PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....

  • 31. Data: 2002-10-21 11:11:03
    Temat: Re: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    news:aoou16

    > Chcesz przez to powiedzieć, że w Irlandii nie ma prawa pracy?

    Praktycznie biorąc nie. Jest szczątkowe, regulujące bardzo mały obszar.
    Dzięki temu bezrobocie spadło kilkakrotnie...

    --
    ___________ (R)

  • 32. Data: 2002-10-21 11:11:45
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    > Czy Ty czasem nie jesteś sympatykiem UPR-u ?
    > Nie odpowiadaj. Od razu cię przejrzałem :-)

    Nie do końca. Jestem zwolennikiem, aby to, co ja ustalam z pracodawcą
    było sprawą moja i pracodawcy.

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2002-10-21 11:12:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "SławekM" <m...@p...usun.onet.pl> wrote:

    > podpisze z Tobą umowy o pracę na jakichkolwiek warunkach, gdy NIC GO DO TEGO
    > NIE BĘDZIE ZMUSZAŁO. A potem ci nie wypłaci wynagrodzenia. Zwłaszcza w takim
    > kraju jak Polska.

    Jedno z drugim nie ma nic do rzeczy.

    Pracodawca podpisze tak, jak wynegocjujemy, czyli tak, żeby i jemu i
    mnie się opłacało.
    A co do egzekucji, to fakt, w Polsce nia ma sprawiedliwości - jest
    (nie)sprawiedliwość 'społeczna'.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2002-10-21 11:41:52
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Praktycznie biorąc nie. Jest szczątkowe, regulujące bardzo mały obszar.
    > Dzięki temu bezrobocie spadło kilkakrotnie...

    Jesteś w błędzie. Pracowałem 2 lata w Irlandii, wiem jak to wygląda.
    Bezrobocie spadło tam ze względu na wzrost gospodarczy, a ten wziął się z
    trafnych inwestycji, głównie w obszarze IT (zwłaszcza amerykańskich
    przedsiębiorstw) i sensownej polityki fiskalnej oraz dzięki dobremu wsparciu
    państwa dla drobnych przedsiębiorców.

    pzdr.
    SławekM

  • 35. Data: 2002-10-21 11:48:54
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Męczący to ty jesteś.
    > Już wiele razy było dyskutowane na tej liście.
    > Nie wiem czy to pojmiesz, ale codziennie w Polsce jest podpisywane setki
    umów o pracę.
    > Możesz nam wytłumaczyć co takiego niepojętego każe tym okropnym
    pracodawcom jednak podpisywać te
    > umowy.
    > Przecież zgodnie z twoja logiką wcale nie muszą tego robić?

    Błędnie interpretujesz. Wcale nie napisałem że nie muszą tego robić, tylko
    że nie robiliby tego, gdyby nie musieli. To duża, i zarazem subtelna różnica
    :-)

    Poza tym jest wielu takich, co zwlekają z podpisaniem umowy, mataczą i
    przeciągają, a potem... "do widzenia" mówią swojemu pracownikowi nie
    zapłaciwszy mu ani grosza za wykonaną pracę. Teraz masz przynajmniej
    możliwość dochodzenia swoich praw. Gdyby świat wyglądał tak jak w wizjach A.
    Płaszczycy, to mógłbyś mu co najwyżej skoczyć. I zapewniam cię, że takich
    byłoby znacznie więcej, gdyby nie sankcje grożące za niepodpisanie umowy o
    pracę.

    pzdr.
    SławekM

    pzdr.
    SławekM

  • 36. Data: 2002-10-23 20:48:00
    Od: Marcin Lisiecki <m...@p...fm>

    In article <aoov9u$5ke$1@news.tpi.pl>, t...@l...com.pl says...

    > Punkt widzenia zalezyu od punktu siedzenia. Pracodawca ma inne
    > priorytety niż pracownik.
    > Tatiana

    Chyba jednak obojgu zalezy na rozwoju firmy? Jesli firma rozwija sie,
    przynosi zyski i pracownik ma w tym udzial, to moze isc porozmawiac na
    temat swojej podwyzki. A jesli firma kiepsko radzi sobie na rynku i
    dochod, ktory generuje nie jest duzy, to pracownik wynagrodzenie
    pracownika tez bedzie na niskim poziomie.

    ::Pozdrawiam
    ::ml

  • 37. Data: 2002-10-23 21:43:27
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Marcin Lisiecki zamieszkała pod adresem

    Żartujesz prawda?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 38. Data: 2002-10-25 14:38:45
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > Żartujesz prawda?

    Niby czemu? Toż to najlepsza gwarancja dla firmy - jeśli pracownik ma
    udział w zyskach, to albo dobrze pracuje i ma zyski, albo jest idiotą.
    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2002-10-25 18:34:05
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Adam Płaszczyca zamieszkała pod adresem
    <_...@i...pl> napisała:

    > Niby czemu? Toż to najlepsza gwarancja dla firmy - jeśli pracownik ma
    > udział w zyskach, to albo dobrze pracuje i ma zyski, albo jest idiotą.

    W teorii oczywiście. A w praktyce często widze sytuacje takie, że
    pracownik przynosi firmie bardzo duże zyski a jest absolutnie
    nieproporcjonalnie opłacany...

  • 40. Data: 2002-10-27 00:01:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > W teorii oczywiście. A w praktyce często widze sytuacje takie, że
    > pracownik przynosi firmie bardzo duże zyski a jest absolutnie
    > nieproporcjonalnie opłacany...

    Jeśli pracownik może być zastąpiony, a firma nie (przynajmniej zdaniem
    pracownika), to cóż, tańczy tak, jak mu zagrają.

    --