wszystko pracuje dalej. Nastepnie dochodzi ktory element
    >sie zepsul , wyjmuje plytke, wyszukuje element na plytce, dzwoni do firmy
    >ktora przywozi uszkodzony element, lutuje go, wklada element, odpala i
    >wszystko gra. 2 osoby mniej sa potrzebne w tym lancuchu. Polak zarabia i tak
    >tyle samo co zarobil ten holender etc etc."
    >Wnioski zostawiam kazdemu do przemyslenia we wlasnym zakresie.

    Rozumiem ze jestes za sytuacja jak w ktorejs bajce asterixa
    jak miali zalatwic jakis tam formularz i przebijali sie przez 100 niezbyt
    potrzebnych urzedasow...

  • 35. Data: 2002-08-26 22:15:32
    Od: "Pawlik" <f...@p...onet.pl>

    > Rozumiem ze jestes za sytuacja jak w ktorejs bajce asterixa
    > jak miali zalatwic jakis tam formularz i przebijali sie przez 100 niezbyt
    > potrzebnych urzedasow...
    Witam.
    Ja troszke inaczej na to patrze. U nas w kraju z powodu takiej a nie innej
    sytuacji gospodarczej szuka sie mozliwosci ciecia kosztow. Nie jest to
    realizowane czesto przez szukanie miejsc/mozliwosci oszczedania lub
    pozyskiwania nowego klienta, lecz kosztem pracownika. Bo po co ma zatrudniac
    powiedzmy admina do sieci i zlecac budowe strony internetowej zewnetrznej
    firmie, jak moge kazac adminowi nauczyc sie robic strony, a jak mu to nie
    odpowiada to znajde sobie nowego admina, co zrobi to plus jeszcze za
    mneijsze pieniadze, bo wiem ze kila jest na rynku pracy i moge to
    wykorzystac. Wiadomo ze panstwo nie ulatwia zadania przedsiebiorcom, ale nie
    mozna usprawiedliwiac na przyklad tego ze firma z racji chm.. sezonowego
    popytu na produkt :( np firma komputerowa w listopadzie pod przykrywka
    szukania pracownikow serwisu bierze 3 ludzi do pracy ( autopsja ) oczywiscie
    na poczatek ( okres probny ) daje minimalne pieniazki. Przychodzi grudzien z
    racji duzej ilosci pracy nadgodziny ( naturalnie powiedziane ze platne bo i
    jak ). Mijaja 3 miesiace, nikt nie pozostal w serwisie, bo niby nikt nie
    podpasowal, za grudzien nie ma nic ekstra ( a pracowalismy jak woly po 12
    godzin dziennie )). Nadmienie tylko ze bylo to 5 lat temu, wiec za czasow
    100 razy lepszej koniunktory i lepszego popytu na prace. Moze zszedlem z
    tematu troche za bardzo, za co przepraszam. Juz nie bede sie zalil :).
    Zmierzalem ogolnie do tego, ze przez sytuacje na rynku pracy
    potencjalny/wlasciwy pracodawca/zleceniodawca moze wymuszac naprawde chore
    rzeczy za naprawde male pieniadze. Do tego zmierzalem i tak to rozumialem.
    Co z tego ze strona zrobiona przez admina bedzie nie efektowna i nie
    przyniesie zysku ewentualnego. Mam nadzieje ze taka osoba sie sparzy i za
    kilka a moze kilkanascie lat qpi cos co mu sie zwroci. Chm tyle przemyslen
    na dzis. Pozdrawiam i zycze kolorowych snow. Pawel

