PracaGrupypl.praca.dyskusje › R7

  • 1. Data: 2003-07-09 20:29:36
    Temat: R7
    Od: "_-Stan-_" <s...@p...sos.com.pl>

    Mam kłopoty z uzyskaniem druku R7. Przez długi okres czasu pracy w Polar SA
    Wrocław próbowałem bezskutecznie wywalczyć wyliczenie i dopięcie dokumentów.
    Tłumaczono mi różnie - najczęściej, że będą to robić działami. Mimo wszystko
    próbowałem indywidualnie wypełnić wniosek i złożyć zamykając tym samym ten "
    rozdział". Kłopotów miałem co niemiara. Brak [dla mnie] odpowiednich
    druczków, źle wypełniony dokument, brak załączników, źle wpisane załączniki
    w głównym dokumencie, a totalnie odpowiedż: - Proszę czekać na wyliczenie
    zarobków które będzie robione działami kompleksowo... Jesienią ubiegłego
    roku zwolniono mnie w zwolnieniach grupowych. W ostatnich miesiącach pracy
    odmawiano mi rozliczenia z ZUS podając po kolei dwa powody. Pierwszy iż nie
    jestem pracownikiem , gdyż jestem zwolniony [na co odpowiedziałem iż na
    razie jestem, a zwolnienie będzie za 3 miesiące]. Drugi argument był nie do
    odrzucenia . Stwierdzono, że zgodnie z wytycznymi z ZUS onie nie rozliczają
    zwalnianych pracowników [tym sposobem zostawili na lodzie wielu pracowników
    bez rozliczenia!].....[?]
    Odpuściłem sobie walkę z nieprzyjaznym mi zakładem sądząc naiwnie, iż wezmę
    przy zwolnieniu R7 i sam w ZUS-ie załatwię co trzeba. Przy zwolnieniu nie
    otrzymałem naliczenia zarobków w R7. Kiedy się zorientowałem , iż mogę mieć
    kłopoty z naliczeniem kapitału początkowego wysłałem do zakładu list
    polecony z żądaniem wyliczenia R7. Było to pół roku temu. List pozostał bez
    odpowiedzi.
    Dzisiaj dzwoniłem tam [2 godziny bezskutecznego wydzwaniania po biurach
    gdzie często nikt nie podnosił słuchawki !] i w końcu dowiedziałem się, że
    najprawdopodobniej nie będę miał do końca roku [a wtedy upływa termin
    przedłożenia w ZUS] wystawionego R7 ponieważ "na razie rozlicza się podania
    z maja 2002 [czyli w tym tempie ja byłbym załatwiony w 2004r!] , a poza tym,
    że Whirpool pozwalniał pracowników którzy to naliczali i nie ma komu tego
    rozliczać..." Tak mi mówiono przez telefon. Dzwoniłem do Państwowej
    Inspekcji Pracy. Tam mi powiedzieli, że przepisy są sprzeczne i mimo iż ja
    mam termin rozliczenia to Polar nie ma określonego czasu na wystawienie R7.
    I że nie widzą niezgodności z prawem pracowniczym [?] Co to się dzieje w
    państwie polskim i takich zakładach jak Polar ? Czy ja coś przeoczyłem, czy
    to faktycznie szambo ?
    Stan

  • 2. Data: 2003-07-09 21:12:46
    Temat: Re: R7
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "_-Stan-_" <s...@p...sos.com.pl> napisał(a) tak:
    > Mam kłopoty z uzyskaniem druku R7. Przez długi okres czasu pracy w Polar
    SA
    > Wrocław próbowałem bezskutecznie wywalczyć wyliczenie i dopięcie
    dokumentów.
    (...)

    dzwoń do lokalnej Wyborczej, potrafią to nagłośnić

    Jerzy

  • 3. Data: 2003-07-09 21:14:22
    Temat: Odp: R7
    Od: "Nornik" <jmusiala(666_usun_to)@pf.pl>

    Zadzwon do ZUS na ul. Pretficza i wyjasnij sytuacje, po czym zarzadaj
    piesemka z Polara o zaistnialej sytuacji. Przynajmniej cos drgnie jesli to
    zrobisz ...

    --
    pozdr
    jm

  • 4. Data: 2003-07-10 03:56:56
    Od: "_-Stan-_" <s...@p...sos.com.pl>

    Użytkownik "Nornik" <jmusiala(666_usun_to)@pf.pl> napisał w wiadomości
    > Zadzwon do ZUS na ul. Pretficza i wyjasnij sytuacje, po czym zarzadaj
    > piesemka z Polara o zaistnialej sytuacji. Przynajmniej cos drgnie jesli to
    > zrobisz ...

    Może to i pomysł, ale na pismo o R7 Polar nie odpowiedział pół roku. Jeśli i
    na drugie nie zareaguje ?
    Pozdrowienia
    Stan

  • 5. Data: 2003-07-10 06:44:31
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "_-Stan-_" <s...@p...sos.com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam kłopoty z uzyskaniem druku R7. Przez długi okres czasu pracy w Polar
    SA

    ciach

    Jeżeli zarabiałeś niewiele powyzej gwarantowanego minimum albo pracowałeś
    tam b. krótko to popros ich (jak się da) o zaswiadczenie, ze zgubili Twoje
    papiery i wtedy za ten okres nalicza Ci wg. stawki minimalnej (np. za okres
    z świadectwa pracy).

  • 6. Data: 2003-07-10 07:44:30
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Tak mi sie wydaje, ze potrzebujesz Rp-7 a nie R-7.
    Magda

  • 7. Data: 2003-07-10 10:55:20
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Wtedy zaliczą tylko okres pracy a nie zarobki

  • 8. Data: 2003-07-10 11:02:10
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Radziłabym mieć kogoś znajomego w rachubie Polaru, no bo przecież samo RP-7
    robi się od 10-30 minut. To wszystko zależy od uprzejmości pracownika, może
    po prostu idź tam i nie wychodź dopóki te baby ci tego nie wypiszą, powiedz
    że nawet poczekasz. I koniecznie bądź miły i nie wymądrzaj się, a już w
    ogóle nie mów że pisałeś do nich tyle razy a oni nie odpisali. Z takimi
    kobitkami które uważają się za niewiadomo kogo bo pracownik jest od nich
    uzależniony trzeba postępować bardzo ostrożnie. Stare.....ważniary
    Pozdrawiam
    Ewfka

  • 9. Data: 2003-07-10 12:16:12
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Ewfka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wtedy zaliczą tylko okres pracy a nie zarobki

    To w takim razie pewna Pani "specjalistka" wprowadziła mnie w błąd.