PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie-pomocy,pilne

  • 1. Data: 2003-08-27 15:43:27
    Temat: zwolnienie-pomocy,pilne
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    w imieniu swoim i bliskiej mi osoby zwracam sie do was o pomoc, doradztwo,
    sprawa ma sie tak:
    osoba podpisala umowe o prace 02.10.2000r, dzis sie dowiedziala, ze
    pracodawca chce ja zwolnic i teraz takie pytanko
    .- na dzien dziesiejszy osobie przysluguje 1 mies. wypowiedzenia- jak
    pracodawca da jej wypowiedzenie jutro lub w piatek, to caly wrzesien jest na
    wypowiedzeniu i final; a jesli:
    - na jutro i piatek wezmie wolne- 2 dni urlop na rzadanie, wtedy przyjdzie
    do pracy 1 wrzesnia i pracodawca da jej zwolnienie i bedzie caly wrzesien na
    wypowiedzeniu i do widzenia (bo wypowiedzenie liczy sie od pierwszego)?
    - od jutra do wtorku (czyli 2 wrzesnia) wezmie urlop, to wtedy jak
    pracodawca da jej wypowiedzenie, to bedzie liczylo sie w sumie jak od 1
    pazdzierniaka?
    - a co z faktem iz 2 pazdziernika minie jej 3 lata i okres wypowiedzenia
    zwiekszy sie do 3 miesiecy?

    Prosze powiedzcie jak sie liczy staz pracy czy jesli ona zaczelam prace 2
    pazdziernika, to 3 lata mina 2 pazdziernika, czy po prostu z koncem
    wrzesnia??
    Bardzo Was prosze o doradzenie, sprawa jest pilna i nie cierpiaca zwloki. A
    moze macie jaks inny pomysl jak dotrwac do tych 3 miesiecy wypowiezenia?? (a
    pracownik ma jeszcze do wykorzystania ponad 20 dni urlopu).
    Czekam na odzew i bardzo dziekuje z gory.
    Magda

  • 2. Data: 2003-08-27 18:34:15
    Temat: Re: zwolnienie-pomocy,pilne
    Od: "girl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "MagdaK." <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pazdzierniaka?
    > - a co z faktem iz 2 pazdziernika minie jej 3 lata i okres wypowiedzenia

    cześć,

    najlepiej załatwić sobie zwolnienie chorobowe bo z urlopu pracodawca ma
    prawo odwołać pracownika i wtedy mu wręczyć pisemko. Zwolnienie chorobowe do
    1-10-2003 zapewni jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    pozdrawiam

    Basia

  • 3. Data: 2003-08-27 18:51:28
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

> [...]
    do
    > 1-10-2003 zapewni jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    Ze zwolnieniem chorobowym na taki okres czasu moze byc klopot, ale w sumie
    jak pracodawca udzieli jej urlopu, to chyba bez przyczyny nie moze
    odwolac-aby tylko wrecczyc wypowiedzenie?
    Apropo uplyniecia 3 lat pracy, skoro rozpoczela prace 02.10.2000, to 3 lata
    mijaja jej 01.10.2003, czyli jak dostanie wypowiedzenie np. 30.09.2003 to
    beda to 3 miesiace czy tylko 1 miesiac?
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-27 20:37:43
    Od: "Robek" <r...@f...pl>

    Użytkownik "girl" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    do
    > 1-10-2003 zapewni jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    I oszukiwac pracodawce , ZUS i cala mase ciezko harujacych ludzi , ktorym
    dzieki takim "sposobom" panstwo zabiera polowe pensji.
    Slabo mi sie robi i na rzyganie zbiera ......

    Robert

  • 5. Data: 2003-08-28 05:06:01
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "girl" <g...@g...pl> writes:

    > najlepiej załatwić sobie zwolnienie chorobowe bo z urlopu pracodawca ma
    > prawo odwołać pracownika i wtedy mu wręczyć pisemko. Zwolnienie chorobowe do
    > 1-10-2003 zapewni jej 3 miesięczny okres wypowiedzenia.

    czyli, najpierw dac w lape lekarzowi za lewe zwolnienie (co jest
    przestepstwem), a potem oszukac pracodawce.

    tak wykiwany pracodawca potem pewnie juz nikogo nie bedzie chcial
    zatrudnic na etat - bo na zimne czlek dmucha, jak sie sparzy...

