PracaGrupypl.praca.dyskusje › certyfikaty a praca

  • 1. Data: 2003-08-27 17:10:47
    Temat: certyfikaty a praca
    Od: "LL" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jak sądzicie, jakie są najbardziej pożądane przez pracodawców certyfikaty
    dla informatyka. Nie chodzi mi o jakieś super specjalistyczne, ale tak dla
    "średniej klasy" informatyka ?

    --
    LL

  • 2. Data: 2003-08-27 18:30:54
    Temat: Re: certyfikaty a praca
    Od: "girl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "LL" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla informatyka. Nie chodzi mi o jakieś super specjalistyczne, ale tak dla

    cześć,

    z własnego doświadczenia wiem, że od 'srednich' informatyków pracujących w
    różnego typu przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych czy usługowych nie
    wymaga sie certyfikatów i jak sądze żadko kiedy ktos sie tym interesuje.
    Ważne natomiast są umiejętności i doświadczenie. Inaczej sprawa wygląda w
    przedsiębiorstwach państwowych i informatycznych - tam certyfikaty mile
    widziane (oracle, unix - państwowe, microsoft - prywatne)

    pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2003-08-28 07:37:17
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    girl wrote:
    > Użytkownik "LL" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > cześć,
    >
    > przedsiębiorstwach państwowych i informatycznych - tam certyfikaty mile
    > widziane (oracle, unix - państwowe, microsoft - prywatne)

    wiec walnij z Solarisa ( SysAdmin/NetworkAdmin ) + MCSE i bedziesz mial
    wiecej niz 50 % "informatykow"
    zajmie ci to gola pol roku. do MCSE nauczysz sie w domu. to samo z
    Solarisem ( oracla nie wspominam bo to inna dzialka, albo system albo
    bazy )

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 4. Data: 2003-08-28 08:59:01
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "girl" <g...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "LL" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]
    nie
    > wymaga sie certyfikatów i jak sądze żadko kiedy ktos sie tym interesuje.

    Eeee tam, u nas jeszcze faktycznie nie jest to wymog, ale jakby posledzic
    oferty pracy, chocby ostatnie PWPW z jobpilota, to jednak trafia sie to i to
    coraz czesciej.

    > Ważne natomiast są umiejętności i doświadczenie. Inaczej sprawa wygląda w
    > przedsiębiorstwach państwowych i informatycznych - tam certyfikaty mile
    > widziane (oracle, unix - państwowe, microsoft - prywatne)

    A te dane nt panstwowych i prywatnych firm to z jakiego zrodla? Czy to tylko
    wlasna radosna tworchosc? Nie zebym sie chcial czepiac ale coz......:)
    pozdr
    /p

  • 5. Data: 2003-08-28 09:12:17
    Od: "Marcin Ciecwierz" <g...@d...inside.pin.pl>

> [...]
    > zajmie ci to gola pol roku. do MCSE nauczysz sie w domu. to samo z
    > Solarisem ( oracla nie wspominam bo to inna dzialka, albo system albo
    a ile to kosztuje? moze jakies adresy?

  • 6. Data: 2003-08-28 10:28:15
    Od: Al <a...@t...pl>

    Marcin Ciecwierz wrote:

    > a ile to kosztuje? moze jakies adresy?

    Certyfikat Solarisa to jakies 2000 $, przynajmniej tyle jest na stronie
    SUN-a. Lub bylo tyle w niedalekeij przeszlosci.

  • 7. Data: 2003-08-28 10:28:16
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Marcin Ciecwierz" <g...@d...inside.pin.pl> wrote in message
    > a ile to kosztuje? moze jakies adresy?

    Sciezki certyfikacyjne znajdziesz na stronach producentow. Jesli chodzi o
    cenniki to na stronach firm autoryzowanych jako centra egzaminacyjne przez
    Prometrica albo VUE, np Altkom, EduSoft, CTS, ZETO itp.
    Microsofty kosztuja po 450 zeta sztuka, Sun bodaj 650 zeta sztuka, IBM z
    AIX-a bodaj 430 zeta, syfne CompTIA + juz chore pieniadze,nawet powyzej 1000
    itp.
    pozdr
    /p

  • 8. Data: 2003-08-28 10:41:42
    Od: "girl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    tylko
    > wlasna radosna tworchosc? Nie zebym sie chcial czepiac ale coz......:)

    z własnego doświadczenia, pracowałam w różnych firmach i zdazrało mi sie
    prowadzić również rekrutacje wiec troche juz wiem na ten temat. Jest taka
    prawidlowość jak opisywałam. Zapraszam do wypowiedzi innych.

    pozdrawiam
    Basia

  • 9. Data: 2003-08-28 11:26:33
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Al wrote:

    > Certyfikat Solarisa to jakies 2000 $, przynajmniej tyle jest na stronie
    > SUN-a. Lub bylo tyle w niedalekeij przeszlosci.
    nie strasz ludzi
    sun admin = 2 * 150 $
    net admin = 1 * 150 $

  • 10. Data: 2003-08-28 11:27:40
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    clockworkoi wrote:

> [...]
    > AIX-a bodaj 430 zeta, syfne CompTIA + juz chore pieniadze,nawet powyzej 1000

    Comptia to w buty mozna wlozyc, kazdy, zarowno w polsce jak w usa.nie warto

    cisco 150 $ kazdy ( oprocz ccie )