PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skandynawia - czy warto jechac...

  • 1. Data: 2002-10-17 05:11:41
    Temat: Skandynawia - czy warto jechac...
    Od: s...@p...onet.pl

    witam,
    obserwujac to co sie dzieje w naszym wspanialym kraju, tak sie zastanawiam czy
    by nie wyemigrowac na polnoc do szwecji lub norwegii. ruch "za chlebem" z
    tamtym kierunku nie jest zbyt duzy, wiec konkurencja nie odstrasza, nie wiem
    jednak czy sa jakiekolwiek szanse aby wyjechac tam legalnie. pracowal ktos,
    pracuje a moze ma zamiar w niedlugim czasie tam wyjechac? moze wiec jak
    przedstawiaja sie zarobiki (branza elektroniczno-telekomunikacyjna), jak sie
    zyje w krajach skandynawskich... bede wdzieczny za wszelkie opinie
    s.

  • 2. Data: 2002-10-17 13:17:21
    Temat: Re: Skandynawia - czy warto jechac...
    Od: "Muzzy" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    sie
    > zyje w krajach skandynawskich... bede wdzieczny za wszelkie opinie
    Zyje sie rewelacyjnie jezeli Cie na rewelacyjne zycie stac...jak w
    wiekszosci krajow. Mentalnosc narodow skandynawskich jest inna od naszej
    dzieki czemu troche lepsze sa stosunki w firmach i wygodniej sie pracyje.
    Szwecja np( bo tam bylem) jest bardzo dobrym krajem do mieszkania niestety
    nie jest to kraj dajacy jakies wielkie mozliwosci rozwoju. Sa tam dosc
    wysokie koszty zycia. Jest to taki w ktorym najlepiej byloby dostacpieniadze
    za prace i przywiezc je do polski :)
    Muzzy

  • 3. Data: 2002-10-17 16:26:55
    Od: "c2h5oh" <c...@g...pl>

    "Muzzy" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > nie jest to kraj dajacy jakies wielkie mozliwosci rozwoju. Sa tam dosc
    > wysokie koszty zycia. Jest to taki w ktorym najlepiej byloby

    Chciałoby Ci się rozwinąć tą wypowiedź? Mnie samemu chodzi od jakiegoś czasu
    po głowie myśl, żeby się tam wybrać, chętnie poczytam jakieś raporty z pola
    walki :)

    pozdr.
    c2h5oh

  • 4. Data: 2002-10-17 21:38:19
    Od: "Katia" <m...@g...pl>

    Główny bohater (w tej roli <s...@p...onet.pl>)
    rzekł:3...@n...onet.pl...
> [...]
    jak sie
    > zyje w krajach skandynawskich... bede wdzieczny za wszelkie opinie

    znajoma byla w zeszlym roku na Spitsbergenie, pol roku, ale pracowala
    tylko miesiac - w hotelu jako pokojowka, legalnie. starczylo jej na
    dalsze 5 mies - postudiowala sobie 1 semestr (mieszkala w akademiku).
    W tym roku ta sama dziewczyna byla w Norwegii i pomagala w pracach na
    jakiejs farmie ekologicznej - nie byla to forma pracy, a raczej
    "przyuczenia" do prowadzenia ekologicznego gospodarstwa - w zamian
    nocleg i wyzywienie, + kieszonkowe, ktore w przeliczeniu wynosilo ok.
    1500 zl/mies. Pracy bylo na 3-4 godz. dziennie.
    Z jej relacji wynika, ze najkorzystniej jest pojechac na miejsce, i
    zglosic sie do tamtejszego urzedu pracy - mozna dostac oferty, sa to
    glownie pomoc na farmach, malowanie domow i t. p. prote prace
    fizyczne. Jezeli pracodawca wyrazi chec zatrudnienia cie, dostajesz od
    reki zezwolenie na prace [pieczatka w paszporcie]. Placa - np. za
    zbieranie ziemniakow - ok. 50zl/godzina. Najbardziej oczywiscie oplaca
    sie pojechac na jakis okres i pooszczedzac, a po powrocie do kraju
    kupic np. samochod albo mieszkanie. Jak jest z praca stala, nie wiem.

    --
    Katia
    http://lwow.host.sk

  • 5. Data: 2002-10-18 09:02:32
    Od: t...@p...onet.pl

    > Chciałoby Ci się rozwinąć tą wypowiedź? Mnie samemu chodzi od jakiegoś czasu
    > po głowie myśl, żeby się tam wybrać, chętnie poczytam jakieś raporty z pola
    > walki :)

    http://emigracja.pl/szwecja/praca.htm

    pozdrowienia
    homso

  • 6. Data: 2002-10-20 20:55:29
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    kraju
    >kupic np. samochod albo mieszkanie. Jak jest z praca stala, nie

    czy dotyczy to tylko prac tymczasowych, czy rowniez stalych, np.
    dla informatykow?

  • 7. Data: 2002-10-24 12:01:41
    Od: m...@p...onet.pl

    Czytajac te wypowiedzi dochodze do wniosku, ze oplaca sie jechac,
    ale tylko na kilka miesiecy np do zbierania ziemniakow.
    CZy nikt nie wiem jak sie ksztaltuje sytuacja dla informatykow wszelkiej masci?
    Czy angielski wystarczy,czy trzeba znac szwedzki?
    pzdr