    I beda narzekania, jacy Ci pracodawcy wredni, oj jakie nieuczciwe
    chamy.

    Fajna rada, nie ma co.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-08-28 08:14:06
    Od: "girl" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatrudnic na etat - bo na zimne czlek dmucha, jak sie sparzy...
    >
    > I beda narzekania, jacy Ci pracodawcy wredni, oj jakie nieuczciwe

    Syty glodnego nie zrozumie, możesz pisać paszkile, ale rynek pracy jaki jest
    każdy wie a życ trzeba z czegoś.
    Zamiast krytykować zaproponuj lepsze rozwiązanie

    pozdrawiam
    Basia

  • 7. Data: 2003-08-28 08:14:32
    Od: "girl" <g...@g...pl>

  • 8. Data: 2003-08-28 08:18:42
    Od: "girl" <g...@g...pl>

> [...]
    lata
    > mijaja jej 01.10.2003, czyli jak dostanie wypowiedzenie np. 30.09.2003 to

    Myślę, że nie udzieli jej tyle urlopu, zwłaszcza że planuje ją zwolnić.

    pozdrawiam
    Basia

  • 9. Data: 2003-08-28 09:15:19
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "girl" <g...@g...pl> writes:

    > chorobowe do

    > Syty glodnego nie zrozumie, możesz pisać paszkile, ale rynek pracy jaki jest
    > każdy wie a życ trzeba z czegoś.
    > Zamiast krytykować zaproponuj lepsze rozwiązanie

    przepraszam, ale przestepstwa bede ZAWSZE krytykowac.
    Tak juz mam.

    jesli chodzi o rozwiazanie: pracodawca chce ja zwolnic - MA DO TEGO
    PRAWO, takie samo jak pracownik, ktory chce zlozyc wymowienie.

    najlepsza rada jest: NIECH ZNAJDZIE INNA PRACE.

  • 10. Data: 2003-08-28 10:37:10
    Od: "girl" <g...@g...pl>

> [...]
    > PRAWO, takie samo jak pracownik, ktory chce zlozyc wymowienie.
    >
    > najlepsza rada jest: NIECH ZNAJDZIE INNA PRACE.

    bardzo dobra rada, tylko chciałam delikatnie przypomnieć, że w obecnych
    czasach nie jest to takie proste. Średnio poszukiwania trwają 3-6 miesięcy,
    jeżeli ktoś Cię utrzymuje to nie ma problemu lub jest niewielki, ale jeśli
    musisz sama się utrzymywać to mały problem urasta do tragedii. Myślę, że
    osoba o której toczymy dyskusje, wie, ze musi znaleźć prace i pewnie nie
    byloby żadnego problemu gdyby ją miała lub miala perspektywy szybkiego
    zatrudnienia. Ale zapewne tak nie jest.
    Oczywiście, mozna krytrykować pracownika za brak lojalności lub
    wykorzystywanie sytuacji, ale to nic innego jak odbicie piłeczki. Pracodawca
    chce zwolnić pracownika tuż przed upływem 3 lat pracy, nie da sie ukryc ze
    zalezy mu na tym aby pracownik nie doczekał 3-miesiecznego okresu
    wypowiedzenia. Uczciwy pracodawca zaproponowałby warunki ugodowe, ale
    nieuczciwy zwolni Cię po prostu.
    Koleżanka prosi o pomoc, chcialaby miec 3-miesieczny okres wypowiedzenia.
    Dlaczego? bo najwidoczniej nie ma nowej ofert pracy, ani zbyt duzo pieniedzy
    zeby sie utrzymac. Majac 3 miesieczny okres jest szansa ze znajdzie prace i
    nie bedzie jak to powiedzial kolega wyzej 'pasozytem'. Przy 1-mies okresie
    szansa maleje do zera, a kolezanka wyladuje na bezrobociu i bedzie pobierala
    zasilek za skarbu Panstwa i zaraz ktos powie ze bedzie jeszcze wiekszym
    'pasozytem'.
    Wiec jakie rozwiazanie jeste lepsze?

    pozdrawiam
    Basia