PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to za umowa o pracę?

  • 11. Data: 2003-08-28 21:46:19
    Temat: Re: Co to za umowa o pracę? [OT]
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Makaron" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bij2pj$kgg$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam pytanie nt. umowy o pracę. A mianowicie w miejscu na umowie pt. "czas
    > trwania umowy" wpisane mam: "na czas wykonywania określonej pracy".
    Pytanie:
    > co to za umowa, jaki mam okres wypowiedzenia, jakie mam prawa i obowiązki.
    > Pracodawca twierdzi, że umowa jest dobrze sporządzona i nie chce jej
    > sprecyzować. Jest to praca biurowa. Będę bardzo wdzięczny za wszelką
    pomoc.
    > Pzdr.

    Fajna ta umowa.
    Taka "ogolnowojskowa".
    "Bedziecie szeregowy kopac row od tego drzewa do kolacji"

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 12. Data: 2003-08-29 15:38:14
    Od: "Wojciech Makaron" <m...@N...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Fajna ta umowa.
    > Taka "ogolnowojskowa".
    > "Bedziecie szeregowy kopac row od tego drzewa do kolacji"

    Bardzo fajna - pisał ją człowiek, który teoretycznie na prawie znać się
    powienien b. dobrze. Z tego co wiem (mogę się mylić), to w tej chwili
    pracodawca może mnie zwolnić w każdej chwili (skończyłeś już
    wykonywać "określoną" pracę) a ja nie mogę się zwolnić (art. 32 KP par.
    1: "Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę zawartą na:
    1. okres próbny, 2. (skreślony), 3. czas nie określony" - nie ma nic o umowie
    na czas wyk. określonej pracy), chyba że za porozumieniem stron (raczej nie
    wchodzi w rachubę jeśli pracodawca nie będzie chciał mnie zwolnić). Jeśli
    pracodawca nie będzie chciał mnie zwolnić a ja będę chciał odejść, to co mam
    zrobić? (czuję się jakbym wstąpił do mafii, skąd nie ma wyjścia).

  • 13. Data: 2003-08-29 15:38:21
    Od: "Wojciech Makaron" <m...@g...pl>

  • 14. Data: 2003-08-29 16:42:09
    Temat: Re: Re: Co to za umowa o pracę? [OT]
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 29 Aug 2003 15:38:14 +0000, Wojciech Makaron wrote:

    > powienien b. dobrze. Z tego co wiem (mogę się mylić), to w tej chwili
    > pracodawca może mnie zwolnić w każdej chwili (skończyłeś już
    > wykonywać "określoną" pracę) a ja nie mogę się zwolnić (art. 32 KP par.

    A dlaczego nie możesz? Masz wpisane w umowie konkretnie co to za praca? Jeśli
    nie to mozesz powiedzieć że to było np. wrzucenie dokumentu nr....
    do niszczaraki i już to wykonałeś :)
    A jak pracodawca stwierdzi że było inaczej to będzie musiał to udowodnić.

    Rygel

  • 15. Data: 2003-08-29 20:20:43
    Temat: Re: Co to za umowa o pracę?
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok1@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy , ze umowa o prace nie moze byc umowa na czas
    > okreslony ? :D

    1. Jeżeli coś jest ALBO czerwone ALBO białe, to nie znaczy że NIE jest ANI
    czerwone, ANI białe.

    2. Należy precyzyjnie określić czas trwania umowy. Ko-desk nie mówi czy jest
    to w gestii pracodawcy czy pracownika. Jednak umowę do podpisu poddaje
    pracodawca, więc NIE jest określone że jest on do tego zobowiązany.

    2,5. Mało kto wie, że np. w UMOWIE ZLECENIU - nie jest się zobowiązanym do
    pracowania w danym miejscu i w danych godzinach. Można przyjść o godz. 10 i
    pracować 6 godzin. Pracodawca w UM. CYW-PR. nie jest w stanie narzucić stylu
    pracy. Może się jedynie umówić słownie z pracownikiem że moze robić od godz.
    tej do tej, i ewentualnie to weryfikować. W um. o dzieło - miejsce i czas
    wykonywania pracy nie jest narzucony, jeśli nie stanowi on przedmiotu umowy.

    3. Przepis przeczytałem i uważam że macie rację, więc może się więcej nie
    będę odzywał.

    Th+
    Kargul podejdź no do płota jak i ja podchodzę.

  • 16. Data: 2003-08-29 20:23:32
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > Fajna ta umowa.
    > Taka "ogolnowojskowa".
    > "Bedziecie szeregowy kopac row od tego drzewa do kolacji"

    A to już w znaczeniu czasoprzestrzennym. :))

    Th+
    ...z drugiego filmu wypieprzyli mnie przez sraczkę kierownika zdjęć.
    C. Pazura alias Adaś Miauczyński.

  • 17. Data: 2003-08-30 12:02:57
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Wojciech Makaron napisał:

> [...]
    > pracodawca nie będzie chciał mnie zwolnić a ja będę chciał odejść, to co mam
    > zrobić? (czuję się jakbym wstąpił do mafii, skąd nie ma wyjścia).

    Art. 25.
    § 1. Umowę o pracę zawiera się na [...] czas wykonania określonej pracy.
    ^^^^^^^^^^

    Zauważ, że KP wyraźnie określa, że umowa na czas wykonywania pracy musi
    zawierać określenie tej pracy. Od tego musisz zacząć, bo jak chyba już
    tu sugerowano, inaczej jest to umowa na czas nieokreslony z kodeksowymi
    okresami wypowiedzenia. Proponuję poradzić się prawnika w PIP'ie, bo
    prawdopodobnie SN rozstrzygał spory wynikające z niesprecyzowania pracy
    w umowie i istnieją interpretacje [nie wiążące!!!, ale to już inna
    kwestia] takich sytuacji. Oczywiście pracodawcy nie musisz uwiadamiać o
    swoich odkryciach względem tej umowy - zawsze lepiej mieć coś w
    zanadrzu. ;)

    Flyer

  • 18. Data: 2003-08-30 12:03:26
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    OutDOOR s.c. napisał:

    > 2. Należy precyzyjnie określić czas trwania umowy. Ko-desk nie mówi czy jest
    > to w gestii pracodawcy czy pracownika. Jednak umowę do podpisu poddaje
    > pracodawca, więc NIE jest określone że jest on do tego zobowiązany.

    Niestety, w KP brak tego akramentalnego zdania - "w przypadku braku
    okreslenia czasu trwania umowy, poczytuje się ją za umowę na czas
    nieokreślony". Ale podobnie jak już napisałem w tym wątku - istnieją
    zapewne niewiążące roztrzygnięcia SN, na które, mimo zasad naszego
    prawa, można się powoływać.

    Flyer