PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legalne Oprogramowanie!!!!

  • 1. Data: 2002-10-17 10:53:03
    Temat: Legalne Oprogramowanie!!!!
    Od: "AcidBurnt" <m...@w...pl>

    Potrzebuej zakupic leganle oprogramowanie z licencjami:
    Adobe PhotoShop 6.01 CE
    Windos 98 lub wyzszy
    Office XP

    moze byc uzuwane

    czy ktos moze mi podac ewentualna cene takiego oprogramowanie i moze miejsce
    gdzie to mzona dostac???

    pozdro AcidBurnt

  • 2. Data: 2002-10-17 12:01:26
    Temat: Re: Legalne Oprogramowanie!!!!
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AcidBurnt" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuej zakupic leganle oprogramowanie z licencjami:
    > Adobe PhotoShop 6.01 CE
    > Windos 98 lub wyzszy
    > Office XP
    >
    > moze byc uzuwane

    Z tego co wiem można raz odsprzedać oprogramowanie, ale drugi raz już nie

    > czy ktos moze mi podac ewentualna cene takiego oprogramowanie i moze
    miejsce
    > gdzie to mzona dostac???

    A tego to nie wiem

  • 3. Data: 2002-10-17 14:55:44
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > czy ktos moze mi podac ewentualna cene takiego oprogramowanie i moze miejsce
    > gdzie to mzona dostac???

    www.allegro.pl
    ale nie ludz sie, ze (poza wyjatkowymi, ale i drogimi okazjami)
    kupisz tam program o ktorym bedziesz mogl smialo powiedziec legalny.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 4. Data: 2002-10-17 21:50:24
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Thu, 17 Oct 2002 12:53:03 +0200, "AcidBurnt" <m...@w...pl> wrote:

    >czy ktos moze mi podac ewentualna cene takiego oprogramowanie i moze miejsce
    >gdzie to mzona dostac???

    www.promise.com.pl

    marecki

  • 5. Data: 2002-10-18 07:38:37
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Z tego co wiem można raz odsprzedać oprogramowanie, ale drugi raz już nie

    A to niby czemu? Jeżeli coś kupiłem legalnie, to zawsze mogę sprzedać. Czy
    jak kupiłeś używany telewizor czy samochód, to nie możesz go później nikomu
    sprzedać? Oprogramowanie to taki sam towar jak taki telewizor czy samochód.
    Nikt ci tego prawa nie odmówi. Nawet umowy licencyjne. Zwłaszcza, że
    większość z nich pisana jest po angielsku (dystrybutorzy nie zadają sobie
    nawet trudu ich przetłumaczenia), a każda umowa pod rygorem nieważności musi
    być zawarta w języku polskim i nie być w sprzeczności z obowiązującą
    wykładnią prawa. Na przykład wywieszenie w sklepie kartki z napisem "zwrotów
    nie przyjmujemy" nie zwalnia sprzedawcy z przyjmowania zwrotów, gdyż taki
    obowiązek nakłada na niego prawo handlowe/kodeks cywilny.

    Chyba że pisząc "raz odsprzedać oprogramowanie, ale drugi raz już nie"
    miałeś na myśli kopię tego oprogramowania, ale to już jest piractwo.
    Oryginalne nośniki wraz z np. świadectwem oryginalności czy licencją zawsze
    możesz sprzedać (z tym że nie możesz zostawiać sobie wtedy kopii tego
    oprogramowania).

    pzdr.
    SławekM

  • 6. Data: 2002-10-18 10:27:21
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nikomu
    > sprzedać? Oprogramowanie to taki sam towar jak taki telewizor czy

    ciach

    Rozumiem doskonale, ale tak gdzieś czytałem i to zdaje się porady prawnika.
    Głowy nie dam sobie uciąć, że tak jest, ale chyba mam rację. Można to
    jeszcze wrzucić na pl.soc.prawo

  • 7. Data: 2002-10-18 10:57:37
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Rozumiem doskonale, ale tak gdzieś czytałem i to zdaje się porady
    prawnika.
    > Głowy nie dam sobie uciąć, że tak jest, ale chyba mam rację. Można to
    > jeszcze wrzucić na pl.soc.prawo

    To chyba był jakiś niedouczony prawnik. Żadne prawo nie zabroni mi dowolnie
    dysponować swoim majątkiem, a nie zaprzeczysz, że program (jako produkt) za
    który zapłaciłem majątkiem takim jest.

    pzdr.
    SławekM

  • 8. Data: 2002-10-18 16:00:40
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    dowolnie
    > dysponować swoim majątkiem, a nie zaprzeczysz, że program (jako produkt)

    oj chyba nie. Jest sporo softu z adnotacja "not for resale" - szczegolnie
    dodawanego do sprzetu. Podobnie ma sie to handlem wierzytelnosciami - nie
    mozna jej sprzedac bez zgodny dluznika ( o ile sobie to zastrzegnie).
    Pomijam tu soft dodawany do gazet z adnotacja ze nie moze byc sprzedawany
    osobno.

    --
    l...@s...pl

  • 9. Data: 2002-10-18 21:45:08
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> writes:

    > To chyba był jakiś niedouczony prawnik. Żadne prawo nie zabroni mi dowolnie
    > dysponować swoim majątkiem, a nie zaprzeczysz, że program (jako produkt) za
    > który zapłaciłem majątkiem takim jest.

    powiadasz, ze zadne? to zrob eksperyment.
    kup kasete DVD na przyklad (kupujesz - placisz - staje sie twoim
    majatkiem, w mysl twojego myslenia) i skopiuj jej zawartosc na inna
    kasete a nastepnie sprzedaj.
    popros kogos, niech doniesie na policje i zobaczymy, jak to mozesz
    dowolnie sobie dysponowac :)

    podobnie jest z oprogramowaniem.
    nie ma znaczenia ze zaplaciles, bo jesli zainstalowales i
    potwierdziles, ze zgadzasz sie na warunki licencji, to w mysl prawa
    jesli je zlamiesz podlegasz karze.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 10. Data: 2002-10-19 05:58:14
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> [...]

    > nie ma znaczenia ze zaplaciles, bo jesli zainstalowales i
    > potwierdziles, ze zgadzasz sie na warunki licencji, to w mysl prawa

    Ludzie, przeczytajcie to co on pisal zanim zaczniecie sie wymadrzac.
    Przeciez pisal, ze sprzedaje to co kupil, a nie kopie. Zainstalowane u
    siebie kopie kasuje. Takie dzialanie jest dopuszczalne poprzez wielu
    licencjodawcow a nawet jesli nie to przez zdrowy rozsadek, tak jak pisal:
    kupilem cos (tu: prawo do uzywania programu) to moge tym czyms dysponowac,
    rowniez sprzedawac. Sprzedajac, sam to prawo trace, to tez wynikalo z jego
    wypowiedzi.