  • 36. Data: 2002-08-27 06:59:45
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message
    <cut>
    > Cóż w pracy admina jest takiego, czego nie można nauczyć?
    <cut>
    Ano nic takiego, bo wszystkiego mozna sie nauczyc. Pytanie tylko kto sie
    uczy (ja np wiem ze fizyki kwantowej mozna sie nauczyc, ale ja nie jestem
    wstanie, bo dupa ze mnie nie fizyk), i jak sie uczy (bo to co zakuwasz
    trzeba jeszcze zrozumiec, inaczej osoba taka przedstawia wartosc ksiazki
    ktora wykula). Trzeba miec predyspozycje, a jak nie to mamy adminow ktorzy w
    cv wiedza wszystko, ale tylko w teorii i to nie do konca (takoz lekarzy i co
    tam jeszcze wymyslisz). Posmakuj chleba admina w firmie gdzie jest jakas
    infrastruktura informatyczyna i wroc, to pogadamy.
    pozdro
    /p

  • 37. Data: 2002-08-27 09:09:46
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Xena napisał(a):
    [...]
    : >> na funkcję administratora można przyuczyć małpkę albo dowolną osobę,
    : >> która w życiu informatyki nie skończyła.
    : >
    : > IMHO to nie masz pojęcia o pracy admina, a tylko wyładowujesz jakiś
    : > frustracje.
    :
    : Mam pojęcie.

    Tak ? Ile lat pracowałaś jako admin i w jakich firmach ?

    : Cóż w pracy admina jest takiego, czego nie można nauczyć?

    Wiesz, jest spora różnica między "nie można nauczyć" a "nie każdy może się
    nauczyć". Adminowanie to nie tylko backupy i zakładanie użytkowników.
    Tu trzeba ogromnej wiedzy, doświadczenia, odporności na stresy,
    umiejętności szybkiego podejmowania włąściwych decyzji, nieszablonowego
    myślenia przy rozwiązywaniu problemów itp itd. Jeśli nie posiadasz tych cech,
    nigdy nie będziesz dobrym adminem. Co najwyżej wyrobnikiem od zakładania
    kont i zmieniania tasiemek w streamerze.

    : Zresztą pisał mgr historii, który nie ukończył informatyki, że jest
    : adminem.

    No i o czym niby to świadczy ? Do tego trzeba mieć predyspozycje, jak do
    wszystkiego innego. Może ten człowiek je ma, i jest dobrym adminem.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... On a dark desert highway Cool wind in my hair

  • 38. Data: 2002-08-27 09:38:16
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > Zresztą pisał mgr historii, który nie ukończył informatyki, że jest
    > adminem.

    No to ja powtórzę. A ja byłem adminem nie mając matury. I? Czy to w jakiś
    sposób wpływa na moją pracę admina?
    Ergo trollujesz.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 39. Data: 2002-08-27 11:47:14
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    > adminem.
    > Teraz to chyba Ty wyładowujesz frustracje ;-)

    Jak już kiedyś pisałem. Dobrego admina poznaje sie wtedy kiedy coś porządnie
    pierdolnie (sorry za wyrażnie, ale ono lepiej oddaje sytuacje niż
    "zepsuje"). Miałem m. in. sytuacje, że o mały włos nie zamknięto
    hipermarketu na 58 kas, oraz sytuacje, że wysyłki na Zachód (w sytemie just
    in time) wprost na taśmę produkcyjną były zagrożone (wiąże się z tym
    póżniejszy transport lotniczy za chore pieniądze, ale przede wszystkim
    zerwanie kontraktu i brak pracy dla 1000 osób; jest to autentycznie moje
    własne doświadczenie). Stoi wtedy nad toba kilka osób z prezesami na czele i
    Cię pogania. Zresztą tego stresu nie da się opisać. Zapewniam Cię, że jeden
    taki czarny dzień może postarzyć Cię o 2 lata. No tak, ale Ty masz pojęcie
    to co ja Ci tu będę...

  • 40. Data: 2002-08-27 14:11:18
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <u...@u...eu.org> napisała:

    > Xena napisał(a):
    > [...]
    >
    > Tak ? Ile lat pracowałaś jako admin i w jakich firmach ?

    [ciach]

    Proponuję zakończyc tą dyskusję, bo do nieczego nie porwadzi. Jeśli
    koniecznie chcecie mi udowodnić, że praca admina jest najtrudniejsza na
    świecie - to ok - przyznaję Wam rację. Pasuje? bo mnie ten wątek powoli
    nudzi...