PracaGrupypl.praca.dyskusjeIdealny pracodawca/pracownik - wzór › Re: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Idealny pracodawca/pracownik - wzór
    Date: 24 Jul 2003 18:03:23 -0700

    "Da:-\)Za" <d...@w...pl> writes:

    > Moim zdaniem masz chore podejscie do pracy - co zlego jest w urlopie ?

    nic, kazdy potrzebuje urlopu od czasu do czasu.
    tylko ze przedpiscy zdaje sie chodzilo o to, iz wsrod polskich
    pracownikow najemnych przewaza podejscie, ze "ja mam firme w dupie,
    urlop mi sie nalezy i nie obchodzi mnie co sie z firma wtedy stanie".

    zwykle tacy pracownicy - z drugiej strony - wymagaja jednak pd
    pracodawcow zrozumienia ich sytuacji materialno-domowej i pojscia na
    ugody a to jesli chodzi wlasnie o te ulopy a to jesli o aneks do umowy
    czy jej rozwiazanie etc. wymagaja podwyzek, szkolen i inych takich.

    > Pracownik powinien swoje obowiazki wynikajace z umowy o prace wykonywac
    > sumiennie

    nie wszystko sie daje opisac umowa. o to, kiedy urlop wziac, mozna sie
    dogadac.
    co ciekawe, jesli pracodawca w danym terminie odmowi urlopu - do czego
    ma przeciez pelne prawo okreslone kodeksem - to sypia sie na jego
    glowe kalumnie, przynajmniej na tej grupie.

    > ale od organizacji pracy dla niego jestes Ty. Jezeli Ty mu zle zorganizujesz
    > prace to nie miej pretensji o brak wynikow. Nie oczekuj, ze bedzie sie
    > przejmowal Twoja firma na rowni z Toba bo jego zarobki nie sa takie jak
    > twoje.

    ale nikt rozsadny nie oczekuje, aby pracownik przejmowal sie firma _na
    rowni_ z jej wlascicielem przeciez.

    chodzi tylko o to, zeby jemu tez chociaz troche ZALEZALO.

    kazdej zreszta rozsadnej osobie by zalezalo - w koncu lepiej pracowac
    w bogatej firmie a nie chylacej sie ku upadkowi, nie?

    tylko ze, jeszcze raz powtorze - pracownicy w wiekszosci wypadkow nie
    widza tej zaleznosci badz nie chca jej zobaczyc, bo oznaczaloby dla
    bardziej wytezona prace dla nich.

    PS: na szczescie nie wszyscy maja taka mentalnosc, i ci co mysla
    jednak inaczej i sie bardziej przejmuja na ogol sa rozchwytywanymi
    pracownikami.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net