PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to za umowa o pracę? › Re: Co to za umowa o pracę? [OT]
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to za umowa o pracę? [OT]
    Date: Sat, 30 Aug 2003 14:02:57 +0200

    Wojciech Makaron napisał:

    > Bardzo fajna - pisał ją człowiek, który teoretycznie na prawie znać się
    > powienien b. dobrze. Z tego co wiem (mogę się mylić), to w tej chwili
    > pracodawca może mnie zwolnić w każdej chwili (skończyłeś już
    > wykonywać "określoną" pracę) a ja nie mogę się zwolnić (art. 32 KP par.
    > 1: "Każda ze stron może rozwiązać za wypowiedzeniem umowę o pracę zawartą na:
    > 1. okres próbny, 2. (skreślony), 3. czas nie określony" - nie ma nic o umowie
    > na czas wyk. określonej pracy), chyba że za porozumieniem stron (raczej nie
    > wchodzi w rachubę jeśli pracodawca nie będzie chciał mnie zwolnić). Jeśli
> [...]

    Art. 25.
    § 1. Umowę o pracę zawiera się na [...] czas wykonania określonej pracy.
    ^^^^^^^^^^

    Zauważ, że KP wyraźnie określa, że umowa na czas wykonywania pracy musi
    zawierać określenie tej pracy. Od tego musisz zacząć, bo jak chyba już
    tu sugerowano, inaczej jest to umowa na czas nieokreslony z kodeksowymi
    okresami wypowiedzenia. Proponuję poradzić się prawnika w PIP'ie, bo
    prawdopodobnie SN rozstrzygał spory wynikające z niesprecyzowania pracy
    w umowie i istnieją interpretacje [nie wiążące!!!, ale to już inna
    kwestia] takich sytuacji. Oczywiście pracodawcy nie musisz uwiadamiać o
    swoich odkryciach względem tej umowy - zawsze lepiej mieć coś w
    zanadrzu. ;)

    Flyer